Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@19:25:26 GMT

آبگرفتگی جاده «مرز ریمدان» را بست

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۲۱۶

آبگرفتگی جاده «مرز ریمدان» را بست

تین نیوز

 ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتیاری اعلام کرد در مرز «ریمدان» بیش‌از۲۶.۵ میلی متر باران باریده که جاده مرز دچار آبگرفتگی شدید شده و واردات و صادرات فعلاً متوقف است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ستاد مدیریت بحران دشتیاری اعلام کرد در مرز «ریمدان» بیش‌از ۲۶.۵ میلی متر باران باریده که جاده مرز دچار آبگرفتگی شدید شده و واردات و صادرات فعلاً متوقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، روزانه بیش‌از ۱۰۰ کامیون کالا از جمله، کاشی و سرامیک، سیمان، قیر، دوغ و.... از این مرز و از طریق ایران به پاکستان صادر می‌شود.

مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز ریمدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود.

جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار کرد: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

در نشست وزرای نفتی ایران و پاکستان بحث و بررسی بر روی توسعه همکاری‌های انرژی انجام شد و آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفت.

به‌نظر می‌رسد در ۱۵ سالی که از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان گذشته که با کارشکنی مستقیم امریکا این قرارداد اجرایی نشده، هیچ‌گاه مثل امروز، مقامات پاکستان نسبت به رفع موانع اجرایی شدن این قرارداد، مصمم نبوده‌اند.

راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

دوماه پیش بود که وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته انرژی کابینه پاکستان با آغاز کار برای احداث خط لوله از مرز مشترک پاکستان تا بندر گوادر موافقت کرده است.

در این بیانه آمده بود: "با توجه به کمیته نظارتی که در سپتامبر سال گذشته از سوی نخست‌وزیر پاکستان برای بررسی توصیه وزرای مربوط درباره خط لوله گاز ایران و پاکستان تشکیل شده بود، کمیته انرژی کابینه توصیه‌های دریافت از سوی کمیته نظارتی را تایید و به موجب آن در مرحله نخست، کار بر روی احداث ۸۰ کیلومتر خط لوله گاز از مرز پاکستان تا بندر گوادر آغاز خواهد شد."

حال در خلال سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، جواد اوجی، وزیر نفت ایران با همتای پاکستانی خود نشست مشترکی برگزار کرد که طبق اعلام وزارت نفت، دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تأکید کردند و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

اگرچه وزارت نفت ایران از جزئیات مذاکرات صورت گرفته در این جلسه خبری منتشر نکرده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد از این سفر و جلساتی که در خلال آن برگزار شده، می‌توان طلسم‌شکنی آغاز تجارت گازی دو کشور را پس از ۱۵ سال انتظار داشت؛ البته این مهم بستگی به قدرت چانه‌زنی دو طرف و اهتمام مسئولان دو کشور برای رفع موانع خواهد داشت و مقامات پاکستان باید در عمل نشان دهند که سیاست یک‌بام و دوهوای گذشته در مورد تعلیق خرید گاز از ایران را زیر سایه همراهی با امریکا کنار گذاشته‌اند.

کد خبر 846597 برچسب‌ها نفت گاز - صادرات ایران و پاکستان خبر مهم جواد اوجی دولت سیزدهم ایران وزارت نفت

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه