Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، داده‌های جدید نشان می‌دهد در مقایسه با موارد ابتلا به کروناویروس در اوایل همه گیری، سویه دلتا منجر به پیامدهای بدتری برای زنان باردار واکسینه نشده می‌شود، اما آنتی‌بادی واکسن کووید ۱۹ فایزر نیز بعد از گذشت ۷ ماه از بین می‌روند.

مقاله کارشناسان که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شده بیانگر آن است، در اوج جهش نوع دلتا نسبت بیماران باردار کووید ۱۹ که نیاز به بستری شدن داشتند به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت، در حالی که در اوایل همه‌گیری این نرخ حدود ۵ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیلی آدیکاری، سرپرست این مطالعه می‌گوید: زنان باردار با خطرات بیشتری برای عوارض ناشی از هر نوع عفونت شدید تنفسی روبرو هستند، بنابراین این یافته‌ها بر نیاز آنها به واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ تأکید می‌کند.

 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز خواستار اقدام فوری برای افزایش واکسیناسیون در بین افرادی که باردار هستند،  کسانی که در دوران شیردهی هستند یا ممکن است در آینده باردار شوند شد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شش ماه پس از دریافت دز دوم واکسن دو دزی فایزر/بیوان‌تک بسیاری از گیرندگان دیگر آنتی بادی ناشی از واکسن را ندارند که می‌تواند انواع نگران کننده ویروس کرونا را بلافاصله خنثی کند.

بالی پولندران از دانشگاه استنفورد و مهول سوتار از دانشگاه اموری پس از دریافت دو دز  از واکسن مشترک شرکت فایزر و بیوان‌تک و  بررسی آن پس از گذشت شش ماه، نمونه‌های خون ۴۶ فرد سالم، عمدتا جوان یا میانسال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نوشتند: مطالعه ما نشان می‌دهد واکسیناسیون با این واکسن سطوح بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده را علیه سویه اصل ایجاد می‌کند، اما این سطوح تا هفت ماه تقریباً ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان باردار واکسن فایزر آنتی بادی دلتا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد

گزارش‌های منتشر شده توسط سی‌ان‌ان و وال استریت ژورنال در روز یکشنبه حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که آمریکا در هیچ حمله‌ای صهیونیستی در پاسخ به عملیات تلافی‌جویانه ایران شرکت نخواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، ایران شب شنبه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در روز ۱ آوریل، پهپادهای و موشک‌های خود را به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرد. در همین راستا سی ان ان و وال استریت ژورنال گزارش دادند که بایدن در گفتگوی خود با نتانیاهو در اواخر شب شنبه اشاره کرد که هیچ حمله‌ی دیگری لازم نخواهد بود و تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی به همتایان خود اطلاع دادند که آمریکا در هیچ حمله‌ای شرکت علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

از سویی دیگر جان کربی، سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به ABC گفت که این کشور به حمایت از رژیم صهیونیستی در دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما خواهان جنگ با ایران نیست.

کربی افزود: ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم و نمی‌خواهیم دامنه درگیری گسترش یابد.

در همین راستا پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در روز ۱ آوریل ابراز پشیمانی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات قتل وحشتناک نوه به دست مادربزرگ سنگدل
  • راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب
  • پیشگیری از دیابت با این میوه
  • دیدنی های امروز؛ از جشنواره های آسیایی تا سال نو نپالی
  • زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • کاهش صادرات و واردات چین
  • ابهام در سرنوشت آخرین زن صهیونیست ناپدید شده در پی حمله حماس
  • فیلم/ بازخوانی ماجرای یک انتقام و ناپدید شدن مسعود رجوی