Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری گلستان گفت که از ابتدای امسال  تا کنون با فعالیت دوباره ۶ کارخانه تعطیل در استان، زمینه بازگشت به کار ۵۰۰ کارگر فراهم شد.

حیدر آسیابی افزود: از تعطیلی برخی از این کارخانه‌ها چهار سال می‌گذشت که با پیگیری‌های قضایی دوباره احیا شده و تولید خود را از سرگرفتند.

وی اظهارداشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان علاوه بر بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در نشست‌های جداگانه با فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی استان مشکلات و موانع تولید بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش به شهردار این شهر یک ماه فرصت داد تا برای رفع مشکل جمع آوری زباله اقدام کند.

سیدسعید جباری گفت: بوی تعفن ناشی از تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی گالیکش در نزدیکی روستای محمدآباد، اهالی این روستا را جهت طرح شکایت به دادستانی کشاند و خواستار اقدام دستگاه قضایی برای پایان دادن به این وضع شدند.

وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد، شهرداری گالیکش به جای انتقال زباله‌ها به سایت زباله آزادشهر، آنها را به زمینی در نزدیکی روستای محمدآباد منتقل می‌کرد که علاوه بر بوی تعفن و منظره ناخوشایند، خطر نفوذ شیرابه زباله‌ها به زمین‌های کشاورزی اطراف این محل را به دنبال داشت.

جباری ادامه داد: در راستای حفظ حقوق عامه، شهردار گالیکش یک ماه فرصت دارد نخاله‌ها و زباله‌ها این محل را جمع آوری و پاکسازی کند و اگر در فرصت تعیین شده اقدامی صورت نگیرد، پرونده قضایی برای مسوولان تشکیل خواهد شد.

**

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا از ۲۰ مهر در استان توسط ۱۴ مرکز خرید پیش بینی شده خبر داد.

سیدخالق سجادی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا امسال به حدود ۲ برابر افزایش یافته و هر کیلوگرم ۱۲۴ هزار و ۱۹۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی اظهارداشت: طبق پیش بینی امسال بیش از ۲۵ هزار تُن از این محصول با نرخ تضمینی خریداری خواهد شد.

**

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت که با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال عملیات زیرسازی و آسفالت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع از معابر سه روستای آزادشهر از محل قیر رایانه‌ای اجرا شد.

مرتضی احمدی افزود: عملیات زیرسازی و آسفالت بیش از ۳۵ هزار مترمربع از معابر ۱۲ روستای شهرستان‌های آزادشهر و رامیان نیز از ابتدای سال‌جاری تا کنون با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران پاسگاه آق‌آباد حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۴ هزار و ۵۵۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را کشف کردند و راننده خودرو نیز دستگیر شد.

وی اظهارداشت: نیروی انتظامی گنبدکاووس با هدف ارتقای امنیت اجتماعی امسال ۲۰ طرح عملیاتی اجرا کردند که حاصل آن متلاش کردن ۱۳ باند قاچاق موادمخدر و دستگیری ۲۲۰ خرده فروش و ۶۵۰ معتاد متجاهر بوده است.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که طی نیمه نخست امسال ۸۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی با ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این استان صادر شد.

حسین طلوعیان افزود: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی هزار و ۴۹۴ نفر مشغول به کار شدند و شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان و آق‌قلا بیشترین اشتغالزایی را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: تعداد پروانه‌های صادر شده در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد کاهش اما میزان سرمایه‌گذاری آنها ۷۶ درصد افزایش داشت.

**

مدیر آموزش و پرورش بندرترکمن گفت: مدرسه‌ای که نیکوکاران بانی ساخت آن بودند امروز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مسعود ایمری افزود: این مدرسه با ۳۰۶ مترمربع فضای آموزشی شامل سه کلاس درس و سه اتاق جانبی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال در روستای هاشمنلی ساخته شده است.

وی اظهارداشت: دانش آموزان روستای هاشمنلی پیش از این به دلیل نبود آموزشگاه در محل زندگیشان برای ادامه تحصیل به مدارس روستای مجاور (پنج پیکر) می‌رفتند.

ایمری گفت: این چهارمین مدرسه در کشور محسوب می‌شود که به همت اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران بنا شده است.

**

پرهام مقصودلو پس از کسب عنوان سوپر استاد بزرگ شطرنج کشور امروز در میان استقبال همشهریانش به گرگان بازگشت.

پدر پرهام مقصودلو گفت: اکنون پرهام در جایی ایستاده که نیازمند حمایت بیشتر مسوولان است.

وی افزود: تا قهرمانی جهان چند گام دیگر بیشتر نمانده است و پرهام برای رسیدن به این مقام مربی اختصاصی و مربی تیم ملی نیاز دارد.

رییس فدراسیون شطرنج کشور نیز که همراه با پرهام مقصودلو به گرگان آمده بود، گفت: افرادی که شطرنج کار می‌کنند می‌دانند چه گوهر گران‌بهایی نصیب گلستان شده و مسوولان باید بیشتر از این فرد حمایت کنند.

حسن تامینی افزود: ما تا جایی که بتوانیم از پرهام حمایت می‌کنیم.

پرهام مقصودلو در مسابقات شارجه با گذر از مرز ریتینگ ۲۷۰۰ توانست به عنوان سوپر استاد بزرگی دست یابد.

**

فرمانده انتظامی مینودشت گفت که ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ علی اکبر بای اظهار داشت: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر، ۱۲ تن چوب قاچاق را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

**

فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول نیز گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای جنگلی بخش کمالان این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ الیاس تازیکه افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضایی و با همراهی نماینده اداره منابع طبیعی به محل اعزام و بررسی‌هایشان مطلع شد که ۳۱۶ متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

وی گفت: کارشناسان منابع طبیعی، ارزش این اراضی تصرف شده را چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد کردند و یک متهم نیز در این رابطه پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

**

فرماندار گالیکش گفت که با تلاش جهادکشاورزی شهرستان حدود ۵۰ درصد جاده‌های بین مزارع تخریبی در سیل پنجم مرداد امسال بازسازی و مرمت شد.

احمد تجری مفرد افزود: ۲۴ ساعت بعد از وقوع سیل، عملیات بازسازی و ترمیم بیش از ۷۰ کیلومتر از جاده‌های مزارع دسترسی آغاز و ۱۶ مورد از بندهای خاکی شالیزارها در روستاهای فارسیان فرنگ، لیرو و فرنگ مرمت شد. 

وی اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، ۲۰ دهنه از پل‌های تخریب شده و مابقی جاده‌های بین مزارع نیز احداث خواهد شد.

**

با پیگیری رضا آریانپور نماینده مردم شرق گلستان در مجلس و مساعدت رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان یک دستگاه ماشین بیهوشی مخصوص استفاده در اتاق عمل و یک دستگاه رادیوگرافی تک دندان به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) کلاله تحویل داده شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان در گستره تقریبی ۲۱ کیلومتر مربع سکونت دارند.

برچسب‌ها بندرترکمن رونق تولید کشاورزی گنبدکاووس مدارس دادگستری وزارت صنعت معدن و تجارت بنیاد مسکن گلستان علی آباد کتول انتظامی آزادشهر شطرنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرترکمن رونق تولید کشاورزی بندرترکمن رونق تولید کشاورزی گنبدکاووس مدارس دادگستری وزارت صنعت معدن و تجارت بنیاد مسکن گلستان علی آباد کتول انتظامی آزادشهر شطرنج پرهام مقصودلو میلیارد ریال یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز

 اکبر فرج نیا در نشست تخصصی گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۳ با اشاره به موضوع تنش آبی در کلانشهر تبریز گفت: با توجه به این موضوع و اینکه تامین برق پمپ‌های آب در نقاط مختلف برعهده برق تبریز است، باید اعتبارات کافی برای تامین برق واحد‌های مختلف صنعتی و تولیدی این منطقه تخصیص یابد.

وی افزود: چون واحد‌های صنعتی تبریز در مسیر تامین برق پمپ‌های آب قرار دارند، تسهیل برق رسانی به این پمپ‌ها نیازمند تامین شبکه برق مستقل است.

وی اظهار کرد: رشد و توسعه شهری به معنای افزایش تقاضا برای تامین برق است و با توجه به این موضوع نیازمند راه اندازی پست‌های فوق توزیع در حوزه استحفاظی تبریز هستیم که باید از اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در بخش‌های مختلف نیرو و انرژی نیاز به ارتقای خدمات داریم به خصوص در بخش مبلمان شهری حوزه روشنایی معابر نیازمند اصلاح و بهبود خدمات هستیم.

 فرج نیا یادآور شد: با توجه به رشد و توسعه جهشی کلانشهر تبریز برای پیشگیری از بروز مشکلات برق در آینده به ویژه پیش از آغاز اوج بار تابستان امسال، نیازمند پست‌های فوق توزیع هستیم و گریزی از آن نیست.

وی ساماندهی برق بازار تاریخی تبریز و نقش اساسی آن در بخش اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام و اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات مهم شهروندان و رسانه‌های گروهی است که با تامین اعتبارات مورد نیاز به طور اساسی اقدامات لازم انجام می‌شود.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی از قطب‌های اصلی صنعت کشور به شمار می‌رود و ۲۰ درصد این واحد‌ها در تبریز فعال هستند و ۳۰ درصد برق تولیدی در استان در بخش صنعت مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • ۸۰۰ روستای گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارند
  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • پلمب یک واحد تولیدی کود مایع غیرمجاز در سیمرغ