Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری شخصی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با شگرد رمالی و فالگیری و جادوگری با دادن وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی از طرف فردی که در سایت دیوار خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، پرونده اولیه تشکیل و پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبروی زن بوشهری در شهر رفت

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص گردید که متهم  با درج و انتشار آگهی رمالی و فالگیری در سایت دیوار، به‌محض ارتباط متقاضیان با وی که اکثراً هم خانم بودند، ادامه ارتباط را به واتسآپ هدایت کرده و با سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، مبالغ هنگفتی از آنها کلاهبرداری می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در تعدادی از موارد نیز با فریب قربانیان، تصاویر و حتی فیلم‌هایی از حریم خصوصی این افراد اخذ و سپس با تهدید آنها به انتشار این تصاویر در فضای مجازی یا ارسال به اعضای خانواده آنها، مبالغ بیشتری اخاذی می‌کرد.

قاسمی افزود: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضایی،متهم به هویت معلوم در مخفیگاه خود در یکی از شهرستانهای شمالی استان دستگیر که از محل اختفاء وی ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۱۶ قطعه سیم کارت و تعداد زیادی مهره و سنگ‌های گوناگون و اوراق مخصوص رمالی کشف که متهم با مشاهده دلایل و مستندات گردآوری شده به جرایم ارتکابی معترف گردید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تا این لحظه تعداد ۳۵ نفر از قربانیان جرایم ارتکابی این مجرم حرفه‌ای در سطح کشور شناسایی و برآورد شده که وی از این طریق بیش از ۳ میلیارد ریال، درآمد نامشروع و غیرقانونی داشته که به‌علت حجم جرایم ارتکابی و تجهیزات توقیفی از مجرم، اقدامات در جهت مشخص شدن میزان وجوه مجرمانه دریافتی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین این افراد را نخورده و از ارائه اطلاعات خصوصی خود خودداری کنند تا گرفتار تبعات بعضاً جبران‌ناپذیر آن نشوند.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه تأکید کرد: برابر قانون، افرادی که تحت عنوان رمالی و فالگیری اقدام به فریب هموطنان در فضای مجازی می‌کنند و مبالغی را دریافت کرده و به‌نحوی خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند بعنوان کلاهبردار مورد تعقیب پلیس قرار خواهند گرفت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا دستگیری جادوگری تصاویر خصوصی آبروی اخبار حوادث بوشهر عکس های خصوصی زن بوشهری عکس های محرمانه سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سارا و نیکا سارا و نیکا فرقانی ریحانه پارسا دارا حیایی مونا بانکی پور امین حیایی و مونا بانکی پور سارا و نیکا در استخر محمدرضا گلزار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر

سرهنگ "سید جلال‌الدین جوانمردی" با اعلام اینکه قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود، اظهار‌داشت:پلیس در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


وی در ادامه با بیان اینکه ماموران آگاهی با انجام تحقیقات نامحسوس از دپو مقدار زیادی شکر قاچاق داخل یک انبار در بخش رحیم‌آباد مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق را کشف کرد.


فرمانده انتظامی شهرستان رودسر ارزش این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این راستا متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.


این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق و برخورد جدی با مجرمان این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!