Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم یادواره شهدای نیروگاه برق بندرعباس و تجلیل از ایثارگران و خانواده های آنان به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان، یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران نیروگاه برق بندرعباس با حضور معاون اجرایی سپاه امام سجاد(ع) و فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان بر گزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یاد‌واره که با استقبال پرشور پرسنل زحمتکش و خدوم نیروگاه تولیدبرق، مدیران ومسئولین این مجموعه برگزار شد، حسین سلیمی مدیر عامل نیروگاه برق بندرعباس  طی سخنانی با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: رشد و شکوفایی بخش های عظیمی از صنایع داخلی و قدرت دفاعی ایران اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ رحمت ا... دهقانی معاون اجرایی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز در ادامه این برنامه با یادآوری ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تاکید داشت: حدود ۸۰ کشور در جنگ تحمیلی به شکل های مختلف به کشور عراق کمک کردند اما در نهایت ایران پیروز شد.

 

وی با اشاره به اینکه تهاجم هشت ساله به ایران اولین جنگی است که به آن دفاع مقدس گفته شده، افزود: مقاومت و فداکاری های رزمندگان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس الگویی برای تمام جهانیان شد.

 

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه اکنون همان فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور ما زنده است، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از زنده بودن این فرهنگ است که ایثار آنان هیچ گاه از یادمان نمی رود.

سرگرد امیر ارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سواه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در ادامه این برنامه، وحدت، یکپارچگی و همدلی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: آنان در دوران دفاع مقدس با وحدت اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پیروی از ولایت در جنگ هشت ساله به اوج خود رسید، خاطر نشان کرد: جوانان و مردم بی هیچ چون و چرایی به امام شان لبیک می گفتند تا جایی که در هشت سال دفاع مقدس ملت ما ولایت پذیری خود را به اثبات رساندند.

 

رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید برق بندرعباس نیز در پایان این برنامه یادآور شد: حماسه جاویدانی که رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس آفریدند هیچ گاه از خاطر ما فراموش نمی شود و این دفاع مقدس به عنوان یک ارزش برای ما ماندگار شده است و شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنها عمل کنیم.

 

گفتنی است؛ نیروگاه برق بندرعباس چهار شهید به نام های شهید رحمان باقر جیران، شهید محمد سالاری، شهید رضا خوشبخت و شهید حسین شهابی پور تقدیم نظام مقدس کرده و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ رزمنده ایثارگر و ۱۱جانباز و آزاده در این مجموعه شاغل هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیروگاه برق بندرعباس هشت سال دفاع مقدس امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است

گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا رستمی شامگاه چهارشنبه در آئین نخستین یادواره ایثار و شهادت، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ع) شازند افزود: خانواده شهدا باید تلاش کنند تا در جامعه اسلامی امروز به عنوان یک الگو معرفی شوید و منش زینب وار را در دستور کار قرار دهند.

وی فرزندان شهدا الگوی نسل‌های آینده دانست و ادامه داد: نباید بگذاریم خون شهدای عزیز و ایثارگر با کم کاری‌ها پایمال شود.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: این تکلیف مهم بر عهده دولتمردان و خانواده‌های شهدا است.

حجت الاسلام رستمی، مجموعه وزارت نفت را با داشتن یک هزار و ۵۸ شهید را از منحصر به فردترین و خاص ترین مجموعه‌ها در کل کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت نفت ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۱۱ هزار ۶۰۰ جانباز و فرزند شهدا و ایثارگر وجود دارد.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌هایی که توسط معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی انجام شد و ماده ۴۸ قانون الحاقی مالی دولت احیا شد.

وی افزود: همچنین ثبت نام برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و فرزندان شهدا و افرادی که در گذشته از این مزیت استفاده نکرده بودند ثبت نام از طریق سامانه انجام شد.

حجت الاسلام رستمی افزود: در این راستا مجوز برای استخدام فرزندان جانبازان ۳۰ درصد و بالاتر صادر شده و در اکثر شرکت‌های پالایش نفت شازند به کارگیری شدند و در حال پیگیری برای استخدام فرزندان آزادگان و جانباز ۲۵ درصد هستیم.

وی بیان کرد: ۲۸۰۰ نفر فرزند شهید در نوبت استخدام قرار دارند که برای تعداد ۹۸۰ نفر مجوز صادر شده و مشغول به کار شدند و وزیر و معاون وی در حال پیگیری از سازمان اداری و استخدامی برای اخذ مجوز لازم برای مابقی افراد هستند.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت گفت: ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات ایثارگران در صنعت نفت و شرکت‌های وابسته رعایت می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده اردوهای سیاحتی و زیارتی برای خانواده ایثارگران و شهدا آغاز شد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: شرایط استخدامی برای فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان براساس مدرک تحصیلی اعمال شده است و افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند به صورت پیمانی و دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت قرارداد معین استخدام می‌شوند.

مشاور حقوقی امور ایثارگران وزارت نفت در بخش دیگری از سخنان خود آرامش، امنیت، عزت و استقلال جاری در مملکت را مرهون خون شهدا، مقاومت ایثارگران و تحمل درد و رنج جانبازان و خانواده‌های معظم آنها بیان کرد.

حجت الاسلام رستمی گفت: جانبازان و ایثارگران سرمایه‌هایی وصف‌ناشدنی هستند و برای حرکت در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی باید از آموزه‌های این بزرگواران در تمامی ابعاد زندگی بهره‌مند شویم.

کد خبر 6081528

دیگر خبرها

  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست