Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بیت‌کوین روز جمعه پس از اظهارات حمایت‌کننده جروم پاول، رییس فدرال رزرو در روز پنجشنبه رشد قابل توجهی را تجربه کرد و به بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر رسید.

پاول در پاسخ به تد باد، نماینده مجلس در کنگره اعلام کرد که فدرال رزرو قصد ممنوعیت رمزارزها را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از تحلیلگران بر این باورند که اکتبر به طور معمول ماه صعودی برای دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود و ماه سپتامبر از نظر تاریخی یک دوره نزولی برای این بخش است.

بنیان‌گذار صندوق دارایی‌های رمزارز ARK36 اذعان داشت: "در حال حاضر، بازار دارایی‌های دیجیتال از تاثیرات فصلی و همچنین اصول مثبت بازار سود می‌برد."

"سه ماهه چهارم معمولا شاهد عملکردهای قدرتمندی بوده و انتظار می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد. این احتمال وجود دارد که در سه ماهه چهارم شاهد بالاترین سطوح باشیم. به ویژه داده‌های درون زنجیره‌ای در خصوص بیت‌کوین حاکی از پتانسیل قوی بازار صعودی آن است."

وی همچنین اظهارات جروم پاول در روز پنجشنبه را یک عامل مثبت برای قیمت بیت‌کوین ذکر کرد.

بزرگترین رمزارز جهان پس از صعود به بالاترین سطح خود یعنی 48هزار و 236دلار، با 9.3درصد رشد به قیمت 47هزار و 910دلار معامله شد. در صورتی که این سود حفظ شود، بیت‌کوین بیشترین افزایش روزانه خود از اواسط ماه ژوئن را ثبت خواهد کرد.

سایر رمزارزها مانند اتریوم و ریپل که تمایل به پیروی از بیت‌کوین دارند، به ترتیب با افزایش 10درصدی به قیمت 3هزار و 301، و با رشد 8.5درصدی به قیمت 1.0326دلار معامله شدند.

جوزف ادواردز، سرپرست تحقیقات در کارگزاری Enigma در لندن نیز اظهار کرد که افزایش حجم مبادلات مشتقات رمزارزها، محرک احتمالی این روند است. معاملات مشتقات اغلب بر قیمت روز در بازار بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد.

پربیننده ترین در مرز شمال غربی ایران چه خبر است؟ / مرز ایران و ارمنستان حذف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۸ کوییک ۱۶۸میلیون شد/ قیمت پراید، ساینا و تیبا + جدول قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول ورود پر قدرت بانک مرکزی به بازار ارز / غافلگیری سفته بازان در راه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمزارز بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟