Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان عنوان کرد: در راستای توسعه متوازن به شرط اینکه همه نخبگان استان، اسنادی را که در این حوزه تدوین شده به عنوان مطالبه از همه مدیران ادوار داشته باشند، به نظرم کرمان پنج سال آینده استانی خواهد بود که کسی در ذهنش تصور نخواهد کرد.

"علی زینی‌وند" ظهر امروز ۱۰ مهرماه در جلسه فعالان گردشگری استان کرمان گفت: کرمان به حوزه گردشگری از لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها، تبلیغات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کم توجهی کرده و در تراز صنعت گردشگری کرمان نیست.

وی صنعت گردشگری کرمان را همانند نقطه کوچک در دل ظرفیت های آن دانست و بیان کرد: اکنون این باور به رونق صنعت گردشگری در مسئولین استان به وجود آمده است.

استاندار کرمان بر لزوم فعال کردن ظرفیت های مغفول و پنهان استان در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: برای آنکه با تغییر مدیران تصمیمات و اقدامات تغییر پیدا نکند باید سند گردشگری استان هر چه زودتر تدوین و مصوب شود.

وی گردشگری با ویژگی های خاص خود را صنعتی پویا با آینده ای روشن تلقی کرد و گفت: در فلات مرکزی مثلث گردشگری داریم که دو ضلع آن، دو استان همجوار ما هستند و کرمان جزو این مثلث نیست که در گام نخست باید کرمان به محورهای گردشگری اضافه شود.

وی عنوان کرد: جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده، زیرا این صنعت نه تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است.

زینی وند بهترین زمان جا انداختن کرمان به عنوان محور گردشگری را در همین دوران کرونا دانست و اضافه کرد: بعد از کرونا، دوره جدید گردشگری آغاز می شود و به صورت انفجاری خواهد بود که باید تورلیدرها از این فرصت استفاده کنند و کرمان را یکی از مقاصد گردشگری قرار دهند.

وی یادآوری کرد: وزیر گردشگری ونزوئلا در سفر خود به کرمان به بنده گفت که تصورم از کرمان خیلی بیشتر از این بود.

استاندار کرمان خطاب به مسئولین گفت: این کار را دیگر می توانید بکنید که پایتخت مقاومت اسلامی را برند کرمان کنید و تاکنون برندسازی در این زمینه ندیده ام و کاهلی کرده ایم.

وی هشدار داد: در شرایط جدید گردشگری اگر کرمان کنار گذاشته شود، باید ۱۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم کرمان را در محور گردشگری قرار دهیم، لذا از این فرصت نهایت بهره را ببرید.

زینی وند در ادامه از سرمایه های اجتماعی کرمان سخن به میان آورد و گفت: کرمانی های زیادی در سراسر دنیا که دارای تریبون و شناخته شده هستند، داریم که باید کلیپ ظرفیت های گردشگری کرمان در صفحات شبکه های مجازی آنها باشد که متاسفانه نیست.

وی با اشاره به چهار فصل بودن کرمان عنوان کرد: معادن کرمان جذبه دارد و اینها در جذب گردشگر غوغا می کند.

استاندار کرمان بر لزوم استفاده از کارهای نوآورانه در راستای رونق گردشگری تاکید کرد و افزود: مکان های اقامتی و پذیرایی براساس مزیت های استان راه اندازی کنید.

وی با بیان اینکه باغات پسته، باغات زیبای خرما و جنگل های گردو در استان کرمان وجود دارد که هیچ جای دنیا چنین مکان های وجود ندارد، تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی را هیچ کس دیگر ندارد و مرقد مطهر این شهید را نباید فقط برای مسلمین آماده کرد بلکه همه آزادگان دنیا دوستدار سردار دل ها هستند.

زینی وند اضافه کرد: باید افراد طراز اول دنیا را برای طراحی گلزار شهدا کرمان بیاورید و در ذهنم این است که ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار وزارت های فرهنگی قرار دهیم و به گونه ای طراحی کنند که معرف پایتخت اسلامی باشد و هر طراحی در این زمین ببینید و در طراز سردار سلیمانی باید محور گردشگری تعریف کنید.

وی یکی از اقدامات خود را کار روی هم گفتمانی و اجماع نظر در بین توازن بخش های استان اعلام کرد و افزود: هلدینگ گردشگری در استان را فعال کنید و این باید مطالبه همه اقشار باشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه متوازن استان به شرط اینکه همه نخبگان کرمان، اسنادی که در این حوزه تدوین شده به عنوان مطالبه از همه مدیران ادوار داشته باشند، به نظرم کرمان پنج سال آینده استانی خواهد بود که کسی در ذهن تصورش نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گردشگري استان کرمان مطالبه گری از مسئولان زیرساخت های گردشگری استاندار کرمان صنعت گردشگری زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

ستاد مدیریت بحران شرق استان کرمان با حضور معاون اقتصادی استاندار و جهت هماهنگی اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از سیل برگزار شد.  

در پی پیش‌بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های سنگین طی امروز و فردا ستاد بحران شرق استان تشکیل جلسه داد. 

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شرق استان سفر کرد و شورای تامین و ستاد مدیریت بحران در فرمانداری بم تشکیل شد. 

در این جلسه ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه، گزارش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مورد کار‌های انجام شده  ارائه شد. 

معاون استاندار کرمان به فرمانداران و بخشداران تاکید کرد تا رصد لحظه‌ای شرایط آب و هوایی و مناطق در معرض خطر احتمالی را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در آسیا از زبان سهیل مهدی
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا مشخص شد
  • لاپورتا درباره آینده ژاوی: همه چیز قابل بررسی است
  • حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟
  • دوره اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی در قشم برگزار می‌شود
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد