Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدحسین سپهر با اشاره به نحوه غربالگری زائرین اربعین گفت: کد ملی افرادی که از مرزها وارد کشور می‌شوند به استان‌های مربوطه ارسال شده تا مراقبین، سلامت آن‌ها را پیگیری کنند که اگر دچار بیماری باشند قرنطینه‌های لازم در شهرستان‌های خود افراد، برای‌شان اعمال شود.

سردار محمدحسین سپهر،  فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: براساس تصمیم ریاست جمهور در ستاد مقابله با کرونا تمام کسانی که به کشور وارد می‌شوند یا از کشور خارج می‌شوند، باید واکسن بزنند و دارای کارت واکسیناسیون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه  افرادی که از خارج وارد کشور می‌شوند ضمن اینکه کارت واکسیناسیون آن‌ها کنترل می‌شود، مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اگر این افراد علائمی از بیماری کرونا یا هر بیماری دیگری داشته باشند که سلامتی مردم را تهدید می‌کند، مورد توجه مراقبان سلامت، عناصر هلال احمر و وزارت بهداشت قرار می‌گیرند. این افراد به صورت دائم کنترل می‌شوند و مراقبت‌های بهداشتی برای آن‌ها صورت می‌گیرد. این اتفاق در مرزها ادامه دارد.

سردار سپهر درباره افرادی که بدون کارت واکسیناسیون به سفر اربعین رفتند، ادامه داد: این افراد با گواهی رپید منفی و یا تست پی سی آر منفی به زیارت رفته بودند. مسئولان امور بهداشتی افرادی که بدون در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی تردد کردند و وارد کشور شدند را رصد می‌کنند.

او افزود: کد ملی افرادی که از مرزها وارد کشور می‌شوند به استان‌های مربوطه ارسال شده تا مراقبین سلامت آن‌ها را پیگیری کنند که اگر دچار بیماری باشند قرنطینه‌های لازم در شهرستان‌های خود افراد، برای‌شان اعمال شود.

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونا بیان کرد: زائران اگر دارای علائم مثبت بیماری کرونا بوده و بد حال باشند، به وسیله عوامل اورژانس به اولین بیمارستان نزدیک به مبادی مرزی منتقل می‌شوند و مورد درمان و مداوا قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: امروز پایان غربالگری زائران پیاده‌روی اربعین است که غربالگری‌های بهداشتی در مورد آن‌ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا واکسیناسیون واکسیناسیون سلامت هلال احمر وزارت بهداشت واکسیناسیون سلامت بیمارستان درمان پیاده روی مرز زائران اربعین غربالگری در مرز ها وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل، اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه بلاتکلیفی در وزارت راه و شهرسازی تصویب و پس از طی مراحل، به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان این‌که با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح که در قالب پهنه‌بندی و با احصا کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تأمین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعاً اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهت‌های مختلف خواهد بود و شهروندان به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلان‌شهر اردبیل خواهیم بود.

صفری همچنین با تقدیر و تشکر از زحمت‌های مسؤولان مرتبط با این امر خاطرنشان کرد: بی شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش این بزرگواران بوده و ابلاغ آن با پیگیری «علی نیکزاد» نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.

کد خبر 6088363

دیگر خبرها

  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی