Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه رزمایش «فاتحان خیبر»، نشاندهنده آمادگی نیروی زمینی ارتش در حفظ امنیت حاکم بر کشور به‌ویژه در مرز شمال غرب است، گفت: دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند، این اقتدار از دفاع مقدس نشئت گرفته و کشور را در حوزه‌های نظامی و امنیتی واکسینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم بازنشسته محمد غفاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» توسط نیروی زمینی ارتش در مرز شمال غرب، گفت: حمله ناجوانمردانه صدام در ۳۱ شهریور سال ۵۹ درزمانی صورت گرفت که هنوز نهال انقلاب اسلامی ایران کمتر از دو سال از عمر پر برکت خود را پشت سر گذاشته بود و درگیر مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی زیادی در کشور بود و ارتش و نیرو‌های مردمی درگیر زیاده‌خواهی گرو‌های تجزیه‌طلب و منافقین در (ترکمن‌صحرا، کردستان، سیستان و بلوچستان و نیرو‌های کومله و... ) بود؛ در این شرایط عراق از فرصت رژیم بعثی با حمایت بلوک شرق و غرب حمله به ایران را آغاز کرد.   فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار افزود: رژیم بعثی عراق با ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ تادندان‌مسلح با حمایت کشور‌های قدرتمند از جمله (آمریکا، شوروی سابق، فرانسه، انگلیس، آلمان و کشور‌های مرتجع منطقه)، سودای فتح سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را در سر خود می‌پروراند.   غفاری تأکید کرد: اما رزمندگان ما چنان درسی به ارتش بعثی دادند که ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند و نهایتاً بعد از هشت سال دفاع جانانه، بدون واگذاری حتی یک وجب از این خاک جنگ تمام شد، این دفاع حداقل در دو قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، زیرا پیش از آن در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان از دست رفته بود.   گنجینه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را از تمام معرکه‌ها سربلند کرد فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه اندوخته و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را از تمام معرکه‌ها سربلند بیرون آورده است، تصریح کرد: کاستی و ضعف‌های موجود در برخی از حوزه‌ها، قطعاً به فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی بر می‌گردد.   دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرز‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند
غفاری با اشاره به قدرت دفاعی به عنوان عاملی بازدارنده برای کشور، اضافه کرد: دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرز‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند، این اقتدار از دفاع مقدس نشئت‌ گرفته و کشور را در حوزه‌های نظامی و امنیتی واکسینه کرده است.   فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار ادامه داد: اقتدار دفاعی و امنیتی امروز کشور به برکت خون شهدا، تلاش رزمندگان در دفاع مقدس، ابتکار و خلاقیت جوانان متخصص در صنعت دفاعی این میهن اسلامی شکل‌گرفته است.   نیروی زمینی ارتش در کسری از ثانیه در مرزها حاضر می‌شود وی با تأکید براینکه بعد از دفاع مقدس، نیروی زمینی ارتش در مرز‌های جنوبی و غربی کشور برای تأمین امنیت مرز‌ها مستقر شد، افزود: این حضور تا امروز و در آینده نیز در این مناطق مداومت خواهد داشت، هر زمان که احساس نا امنی در هر یک از کشور‌های همسایه ایجاد شود و یا شاهد ادعایی از طرف بعضی از سران کشور‌ها و... مطرح شود، در کسری از ثانیه نیروی زمینی ارتش در آنجا حاضر و تأمین و امنیت مرز را برقرار می‌کند.   نیروی زمینی محوری ارتش به صورت صدر صد متحرک و استفاده از تجهیزات هوشمند، مأموریت حفظ امنیت در مرزهای کشور را دارد غفاری با اشاره به اینکه امروز با رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا و همت فرماندهان ارتش، نیروی زمینی محوری ارتش به صورت صدر صد متحرک و استفاده از تجهیزات هوشمند و از همه مهمتر با نیرو‌های دارای مهارت و تخصص همراه با تعهد و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی، آمادگی هر نوع مأموریتی را دارد،تاکید کرد  یکی از این مأموریت‌ها برقراری امنیت کامل در مرز‌های کشور است.   نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شمال شرق و شمال غرب حضور دارد فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با تأکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شمال شرق و شمال غرب حضور دارد و این حضور امنیت ساز است، اظهار داشت: همان‌طور که فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرز‌های شرقی تأکید داشتند که باوجود برخی مسائل در داخل کشور‌های همسایه، هیچ مشکلی در مرز‌ها نداریم، این رزمایش‌ها نشان‌دهنده امنیت کشور به عنوان خط قرمز نیرو‌های مسلح است.   بیشتر بخوانید: استقرار نزاجا در کل مرز ایران و افغانستان/ بازگشت مرزنشینان منطقه نهبندان به زندگی عادی نماینده ولی‌فقیه در سپاه: طرح شهید سلیمانی نقش تعیین‌کننده‌ای برای مقابله با کرونا ایفا می‌کند دفاع مقدس؛ شاخص ناب جبهه مقاومت/ نگاهی به سرچشمه قدرت امروز ایران دفاع مقدس؛ ریشه اقتدار دفاعی و امنیتی ایران/ انسجام ملی به‌اندازه قدرت موشکی بازدارندگی ایجاد کرده است خدمات پزشکی رایگان گروه جهادی شهید مهدی عسگری در مناطق محروم البرز

 

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد غفاری ارتش آذربایجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد غفاری ارتش آذربایجان نیروی زمینی ارتش در مرز جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس مرز ها شمال غرب کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود