Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در این رابطه به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: طوفان حاره ای به سمت جنوب و در واقع به سمت کشورهای عمان و نقاط جنوب دریای عمان و خلیج فارس در حال حرکت است.

ضیاییان افزود: این طوفان امروز شرق هرمزگان را تحت تاثیر خود قرار داد و بارش ها و وزش های باد شدید در شرق این استان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اواخر وقت این طوفان فعال است و تا فردا نیز اثرات آن به طور کلی از بین می رود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: طوفان حاره ای شاهین فردا تمام می شود.

وی درباره اینکه طوفان حاره ای شاهین در کدام کتگوری طوفان ها بر حسب شدت قرار می گیرد نیز گفت: طوفان شاهین جز رده های پایین دسته بندی طوفان ها قرار می گیرد.

ضیاییان درباره اینکه این طوفان تا فردا که فروکش می کند چقدر احتمال دارد همچنان آسیب زا باشد و خسارت به جای بگذارد نیز گفت: هر چقدر زمان می گذرد طوفان حاره ای شاهین ضعیف تر می شود ولی هنوز احتمال بروز خطر بسیار زیاد است چرا که در جنوب غربی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان هنوز فعال است. تا آخر وقت امروز باید احتیاط های لازم انجام بشود.

کارشناس امور هواشناسی و اقلیمی بیان داشت: لازم است که شناورها در آب و هم در خشکی تمهیدات لازم انجام بشود. باید همانطور که قبلا مراقبت می شد اکنون هم به همان منوال باشد. از فردا نیز کم کم امکان فعالیت های عادی در مناطق طوفان زده وجود دارد.

ضیاییان در رابطه با دلایل به وجود آمدن طوفان های حاره ای (گرمسیری) نیز گفت: طوفان های حاره ای معمولا در اقیانوس ها شکل می گیرد و نزدیک به مناطق حاره هستند. مناطق حاره 23 و نیم درجه بالای خط استوا هستند و طوفان ها معمولا در این مناطق شکل می گیرند.

وی اذعان داشت: وقتی حرکت طوفان های حاره ای به سمت خشکی اتفاق می افتد آن زمان است که خطرساز می شوند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: طوفانی که اکنون درگیر آن هستیم طوفان شاهین نام دارد که در ابتدای شکل گیری طوفان گلاب نام داشت. این طوفان در خلیج بنگال شکل گرفته بود.

ضیاییان ادامه داد: طوفان گلاب سپس به سمت داخل هندوستان حرکت کرد و وقتی به خشکی رسید از شدت فعالیت آن کاسته شد.

وی بیان داشت: طوفان گلاب وقتی از شمال غربی اقیانوس هند وارد دریا شد به دلیل برخورد با آب شدت فعالیت بیشتری پیدا کرد.

ضیاییان گفت: طوفان با رطوبتی که از سطح آب می گیرد صعود بیشتری به سمت بالا خواهد داشت. زمانی که این طوفان شدت گرفت نام جدیدی بر روی آن گذاشتند و تبدیل به طوفان شاهین شد. برخی از رسانه ها این طوفان را به نام گلاب شاهین می شناسند. این طوفان سپس به سیستان و بلوچستان رسید.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در پایان گفت: طوفان ضعیف شده ای به کشور ما رسید. این طوفان فردا به طور کامل تمام می شود.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طوفان طوفان شاهین سیستان و بلوچستان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی طوفان حاره ای طوفان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا

به گزارش جام جم آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیما‌های سبک نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودرو‌ها به ویژه در مسیر‌های کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل،‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها نیز تاکید و اظهارکرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین/احتمال آبگرفتگی معابر