Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از کرمانشاه ،علی صابر معاون گردشگری استان کرمانشاه  گفت: بدنبال همه گیری این بیماری همه حوزه‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری دچار خسارات زیادی شدند.

او افزود: طی این مدت حوزه گردشگری دچار رکود شد و درست زمانی که می‌رفت این صنعت در کرمانشاه رشد کند، کرونا همه برنامه‌ریزی‌های ما را به هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری استان با بیان اینکه با ورود به هر پیک از شیوع کرونا فعالیت‌های حوزه گردشگری هم بسیار متاثر می‌شود، گفت: هرچند این روز‌ها با افزایش درصد واکسیناسیون بین مردم دیگر محدویت‌های سفت و سخت ابتدایی را برای مسافرت‌ها نداریم، اما کماکان میزان میل و رغبت مردم برای سفر بسیار کم است و همین مسئله باعث شده تا همچنان صنعت گردشگری استان نتواند دوباره روی پای خود بایستد و فعالیت‌هایش را از سر بگیرد.

صابر میزان خسارات وارده به صنعت گردشگری استان را طی این مدت حدود ۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به خسارات زیادی که فعالین گردشگری استان از شیوع کرونا دیده بودند، دولت برای حمایت از آن‌ها تسهیلاتی را طی دو مرحله در نظر گرفت.

اوافزود: مجموعا از سوی فعالین گردشگری استان که متاثر از شیوع بیماری کرونا شده بودند، ۱۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داشتیم که تاکنون حدود ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

معاون گردشگری استان گفت: حدود ۱۱۳۷ نفر از فعالین گردشگری استان به واسطه رکود حاکم بر این صنعت در استان پس از شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست دادند که البته این روز‌ها با ایجاد یک تحرک دوباره در این حوزه حدود ۳۲۵ نفر از آن‌ها دوباره به شغل خود بازگشته اند.

اوراهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی را بیشترین آسیب دیدگان از شیوع کرونا در صنعت گردشگری استان دانست و افزود: طی ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری اماکن اقامتی استان همچون هتل ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و میهمانپذیر‌ها نیز آسیب‌های زیادی دیدند، اما پس از آنکه در ردیف مشاغل گروه یک قرار گرفتند شرایط بهتری پیدا کردند.

صابری افزود: تمام مراکز اقامتی استان در وضعیت قرمز کرونایی هم می‌توانند کماکان به فعالیت‌های خود ادامه دهند که این موضوع حجم خسارت به آن‌ها را کمتر کرده است.

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری اماکن تاریخی واکسیناسیون صنعت گردشگری گردشگری استان حوزه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل

آقای سید شجاع الدین امامی رئوف در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه صنعت خبرگزاری صداوسیما افزود: در سال ۱۴۰۲، حدود ۴۹۰ هزار تن انواع پارچه در کشور تولید شده است که ۷۵ درصد نیاز بازار را پوشش می‌دهد و ۱۴۵ هزار تن از نیاز بازار از طریق واردات تأمین شد.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی با بیان اینکه ارزبری واردات پارچه برای کشور در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، گفت: از این میزان ۱۰۵ هزار تن معادل حدود ۵۸۰ میلیون دلار آن مربوط به پارچه‌های تاروپودی از جنس الیاف مصنوعی است و پس از آن، پارچه‌های رومبلی با ارزش وزنی حدود ۱۱ هزار تن و ارزش دلاری ۶۲ میلیون دلار وارد کشور می‌شود.   دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به حذف ارز ترجیحی برای واردات پارچه از فروردین ماه امسال افزود: این محدودیت تنها مربوط به ردیف تعرفه‌های پارچه‌های رومبلی است که تنها یک دهم از کل حجم بازار پارچه کشور را شامل می‌شود و برای واردات انواع دیگر پارچه‌ها محدودیتی وجود ندارد.   رئوف همچنین، مجموع واردات در صنعت نساجی و پوشاک را، چهار برابر صادرات در این صنعت عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات در صنعت نساجی و پوشاک به ثبت رسیده که شامل مواد خام پایه و مواد واسطه‌ای می‌شود و در مقابل، مجموع صادرات در ردیف تعرفه‌های این صنعت ۵۵۰ میلیون دلار برآورد شده که بخش عمده آن نیز مربوط به صادرات فرش ماشینی و کفپوش و موکت است.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی چند نرخی بودن ارز را یکی از مشکلات جدی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: چند نرخی بودن ارز نه تنها مشکل صنایع نساجی، بلکه مسئله اصلی برای همه صنایع است. در حال حاضر اختلاف بین ارز ترجیحی و ارز مبادله‌ای زیاد است و این یعنی تنبیه صادرات و تشویق واردات.   دبیر انجمن صنایع نساجی ادامه داد: درباره ارز ترجیحی نظر انجمن صنایع نساجی ایجاد وحدت رویه در کل زنجیره این صنعت، یعنی تک نرخی شدن ارز است؛ بدین صورت که ارز ترجیحی به هیچ صنعتی تخصیص داده نشود.    رئوف افزود: انجمن صنایع نساجی به وزارت صمت پیشنهاد داده، تخصیص ارز ردیف تعرفه‌های واردات در صنعت نساجی را شفاف سازی کند تا مشخص شود افرادی که اقدام به واردات کرده اند، بازرگان بوده اند یا تولیدکننده؛ چراکه بیشترین واردات در این صنعت توسط افراد غیر از تولیدکنندگان انجام می‌شود.   وی به میزان سرمایه گذاری انجام شده در این صنعت نیز اشاره کرد و افزود: سالانه حدود ۳۴۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در حوزه خرید تجهیزات و انتقال تکنولوژی در این صنعت انجام می‌شود و تولیدکنندگان در سال‌های اخیر در بحث بازسازی و نوسازی حلقه‌های مختلف تولید اقدامات موثری انجام داده اند، به طوری که از واحد‌های تولید الیاف مصنوعی و پنبه‌ای گرفته تا واحد‌های رنگرزی و چاپ و تکمیل، در حال حاضر می توانند پاسخگوی نیاز بازار داخل باشند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • سکه ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد
  • قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سکه ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان