Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@16:13:00 GMT

چاقی با پرخوری ارتباطی ندارد!

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۵۴۵۱

افزایش وزن یا چاقی همیشه با حجم غذایی که می‌خورید ارتباطی ندارد. ناطقان: چاقی یکی از نگرانی‌های مهم در دنیای امروز است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶، ۶۵۰ میلیون بزرگسال در سراسر جهان از این بیماری مرتبط با سبک زندگی رنج می‌برند. چاقی تجمع بیش از حد چربی در بدن است که اغلب ممکن است ریسک بیماری قلبی، دیابت و موارد دیگر را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک دستورالعمل رژیم غذایی توسط USDA نشان می‌دهد که بزرگسالان برای کاهش وزن باید تعداد کالری دریافتی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را کاهش و مقدار مصرف شده را از طریق فعالیت بدنی افزایش دهند.

در واقع، هر متخصص بهداشت برای حفظ وزن سالم بر رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم تاکید می‌کند. این بدان معناست که برای جلوگیری از چاقی، باید چربی‌های مصرفی خود را بسوزانید.

با این حال، یک مطالعه جدید که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، یک رویکرد جایگزین برای کاهش وزن موثر را نشان می‌دهد. محققان این مطالعه اظهار داشتند که افزایش وزن یا چاقی همیشه با میزان خوردن شما ارتباطی ندارد. در عوض، بستگی زیادی به کیفیت غذای مصرفی دارد.

به گفته نویسنده اصلی مطالعه، داکتر دیوید لودویگ، متخصص غدد درون ریز بیمارستان کودکان بوستون و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، مدل تعادل انرژی به ما در درک علل بیولوژیکی افزایش وزن کمک نمی‌کند. به عنوان مثال، در طول جهش رشد، مصرف غذای نوجوانان ممکن است به اندازه هزار کالری در روز افزایش پیدا کند اما آیا پرخوری آنها باعث جهش رشد می‌شود یا جهش رشد باعث گرسنگی و پرخوری نوجوان می‌شود؟.

محققان در ادامه اظهار می‌کنند که الگوی رژیم غذایی مدرن باید مسئول همه گیری چاقی کنونی و علت اصلی چاقی باشد. امروزه رژیم غذایی ما شامل غذا‌هایی است که دارای شاخص گلیسمی بالا، فرآوری شده و حاوی کربوهیدرات/نشاسته هستند. این مطالعه توضیح می‌دهد که این مواد غذایی متابولیسم ما را تغییر می‌دهند، سبب ذخیره چربی، افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

به همین دلیل است که دکتر لودویگ توضیح می‌دهد: کاهش مصرف کربوهیدرات‌های زود هضم که در دوره رژیم غذایی کم چرب به منابع غذایی سرازیر شده است، محرک اصلی ذخیره چربی بدن را کاهش می‌دهد. در نتیجه، افراد می‌تواند با گرسنگی کمتر و دشواری کمتری وزن خود را کاهش دهند.

با این حال، محققان اظهار می‌کنند که تحقیقات بیشتری لازم است تا بتوان به این نتیجه رسید که آیا این مدل جدید به تسریع کاهش وزن موثر و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: چاقی ، پرخوری ، ارتباط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چاقی پرخوری ارتباط افزایش وزن رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند

زنده ماندن تا ابد تنها در فیلم‌های علمی تخیلی ممکن است. اما اگر همه ما بتوانیم تنها چند سال خوب دیگر به عمرمان اضافه کنیم چه؟ مثلا فرض کنید قرصی وجود داشته باشد که بتواند آسیب‌های ناشی از گذشت زمان را کاهش دهد تا بتوانید برای مدت طولانی‌تری احساس جوانی داشته باشید؛ و از همه جالب‌تر اینکه در نظر بگیرید این قرص همین حالا هم در کابینت داروهایتان باشد.

به گزارش روزیاتو، گروهی از دانشمندان سوئیسی معتقدند که چهار داروی رایج وجود دارد که ممکن است همین حالا هم در حال مصرف آن‌ها باشید و به افزایش طول عمرتان کمک کنند.

این ایده که دارو‌های تجویزی ممکن است علاوه بر فواید شناخته‌شده‌شان، اثرات طولانی‌مدت بیشتری داشته باشند، جدید نیست. اما به دست آمدن جزئیات خاص در مورد اینکه چگونه می‌توانند بر سلامت شما تأثیر طولانی مدت داشته باشند، چرا.

پروفسور الخاندرو اوکامپو از دانشگاه لوزان سوئیس گفت: «هدف ما در اینجا درمان بیماری‌ها نیست. ما می‌خواهیم از بسیاری از آن‌ها جلوگیری کنیم؛ و این موضوع این پتانسیل را دارد که شانس شما برای زندگی طولانی‌تر را افزایش دهد.»

این تیم در مطالعه‌ای طولانی‌مدت ۴۰۶ داروی تجویز شده را بررسی و هر کدام را بر اساس میزان تاثیرگذاری در کاهش مرگ و میر بر حدود نیم میلیون نفر رتبه‌بندی کردند.

۱. درمان جایگزینی هورمون (HRT)

بیشترین تفاوت در میزان مرگ و میر در زنانی که از استروژن استفاده می‌کردند و آن‌هایی که استفاده نمی‌کردند مشاهده شد.

یک نسخه مصنوعی از استروژن در هورمون درمانی در یائسگی (HRT) یافت می‌شود که درمانی برای کمک به کاهش علائم یائسگی است.

دارو‌های حاوی استروژن با کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر در زنان مصرف‌کننده مرتبط اعلام شدند.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داده بود که این هورمون می‌تواند سلامت قلب و بقای کلی را بهبود بخشد. دانشمندان آمریکایی این تحقیق بر این باورند که این دارو با کاهش کلسترول و افزایش انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی که باعث محافظت از قلب می‌شود این کار را انجام می‌دهد.

این دارو همچنین به بهبود بخشیدن به استحکام استخوان‌ها شناخته شده است، که می‌تواند با کاهش خطر شکستگی لگن، طول عمر افراد را افزایش دهد. این نوع حوادث در افراد مسن به دلیل لزوم جراحی و دوره نقاهت طولانی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۲. ویاگرا

اخیراً یک مطالعه نشان داد که ویاگرا و دارو‌های مشابه تقویت‌کننده نعوظ می‌توانند اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشند و درنتیجه به افزایش طول عمر منجر شوند.

دانشمندان معتقدند این دارو این کار را با گشاد کردن رگ‌های خونی انجام می‌دهد که باعث افزایش گردش خون به مغز و البته آلت تناسلی می‌شود.

این مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شد، بیان کرد که سیلدنافیل، داروی فعال موجود در ویاگرا، می‌تواند به مغز برود و فعالیت سلول‌های مغزی را تغییر دهد و در مطالعات حیوانی نشانه‌هایی از محافظت از اعصاب را نشان داد.

این قرص‌های آبی کوچک همچنین برای درمان فشار خون ریوی، یک بیماری نادر، اما بالقوه کشنده ریه، استفاده می‌شوند.

۳. استاتین‌ها

استاتین‌ها از دیرباز در محافظت در برابر حملات قلبی و سکته شناخته شده‌اند بنابراین تعجب‌آور نیست که افراد را برای مدت طولانی‌تری زنده نگه دارند.

این دارو برای کاهش کلسترول خون استفاده می‌شود.

اگر کلسترول بیش از حد در خون خود دارید، در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته هستید.

یک مطالعه اسپانیایی نشان داده است که استاتین‌ها با سالم نگه داشتن DNA در هر سلول، می‌توانند روند پیری را کند کنند.

۴. ناپروکسن

قرار گرفتن ناپروکسن در فهرست دارو‌هایی که باعث افزایش طول عمر می‌شوند ممکن است برای برخی افراد تعجب‌آور باشد.

این دارو زمانی که در دوز‌های بسیار بالا یا برای مدت طولانی مصرف شود خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد.

با این حال، ناپروکسن با کاهش التهاب که به نظر می‌رسد در ایجاد طیف گسترده‌ای از بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها نقش دارد، درد را کاهش می‌دهد.

اگرچه این مطالعه ارتباط مثبتی بین مصرف این دارو‌ها و زندگی طولانی‌تر نشان می‌دهد، نویسندگان مطالعه تاکید کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان دلیلی بر افزایش امید به زندگی در نظر گرفت.

دیگر خبرها

  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • ۵ راهکار طلایی برای لاغری و کاهش مصرف تنقلات ناسالم
  • بخوابید و لاغر شوید!