Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو کیانی روز یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران این استان افزود: سال زراعی گذشته با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها به پایان رسید و بارش‌های پاییزی قابل توجهی نیز برای امسال پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمبود بارش‌ها در استان سبب شده تا چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور اعلام شود که این موضوع بر بخش‌های مختلف استان تبعات ناگواری برجا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی همچنین به خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی استان در فروردین سالجاری اشاره کرد و گفت: این خسارت وارده یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان برآورد شده که برای جبران آن مکاتباتی با سازمان مدیریت بحران کشور انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به وقوع ۳۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه جنگلها و مراتع سطح استان در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته ۴۳.۷ هکتار از این عرصه‌ها را دربرگرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

کیانی در ادامه از رشد ۲ برابری وقوع حوادث غرق‌شدگی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸ مورد حادثه غرق‌شدگی با ۲۴ مورد فوتی رخ داده که این در حالیست که در سال گذشته ۱۲ مورد حادثه با فوت ۱۰ نفر گزارش شده بود.

وی به وقوع سیلاب تیرماه امسال در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این حادثه ۲۳ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های زیربنایی، مسکونی و کشاورزی استان وارد کرد که جبران آن در دست پیگیری است.

کیانی در ادامه به آمادگی استان برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی فصل پاییز و زمستان اشاره کرد و افزود: ساماندهی و لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های درون شهری و منتهی به مناطق مسکونی شهری و روستایی، افزایش دیواره رودخانه‌ها به منظور افزایش ظرفیت آبگیری، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و برخورد قانونی با متجاوزان و جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه‌ها و مسیل‌ها بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای مراکز حساس درمانی، صنعتی، خدماتی و مدیریتی، پایش و ترمیم پاشنه پل‌ها، دیواره‌های تخریب شده رودخانه‌ها، انجام تمهیدات لازم برای تامین انرژی و ذخیره سوخت جایگزین موردنیاز، شناسایی مناطق پرریسک و اولویت‌دهی در برنامه کاری و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق مختلف استان از دیگر اقداماتی است که برای مقابله و پیشگیری از حوادث احتمالی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۸۵-۸۶ در این استان آغاز شده است و در طول این سالها بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که معادل نبود هیچ بارشی به مدت ۲ سال است.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران خشکسالی چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران خشکسالی چهارمحال و بختیاری مدیریت بحران رودخانه ها بارش ها یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- رقابت ۸ تیم فوتسال صمصامی درجام رمضان

- استقبال مردم گهرو از نایب قهرمان موی تای جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • وارد شدن خسارت به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای بیش از ۲ هزار زائر چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • اجرای طرح ضیافت الهی در چهارمحال و بختیاری
  • طوفان شدید به تأسیسات برق‌رسانی بوشهر آسیب زد
  • اهالی سودجان میزبان بارش برف بهاری شدند + فیلم
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر