Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا با گسترش واکسیناسیون علیه کرونا که هم اکنون جمعیت بالای ۱۲ سال نیز جزو افراد مشمول قرار گرفته اند، امیدها برای بازگشت به شرایط عادی زندگی پس از حدود ۲۰ ماه درگیری با این ویروس، افزایش یافته است. شیوع کرونا تاثیرات قابل توجهی در شکل و شیوه زندگی اجتماعی ایجاد کرد. از آن جمله می توان به نحوه آموزش دانش آموزان و دانشجویان در این شرایط اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که از همان روزهای اول به دغدغه اصلی خانواده ها تبدیل شد. صرف نظر از نقاط قوت بهره گیری از شیوه های مجازی در ارائه آموزش ها، استمرار این روش و تبعاتی که از ناحیه آن متوجه سبک زندگی دانش آموزان، میزان یادگیری و کیفیت آموزش دارد نیز در جای خود دغدغه های دیگری به وجود آورد. 

امروز همزمان با گسترش میزان واکسیناسیون علیه کرونا، ضرورت بازگشت به شیوه آموزش های حضوری بیش از پیش احساس می شود. تجربه بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که در سایه واکسیناسیون، مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها می‌توان آموزش های حضوری را نیز از سر گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص برنامه ریزی های گام به گام برای شکل گیری آموزش حضوری در مدارس این استان گفت: مطلوب آموزش و پرورش این است که تمامی مدارس حضوری باشد، اما باید امنیت بهداشتی مدارس تامین شود، از این رو فعلا کلاس های زیر ۱۵ نفر که اغلب در مناطق روستایی هستند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حضوری شده اند.  

حسن مظفری افزود: در کلاس های بالای ۱۵ نفر در مناطق روستایی نیز با رعایت گروه بندی کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شوند، به این صورت که دانش آموزان کلاس به ۲ گروه تقسیم شده اند و طی روزهای هفته به صورت یک در میان یکی از گروه ها در مدرسه حضور می یابند.  

وی با بیان اینکه در مناطق شهری استان آموزش همچنان در بستر فضای مجازی انجام می شود، اظهار داشت:  بر اساس برنامه ریزی ها مدارس با کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز در شهرهای این استان از اول آبان و مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش آموز از نیمه آبان به صورت آموزش ترکیبی و گروه بندی حضوری می‌شود.

مظفری افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها این مدارس در صورتی که چک‌لیست توسط مدیران به طور کامل رعایت شده باشد، با گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس، فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مهمترین رویکرد مجموعه آموزش و پرورش فراهم آوردن امکان حضور دانش آموزان در فضای کلاس است، تصریح کرد: با این حال باید در نظر داشته باشیم این حضور با بالاترین ضریب اطمینان از سلامت دانش آموزان و خانواده های آنها صورت پذیرد.

وی افزود: امکان سنجی برای آموزش حضوری را در دستور کار داریم تا همه ظرفیت ها شناسایی شده و در خصوص زمان آموزش، مکان آموزش و شرایط آن تصمیم گیری شود. در این تصمیم گیری  وضعیت شناسی، جو اجتماعی و عمل تدریجی را مد نظر قرار داده ایم. 

مظفری با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان زنجان مشغول تحصیل شدند، گفت: از این تعداد ۱۱۱ هزار نفر، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.  
وی افزود: امسال در مجموع شمار دانش آموزان ثبت نام کننده در مقطع ابتدایی و نیز تعداد کل دانش آموزان در تمام مقاطع، رشد چهار درصدی نسبت به سال گذشته دارد.  

آموزش حضوری را ترجیح می دهیم

خانواده ها و اولیای دانش آموزان ضمن داشتن دغدغه سلامت فرزندان خود، آموزش حضوری را برای کیفیت یادگیری و جلوگیری از افت تحصیلی آنان مفید می دانند.  

رضوانی که مادر ۲  فرزند دانش آموز در مقطع ابتدایی و دوره متوسطه دوم است، گفت: من به شخصه با آغاز آموزش حضوری موافق هستم. هیچ چیز جای کلاس حضوری را نمی گیرد، فرق نمی کند چه در مقطع ابتدایی که لازم است پایه دانش آموز قوی شود و چه در مقطع دبیرستان که دانش آموز باید خودش را برای کنکور آماده کند، در فضای مجازی این آمادگی ها مثل کلاس، با کیفیت نیست.  

وی ادامه می دهد: من و گاهی هم همسرم در آموزش بچه ها در خانه کمک می کنیم. ولی شما فکر کنید خانواده هایی که والدینشان آن میزان سواد را ندارند، یا به لحاظ کاری وقتشان نمی رسد به بچه ها کمک کنند، اینها باید چه بکنند. اگر کلاس ها حضوری باشد خیلی از مشکلات دانش آموزان هم در درس و هم حضور در فعالیت های فوق برنامه حل می شود. 

نجفی یکی دیگر از اولیای دانش آموزان گفت: راستش را بخواهید من هم آموزش حضوری ترجیح می دهم ولی نگرانی هم دارم. دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی آن رفتارهایی که بخواهد فاصله را رعایت کنند نمی توانند داشته باشند، خب سن و سالشان ایجاب می کند که در کنار هم بازی کنند. ویروس های جدید کرونا سنین پایین را هم مبتلا می کند و از این جهت نگرانی وجود دارد. 

وی افزود: هفته اول مهر دو سه روزی از ما خواستند که دخترمان را به صورت حضوری به مدرسه بفرستیم ولی خودشان در ادامه اعلام کردند که فعلا آموزش مجازی است. علت را که پرسیدم گفتند تعداد دانش آموزان کلاس بیشتر بوده و حالا وقت کلاس حضوری نیست. من از این دقت نظر و توجهی که در مدرسه بود خوشحال شدم. امیدوارم در هفته های آینده آموزش حضوری با لحاظ شرایط کلی جامعه انجام شود. 

مدرسه با دانش آموز، مدرسه است

مدیرناحیه یک آموزش و پرورش زنجان معتقد است: هیچ چیزی در مدرسه به اندازه حضور دانش آموزان در آن دلنشین نیست، اصلا مدرسه با دانش آموز ، مدرسه است، 

الیاس بیگدلی گفت: دوران همزیستی ویروس کرونا با آموزش های مجازی، فرصتی شد تا جامعه به نقش پررنگ معلم و آموزش حضوری پی ببرد.

وی اظهار داشت: مدرسه ها ماه هاست چشم انتظار دانش آموزان و نوآموزان هستند. امروز با شروع گام به گام آموزش حضوری فصل دیگری برای دانش آموزان رقم خورده و امید است با حضور دانش آموزان، دوباره در مدارس بوی کتاب و کاغذ و عطر حضور دانش آموزان استشمام شود.

یکی از معلمان زنجانی در خصوص آغاز آموزش حضوری در مدارس دارای تعداد کم دانش آموزان گفت: ما به سبب اشتغال در مدرسه ای با این شرایط از همان آغاز مهر به صورت حضوری کلاس ها را برگزار می کنیم، البته حضور دانش آموزان به صورت گروه بندی است و هر گروه به صورت زوج و فرد در روزهای هفته سرکلاس ها حاضر می شوند. 

جواد مرادی افزود: دانش آموزان هم از حضوری شدن کلاس ها خوشحال هستند، کرونا به ما فهماند که قدر خیلی چیزها را بدانیم، قدر در کنار هم بودن و از هم یاد گرفتن را، الان با حضور دانش آموزان فضای مدرسه واقعا با صفا شده، من و همکاران هم از این شرایط واقعا خوشحال هستیم. امیدواریم در روزهای آینده با تدابیری که انجام می شود، کرونا کنترل و مهار شود و آسیبی از آن به کسی نرسد. 

برچسب‌ها کرونا مدارس زنجان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس زنجان کرونا مدارس زنجان وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش آموزش حضوری خانواده ها گروه بندی آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد