Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی، با همراهی رؤسای دادگستری و بهزیستی شیروان از برخی مراکز مشاوره و روانشناسی هوشمند و همچنین مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان بازدید کرد. خبرگزاری میزان -  اسپیدکار،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی، با همراهی رؤسای دادگستری و بهزیستی شیروان از برخی مراکز مشاوره و روانشناسی هوشمند و همچنین مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسپید کار، در جریان این بازدید بیان داشت:اصولا رویکرد پیشگیرانه چنانچه با راهبرد‌های علمی و عملی همراه باشد می‌تواند در ابعاد عملیاتی بطور نظام‌مند و سازمان یافته و البته تأثیر گذار از اشاعه آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
وی گفت:مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی و خانوادگی با ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای و آموزش سبک زندگی و مهارت‌های لازم برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده در فاروج از جمله ظرفیت‌های بسیار مهمی به شمار می‌رود که می‌توان از آن در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بطور دقیق بهره برد.
اسپید کار، تصریح کرد:سازمان بهزیستی به موجب تفاهم نامه‌ای که با وزارت دادگستری منعقد کرده باید تمامی پرونده‌های طلاق را قبل از آغاز فرایند دادرسی به بهزیستی ارجاع کند و طبعا به اعتبار تجاربی که در گذشته وجود داشته می‌توان امیدوار بود بسیاری از این پرونده‌ها در جریان انجام مشاوره‌های لازم در این مراکز اصولا دارای قابلیت حصول سازش و مصالحه هستند.
وی با تاکید مضاعف بر ضرورت پیگیری مداوم روند طرح و بررسی پرونده‌های طلاق در مراکز مداخله در بحران‌های خانوادگی خاطرنشان کرد: از آنجایی که عمده متقاضیان طلاق به هر دلیلی از مشکلات عدیده‌ای از جمله از مسائل و مشکل مالی رنج می‌برند و از این حیث در مضیقه هستند و یا فاقد شغل و مسکن می‌باشند، لذا ارائه مشاوره‌های لازم و آموزش‌های مناسب در خصوص کسب مهارت‌های زندگی در این مراکز امری ضروری به نظر می‌رسد.
وی رازداری و حفظ اسرار افراد و مراجعین را از سوی مراکز موضوعی بسیار مهم توصیف و عنوان کرد: این مسأله از حساسیت بالایی برخوردار است و در این راستا باید بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی عمل شود و این تاکیدات و توصیه‌های دینی نصب العین قرار گیرد.   بیشتر بخوانید: افتتاح دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری شهرستان سراوان   انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم کاهش آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم کاهش آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی خراسان شمالی پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارزار به مدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است چرا که بیشترین آسیب‌های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر به دلیل عدم آموزش و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار است.

حسین آبادی گفت: در این بازه زمانی سعی شده با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادارات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» روبه رو شوند.

وی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات استان مرکزی، عملیاتی خواهد شد.

حسین آبادی گفت: موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

کد خبر 6085590

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم