Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه ‌پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اظهار کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مهر) بارش باران در استان‌های اردبیل و گیلان و گاهی بارش ‌پراکنده در برخی مناطق مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سه‌شنبه تا جمعه (۱۳ تا ۱۶ مهر) در اردبیل و سواحل خزر بارش باران و روند کاهش دما حدود ۳ تا ۷ درجه ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین  رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت تا آخر هفته جاری در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان، دریای خزر امروز (۱۱ مهر) مواج است و از سه‌شنبه (۱۳ مهر) تا آخر هفته جاری نیز مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه طی ۲ روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعت وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: با ورود سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به دریای عمان و تاثیر آن در جنوب شرق کشور، امروز (۱۱ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و دریای عمان بارندگی شدید و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج و این شرایط به صدور هشدار قرمز در این نواحی منجر شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مهر) صاف، همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۳ مهر) نیز صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 630162 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي مدیریت بحران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي مدیریت بحران پیش بینی می شود درجه سانتیگراد مدیریت بحران وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه آسمان قم امروز عصر نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود گفت: تا شب از میزان ابر کاسته می‌شود و همچین وزش باد نیز کمتر می‌شود.

وی افزود: حداقل دمای هوای امروز ۱۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است و حداکثر به ۲۷ درجه سانتیگراد احتمالا می‌رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه آسمان قم فرا نیمه ابری و تاشب صاف خواهد شد گفت: از فردا روند افزایش دما تا پایان هفته را شاهد خواهیم بود و بطور میانگین احتمالا تا آخر هفته ۶ درجه سانتیگراد افزایش داشته باشد.

وی افزود: حداقل دمای فردا ۱۲ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور