Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:22:00 GMT

دریاروی شناور‌های صیادی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۳۵۳

دریاروی شناور‌های صیادی ممنوع شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پرویز محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به ممنوعیت دریاروی شناورهای صیادی اظهار کرد: به رغم هشدارهای سازمان شیلات ایران به استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین اطلاع رسانی به صیادان، بر اثر وزش توفان شاهین در استان سیستان بلوچستان دو فروند شناور صیادی با هم برخورد و ۱۶ ملوان به آب پرتاب شدند که ۱۱ نفر از آنان توانستند نجات پیدا کنند و پنج نفر دیگر ناپدید شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات نجات و جستجو برای یافتن پنج ملوان شناور صیادی که در آب پرتاب شدند، ادامه دارد.

محبی ادامه داد: اکثر شناورهای صیادی که برای فعالیت روزانه خود در دریا بودند، به محض فراخوان و اطلاع رسانی ها در مورد وقوع توفان، سفر دریایی را رها کردند و به پناهگاه هایی که در مراکز و بنادر صیادی وجود دارد، بازگشتند.

این مقام‌مسئول درباره دیگر اقدامات سازمان شیلات ایران گفت: در استان هرمزگان فصل صید میگو باید از دیروز آغاز می شد که به علت توفان به تعویق افتاده و صید این آبزی بعد از اتمام توفان انجام خواهد شد.

وی درباره آسیب های وارده به بخش صیادی بیان کرد: بر اثر وزش توفان حاره ای شاهین در استان سیستان و بلوچستان آسیب های کلی و جزئی به بنادر صیادی وارد شده به طوری که سایبان های صیادی تخریب و تیرهای برق و جاده های متصل به بنادر دچار خسارت شدند.

معاون سازمان شیلات ایران ادامه داد: در استان هرمزگان آسیب جدی به بنادر صیادی و شناورها بر اثر توفان وارد نشده و بیشترین تاثیرات در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

محبی، افزود: هم اکنون در حال ارزیابی خسارت ناشی از توفان شاهین به بخش صیادی و بنادر صیادی هستیم و نتایج آن به زودی به استانداری ها و وزارت کشور اعلام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از شدت توفان کاسته و تاثیرات آن کمتر شده است.

به گفته محبی، هر سال شاهد توفان های موسمی در برخی از استان های جنوبی کشور هستیم و با اطلاع رسانی به موقع تلاش می کنیم خسارت ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: امسال پیش از بروز توفان شاهین از طریق سازمان هواشناسی و ستاد حوادث غیر مترقبه کشور درباره فعالیت دامنه این توفان در استان های هرمزگان و سستان و بلوچستان به ما اطلاع رسانی شد و سازمان شیلات ایران بلافاصله این موضوع را به ادارات کل شیلات استانی منتقل کرد تا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار آن ها قرار گیرد.

محبی، برگزاری جلسات با تشکل ها و اتحادیه های صیادی، اطلاع رسانی در مورد وقوع توفان از طریق فضای مجازی و سایت های ادارات کل شیلات استان ها، ارسال پیام های هشدار به صیادان و همکاری ادارات کل شیلات استان ها با سازمان بنادر و دریانوردی را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناور صیادی سازمان شیلات صید میگو سازمان شیلات ایران بنادر صیادی اطلاع رسانی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مرکز اطلاع رسانی فراجا همچنین اعلام کرد:‌ هر گونه اقدام رسانه ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می شود.

کد خبر 846087 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات