Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار سالمندی بیان کرد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بوده و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده است در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

"عباس صادق زاده" صبح امروز ۱۱ مهرماه در جلسه شورای سالمندی استان کرمان گفت: سالمندی و رشد جمعیت به خودی خود برای هیچ جامعه ای چالش نیست اما فرهنگ اجتماعی در سطح جامعه و نبود برنامه، مشکل ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین سند سالمندی کشور در کرمان نوشته شد، اظهار کرد: این سند با کمتر از ۱۰ درصد تغییر سند سالمندی کشور شده است و انتطار می رود که این سند ملاک عمل دستگاه ها باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار سالمندی بیان کرد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بوده و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده است در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

وی شتاب سالمندی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت سالمندی آسیا ۸.۸ درصد و در همان سال جمعیت سالمندی ایران ۶.۴ درصد بوده و در سال ۲۰۲۰ جمعیت سالمندی آسیا به ۱۲.۹ درصد و ایران به ۹.۲ درصد رسیده است.

صادق زاده تاکید کرد: ۲۰ سال فرصت برای برنامه ریزی های لازم داریم تا با درایت رشد سالمندی را پیش ببریم و سالمندان با عزت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها تکالیف خوبی پیدا کرده اند، تصریح کرد: مناسب سازی محیط هایی که سالمندان بیشتر به آن مراجعه می کنند کار سختی نیست به طور مثال تخصیص یک صندلی ویژه سالمندان در اتوبوس کار سختی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: علی رغم همه مشکلات، استان کرمان در حوزه برنامه ریزی سالمندان در سال ۹۸ رتبه اول کشور را کسب کرد و در سال گذشته استان دوم شدیم.

به گزارش ایسنا، "حسین صافی زاده" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: ۹۱ درصد جمعیت سالمندان استان در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی سالم پیر شدن جمعیت را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در این راستا گام برداریم که سبک زندگی افراد میانسال را سالم کنیم تا در دوران سالمندی دچار بیماری نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سالمندي كرمان واکسیناسیون کرونا اصلاح سبک زندگی جمعیت سالمندی سالمندی کشور استان کرمان درصد جمعیت آمار سال ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در ششمین مرحله مایه‌کوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل که به صورت رایگان توسط سه تیم عملیاتی و نظارتی از اول اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین امسال انجام شد، طیور بومی روستا‌های این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی برای آن انجام داد از این‌رو برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه ورود تیم‌های دامپزشکی یک روز قبل از ورود به روستا از طریق شورای اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شد، گفت: واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی است و دارو اول صبح به آنها داده می‌شد.

وی از همکاری اهالی روستا‌های این شهرستان با تیم‌های مایه‌کوبی قدردانی کرد و افزود: انجام طرح‌های مایه کوبی بدون همکاری و همراهی اهالی روستا‌ها انجام نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • دیدار نوروزی از سرای سالمندان + فیلم
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان 
  • ببینید | افراد میانسال و سالمند در تعطیلات نوروز چه برنامه تحرکی نیاز دارند؟