Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:53:47 GMT

خبر خوش درباره وام مسکن

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۰۳۸

خبر خوش درباره وام مسکن

بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق به تمامی شعب بانک در سراسر کشور خبر داد. ناطقان:  به نقل از بانک عامل بخش مسکن، احمدی، از مسئولان این بانک با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن پیشنهاد بانک به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد تسهیلات بانک در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و همچنین کمک به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است، گفت: از آنجا که قیمت مسکن در سال‌های اخیر در همه شهرهای کشور افزایش داشت، تسهیلات جدید خرید و ساخت مسکن می‌تواند قدرت مالی متقاضیان خرید خانه را به صورت نسبی تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





احمدی درباره سقف‌های جدید تسهیلات خرید و ساخت مسکن افزود: این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به عنوان امتیاز تسهیلات، قابل دریافت و استفاده است. در تهران، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت نیز قابل استفاده است، به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت، قابل استفاده است.

وی درباره شکل دیگر استفاده از تسهیلات اوراق مسکن گفت: در صورت درخواست اخذ تسهیلات به صورت زوجین، زن و شوهر هر یک می‌توانند به طور مجزا از سقف تسهیلات مذکور برای خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی به صورت مشترک استفاده کنند.

خبر خوش درباره وام مسکن

احمدی در تشریح چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن برای خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از ۲۵ سال ساخت تصریح کرد: در واحدهای مسکونی با عمر بنای ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت، سقف تسهیلات در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین سایر مناطق شهری به ترتیب ۱۶۰ میلیون تومان، ۱۲۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین متقاضیانی که بخواهند به صورت زوجین از این تسهیلات استفاده کنند، سقف تسهیلات برایشان ۲ برابر این ارقام خواهد شد.

احمدی سقف تسهیلات جعاله مسکن را نیز ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد. این رقم نیز در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار افزایش پیدا کرد.

وی خطاب به متقاضیان این نوع تسهیلات اعلام کرد، جزئیات اقساط ماهانه تسهیلات خرید مسکن برحسب میزان سقف تسهیلات، در سایت اطلاع رسانی بانک تخصصی بخش مسکن وجود دارد ضمن آنکه در بخش خدمات الکترونیکی در سایت اطلاع رسانی، امکان محاسبه اقساط تسهیلات نیز فراهم است.

احمدی اظهار امیدواری کرد تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق بتواند تحرک نسبی در بازار مسکن در مسیر رونق به وجود بیاورد. این پیش بینی از آنجایی مطرح است که در شهرهای کوچک و متوسط کشور، با توجه به سطح قیمت مسکن، قدرت پوشش تسهیلات جدید مناسب ارزیابی می‌شود.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: خبر ، مسکن ، وام ، ناطقان ، اعتبار ، شورا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خبر مسکن وام ناطقان اعتبار شورا خرید و ساخت مسکن تسهیلات اوراق تسهیلات خرید میلیون تومان سقف تسهیلات بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی