Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عابدین رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکلاتی که ما در حال حاضر برای صنعت چاپ و بسته‌بندی داریم، موانع کسب‌وکار در محیط کار است، گفت: با رفع موانع و واگذاری مجوزهای چاپ و بسته‌بندی به تشکل‌ها  شاهد رونق و توسعه در این صنعت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  در ادامه افزود: موانع بسیار زیادی در امور فعالیت چاپخانه‌ها و صنایع وابسته وجود دارد که اگر بتوانیم این موانع را برطرف کنیم سهم ما در GDP این صنعت بسیار افزایش خواهد یافت.

عابدین با بیان این‌که اصلی‌ترین و اولین مشکل در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی عدم پرداخت تسهیلات بانکی توسط بانک‌هاست، گفت: ما برای رونق این صنعت و واردات تکنولوژی نیاز به تسهیلات بانکی داریم و باید با دریافت تسهیلات رقابتی بتوانیم تکنولوژی‌های جدید را در صنعت چاپ و بسته‌بندی وارد کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که کاهش مجوزها و رفع قوانین و مقررات جدید مانع رونق این صنعت شده‌ است افزود: ما نیازمند آن هستیم که بتوانیم مقرراتی در این بخش به تشکل‌های این صنعت واگذار کنیم چراکه این تشکل‌ها خود آشنا به تمامی قوانین و مقررات در این حوزه هستند.

عابدین اظهار کرد :اگر مقررات و صدور مجوزها و ایجاد چاپخانه‌ها که در حال حاضر در اختیار وزارت ارشاد است به تشکل‌های مربوطه واگذار شود، ما شاهد رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه خواهیم بود بنابراین امیدوارم قوانین و مقررات در این بخش توسط ارگان‌های مربوطه اجرا و پیگیری شود.

او با بیان اینکه تشکل‌های مربوطه در جریان هستند که ما در این صنعت نیازمند چه قوانین و چه تعداد چاپخانه هستیم اظهار کرد: در حال حاضر وزارت ارشاد توجه چندانی به صنعت چاپ و بسته‌بندی در این حوزه ندارد و بسیاری از مقررات در این بخش مانع رونق این صنعت شده‌ است.

عابدین بیان کرد: بسیاری تشکل در کف بازار صنعت چاپ هستند و بیشتر آگاه هستند که تمرکز و سرمایه‌گذاری باید در چه بخشی صورت گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ و بسته‌بندی با بیان این‌که ما یک جمعیت ۶۰۰ تا ۷۰۰میلیون نفر در مرزهای اطراف ایران داریم افزود: ما در صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌هیچ‌عنوان قابل رقابت با کشورهای ترکیه و عربستان نیستیم چرا که ما موفقیت‌های بسیار چشمگیری در سال‌های تحریم داشته ایم  به‌طوری‌که ایران به‌عنوان یک قطب صنعتی در این حوزه محسوب می شد  و ما در بخش خدمات صادراتی در این حوزه توانستیم افتخارات بسیاری کسب کنیم.

عابدین بیان کرد: درصورتی‌که بتوانیم جمعیت ۶۰۰ تا ۷۰۰میلیون‌نفری را در مرزهای کشور پاسخ دهیم می‌توانیم در این صنعت دستاورد چشمگیری را کسب کنیم.

او تصریح کرد: متاسفانه ما در چند سال اخیر که در نمایشگاه حوزه‌های منطقه حضور داشته‌ایم بسیاری از کشورها تصور می‌کردند که ما حتی ابزار و لوازم برای چاپ و یا بسته‌بندی را نداریم و ما را به عنوان صادرکننده نفت و خشکبار می شناختند درحالی‌که ما در دوران تحریم به‌عنوان یک قطب صنعتی در این حوزه توانستیم اقدامات بسیار چشمگیری را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت چاپ صادرات صنعت چاپ و بسته بندی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسن سپاهی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوز‌های قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به دو هزار و ۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده اند.

سپاهی افزود: برای خرید لاستیک، تأمین روغن، سوخت و سایر اقلام مصرفی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای است که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آنها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت