Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز وزیر نیرو از پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران تا تصفیه‌خانه شماره دو اهواز بازدید کرد.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه این بازدید به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور کاهش تبعات ناشی از تنش‌های آبی و همچنین جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهر حمیدیه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدجو افزود: ظرفیت پمپاژ این ایستگاه پنج مترمکعب در ثانیه است که آب را از طریق یک خط انتقال فولادی به قطر ۲۰۰۰ میلی‌متر و طول ۱۰ کیلومتر به سمت تاسیسات تصفیه شهر اهواز منتقل می‌کند.

وی افزود: محل این ایستگاه در مجاورت جاده خروجی اهواز سوسنگرد و در بالادست اتصال کانال سلمان به چمران در شمال کانال چمران جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران به تصفیه‌خانه کیان آباد اهواز ۳۲۰ میلیارد تومان است.

ایزدجو از پایان یافتن این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: فاز دوم این جبهه عملیاتی، شامل توسعه ایستگاه پمپاژ مذکور به میزان 2.5 متر مکعب بر ثانیه شامل خرید و نصب تجهیزات مکانیکال و الکتریکال ایستگاه است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 43 درصد است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) سازمان آب و برق خوزستان علی اکبر محرابیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون سازمان آب و برق خوزستان علی اکبر محرابیان وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو ایستگاه پمپاژ خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد یکشنبه شب در نشست هم اندیشی بررسی آخرین وضعیت شبکه آبرسانی آب‌پخش، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سطح بخش آب‌پخش حدود ۹ هزار و ۶۰۰ و در شهر آب‌پخش حدود ۸ هزار و ۱۰۰ مشترک آب وجود دارد، به منظور مدیریت بحران آب در فصل تابستان به صورت روزانه نیاز به ورود حداقل هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به شبکه توزیع آب این بخش وجود دارد.

بخشدار آبپخش با اشاره به منابع تأمین آب بخش آب‌پخش اعلام کرد: در حال حاضر چشمه ساسان و رودخانه شاپور در استان فارس و خط انتقال آب سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بخش آب‌پخش هستند که پیش‌بینی می‌شود از خرداد ماه سال جاری ما با کاهش ورود آب از استان فارس به شهرستان دشتستان و به تبع آن بخش آب‌پخش مواجه شویم.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: بخش آب‌پخش در حوزه آب با ۲ چالش جدی وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و فرسودگی شبکه توزیع آب شهری و روستایی مواجه است و به منظور مدیریت بحران آب و کاهش وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مردم در سطح این بخش، نیاز جدی به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب وجود دارد که به رغم پیگیری‌های نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان و دستور وزیر نیرو در خصوص تأمین اعتبار خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز تأسیسات پیش تصفیه آب، روند اداری آن به کندی پیش می‌رود.

کد خبر 6084922

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد
  • نجات زن جوان یزدی از زیر آوار خانه قدیمی
  • پایداری آب شرب شهر کنارک
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد