Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر زابلی‌زاده اعتقاد دارد زمانی که در یک سازمانی ضرورت تغییر ایجاد می­‌شود بدین معنی است که این تغییر باید موجب دگرگونی هرچیزی باشد که با گذشته‌اش تفاوت پیدا کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب و پایان یافتن ریاست عبدالعلی علی‌عسکری، پیمان جبلی به عنوان رئیس جدید صدا و سیما منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در اولین اظهارنظر پس از انتصاب به ریاست رسانه ملّی تأکید کرد که صداوسیما به عنوان مصداق واقعی رسانه مردمی، رسانه کسانی خواهد بود که صدایشان به جایی نمی‌رسد. تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار بگیرد و به ویژه ظرفیت‌های نخبگان جوان در برنامه تحولی دوره جدید صدا و سیما نقش محوری خواهند داشت.

رییس جدید سازمان صدا و سیما درباره برنامه‌های آتی برای پوشش شبکه رادیو و تلویزیون در سراسر کشور نیز گفت، رسانه ملی امانت مردم و متعلق به آنها و منادی و مجری بازگشت به مردم است. صداوسیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد؛ رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد. رسانه ملّی باید منعکس کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد.

او همچنین درباره آرایش و پیوست رسانه‌ای صداوسیما در کمک به اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرده که این دوره اولین دوره تغییر و تحول در سازمان پس از صدور بیانیه گام دوم خواهد بود و شعار صدا و سیما در این دوره گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین اسلامی یعنی ضمن ایجاد تولید محتوا و برنامه برای مخاطب ایرانی، مرزهای مخاطبین را فراتر از مخاطبین ایرانی تعریف کنیم.

اردشیر زابلی‌زاده که زمانی مسئولیت شبکه خبر و دانشگاه صداوسیما را برعهده داشت و این روزها به عنوان مدیر شبکه ایران‌کالا شناخته می‌شود درباره چرایی تغییر و تحول در صداوسیما نوشت: "چرا سازمان‌ رسانه ملی نیاز به تغییر و تحول پیدا کرد؟ برای اینکه ما در عصر گسستگی‌ها بسر می‌بریم. امروز مانند گذشته ادامه دیروز نیست. عصر ما عصر دگرگونی‌های محیطی است. حال خواه این دگرگونی‌ها، اجتماعی، سیاسی و یا اقتصادی باشد ما در این دگرگونی‌ها زندگی می‌کنیم. اگر رسانه‌ها بخواهند پایدار و سربلند بمانند باید نسبت به این دگرگونی‌ها واکنش مناسب نشان دهند.

از این رو رهبرمعظم انقلاب درفرازی از حکم رئیس جدید سازمان می‌فرمایند،(رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است. هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملّی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی-ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.)

با نگاهی عمیق به این فراز در می‌یابیم که رسانه ملّی به عنوان بزرگترین رسانه کشور و شاید خاورمیانه اگر در اهتمام به این دگرگونی‌ها ناکام بماند، فرصت ادامه موفقیت و حیات را از دست خواهد داد. لذا نظر به این مسئله مهم ضرورت و اهمیت تحول در سازمان‌های رسانه‌ای به خصوص رسانه ملّی بیشتر خودنمایی می‌کند.

زمانی که در یک سازمانی ضرورت تغییر ایجاد می­‌شود بدین معنی است که این تغییر باید موجب دگرگونی هرچیزی باشد که با گذشته‌اش تفاوت پیدا کند. رسانه ملّی دیگر نیازی به شعار ندارد بلکه نیاز به نوآوری در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی دارد. نوآوری که منجر به اتخاذ ایده‌هایی جدید برای سازمان صدا وسیما و منعکس‌کننده تغییرات اثر بخش در این رسانه باشد. البته باید دقت کرد که تمام تغییرات باعث نوآوری نمی‌شوند. ذوب شدن اندیشه‌ها، باورها و رفتارهای سنتی و تثبیت ارزش‌های نوین و استقرار نظام‌های جدید و منطبق کردن رسانه ملّی با آخرین پدیده‌های روز، تحول را به دنبال خواهد داشت.

سازمان‌های نوآور، سازمان‌هایی‌اند که نسبت به تغییر نیازهای ذی‌نفعان، تغییر مهارت‌های رقیبان و تغییر روحیه افراد جامعه، واکنش نشان می‌دهند و در شکل و نحوه تولیدات خود تجدیدنظر می‌کنند و خود را متحول می‌سازند. تغییر در سازمان، فرآیند دگرگونی و تحولی است که در رفتارها، ساختارها، خطی‌مشی‌ها، منظورها یا بروندادهای پاره‌ای از واحدهای سازمان رخ می‌دهد. (هنسن، 1370، 330)

حال اگربه صداوسیما با نگرش یک سازمان رسانه‌ای نگاه کنیم، آن زمان نگاه‌مان نسبت به مخاطب نیز تغییر می‌کند. در این شرایط جایگاه مخاطب به مشتری تغییر پیدا می‌کند و آن‌گاه به دست آوردن رضایتش در چارچوب، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر به صدا وسیما با دید یک سازمان رسانه‌ای نگاه کنیم، آن‌گاه به این نتیجه می‌رسیم که با توجه به رقابتی‌بودن فضای پیرامون، باید آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور باشد، تا مخاطبان رسانه‌های دیگری را انتخاب نکنند.

اگر به صدا وسیما به عنوان یک سازمان رسانه‌ای نگاه کنیم، آن‌گاه درک می‌کنیم که این سازمان برای بقا و استمرار خود ناگزیر به تغییر و انطباق با شرایط موجود و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین، و پذیرفتن فضای رقابتی و بهره‌گیری از سازوکارهای جدید رسانه‌ای است.

رسانه ملی باید چابکی و توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و موفقیت‌آمیز به تغییرات محیطی را در خود تقویت کند. چرا که با تولد رسانه‌های جدید و مدرن چه در حوزه برودکست و یا برودبند رسانه‌ها با فشار فزاینده‌ای جهت یافتن راه‌های جدید رقابت کارآمد در بازار پویای جهانی مواجهند.

امروز رسانه ملی در مقابل هجمه عظیم این رسانه‌های مدرن و نوظهور که به صورت بلوک رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و به فرهنگ، روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و همبستگی ملی، ملت ایران با تمام شگردهای رسانه حمله کرده‌اند. برای خنثی‌سازی و ایجاد پاسخ‌های کوبنده، نیاز است رسانه با استفاده از نیروهای  توانمند، رسانه‌شناس، کارآمد و خلاق داخلی و تلاش شبانه‌روزی در فاصله‌ای کوتاه به رشد کیفی برنامه‌های با محتوا در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی دست پیدا کند."

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما شد + سوابق و تحصیلاتچالش فعلی صدا و سیما چیست؟/ رویکرد‌ها و مواضع رئیس جدید رسانه ملی

انتهای پیام/      

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی دگرگونی ها تغییر و تحول صدا و سیما رسانه ملی یک سازمان رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشاور»، از شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  گره گشایی از اختلافات خانوادگی موضوع این برنامه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم خورد
  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • روایت متفاوت خبرنگار صدا و سیما از دیدار با سردار حاجی‌زاده
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • «مشاور»، از شبکه دو سیما