Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@22:18:22 GMT

شرایط ۴ مرز ایران و آذربایجان عادی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۰۲۹۰

شرایط ۴ مرز ایران و آذربایجان عادی است

ایران اکونومیست- سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت تردد کامیون‌ها از مرزهای ایران و اذربایجان گفت:‌ در حال حاضر وضعیت چهار مرز ایران با آذربایجان و ارمنستان عادی است و تغییر محسوسی در تردد به جز در چند روز گزارش نشده‌ است.

روح‌الله لطیفی  درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها از مرزهای ایران با آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت چهار مرز ایران با آذربایجان و ارمنستان عادی است و تغییر محسوسی در تردد به جز در چند روز گزارش نشده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت در مرز نوردوز گفت:‌ در مرز نوردوز که مرز اصلی ایران به سمت ارمنستان محسوب می‌شود هم شرایط عادی است. به غیر از دو سه روز اول پس از ایجاد مشکلاتی در مسیر نوردوز به ایروان در جاده گوریس و قاپان، که باعث شد، راننده‌ها منتظر ثبات شرایط باشند و به همین دلیل ترددها در همان مقطع کاهش بسیار جزیی داشت، شرایط در این مرز هم به روند قبل برگشت و در حال حاضر وضعیت عادی است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه روزانه بیش از 150 تا 200 کامیون تبادل کالا از مرز نوردوز بین ایران و ارمنستان انجام می‌شود، ادامه داد: روزانه 70 تا 75 دستگاه کامیون سوخت از مرز نوردوز به سمت ارمنستان عبور می‌کند. همچنین 60 تا 70 دستگاه کامیون ارمنستانی از مرز نوردوز ترانشیپمنت انجام می‌دهند. مابقی کامیون‌هایی که از این مرز در حال تردد هستند حامل مواد غذایی، میوه و مصالح ساختمانی هستند. البته برخی از صاحبان کالا منتظرند تا مسیر جایگزین گاپان- گوریس تکمیل و فعال شود و تردد را از سر بگیرند.

لطیفی افزود: همچنین از این مرز روزانه 200 تا 250 مسافر در تردد هستند.

وی درباره اخرین وضعیت مرز آستارا و آذربایجان اظهار داشت: در این مرز هم شرایط مانند گذشته است و با انتقال کامیون‌های مرز نوردوز به آستارا مواجه نیستیم چراکه اساسا مرز استارا ارتباطی با ارمنستان ندارد.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: در مرز بیله سوار هم تردد کاموین‌ها مانند گذشته است و وضعیت عادی گزارش شده‌ است. البته در ملاقات مرزی بین مسئولان مرز بیله سوار و طرف مقابل تاکید بر این بوده که موضوعات تجاری با سایر موضوعات تداخلی نداشته باشند و روند تجاری ازهمان ابتدا عادی بود.

لطیفی افزود: همچنین در حال حاضر بین مرز پل‌دشت به نخجوان هم وضعیت عادی است و روزانه 40 تا 50 کامیون در تردد هستند.

وی تاکید کرد: هر چند که به دلیل تنش‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان و تغییر مقررات اذری‌ها نسبت به کامیون‌های ایرانی نگرانی‌هایی بین تجار به وجود آمده اما طبق اخرین گزارش‌ها، تمام مرزهای ایران و اذربایجان شرایط عادی دارند و موضوع مهم این است که اختلافات بین کشورها باید توسط خود این کشورها که از اشتراکات فرهنگی و تاریخی برخوردارند، برطرف شود. و کشورهای همسایه به کشورهای دیگر اجازه تنش آفرینی ندهند، و همانطور که کشورمان همواره اعلام کرده است گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی است و دخالت کشورهای بیگانه و تغییر ژئو پلتیک منطقه نیز یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و می بایست امنیت توسط کشورهای منطقه دنبال شود.


 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حال حاضر مرز نوردوز کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تایید کرد که باکو و ایروان درک مشترکی از اینکه یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد، دارند و تاکید کرد که تنها بررسی جزئیات نهایی باقی مانده است.

علی اف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به حل موضوع (امضای توافقنامه صلح) نزدیک شده ایم. او همچنین خاطرنشان کرد که چندین سال پیش حتی توافقی در مورد اصول توافق وجود نداشت.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آن زمان حتی پیش نویس توافقنامه صلح وجود نداشت و اکنون ما یک درک مشترک داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد.

وی در پایان گفت: ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم، البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

در ۷ دسامبر گذشته، دفتر نخست وزیر ارمنستان و دولت رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر عزم ایروان و باکو برای عادی سازی روابط و انعقاد معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند. آذربایجان به نشانه حسن نیت ۳۲ سرباز ارمنی و ارمنستان دو سرباز آذربایجانی را آزاد کردند.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تردد در راه های مازندران عادی و روان است
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا