Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@08:16:08 GMT

تاثیر شام دیروقت بر افزایش چاقی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۶۱۷۹

کارشناسی ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد. ناطقان: الهه ربانی در پاسخ به این سئوال که آیا تغذیه بعد از ساعت ۸ شب باعث افزایش وزن می‌شود، اظهار کرد: خوردن بعد از ساعت ۸ شب لزوما باعث افزایش وزن نمی‌شود و کل کالری دریافتی در روز اهمیت دارد، هر چند که خوردن دیروقت در افزایش وزن ناخواسته تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه طبق مطالب چاپ شده در مقالات چاقی، سندروم خورانش‌ شبانه به دلیل بی‌خوابی و افسردگی است، افزود: یک سری از افراد به افزایش وزن ناشی از خوردن شبانه مستعدتر هستند، البته در مطالعات دیگری این سندروم در افراد چاق و لاغر دیده می‌شود اما در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی افراد را مستعد چاقی می‌کند.

این کارشناس در رابطه با افزایش حجم عضله، تصریح کرد: در صورتی که افراد به طور منظم ورزش می‌کنند و در صدد افزایش حجم توده عضلانی هستند، خوردن پروتئین قبل از خواب برای آنان مفید است که طبق مطالعات همراهی ۲۸ گرم‌ پروتئین با ۱۵ گرم کربوهیدرات موثرتر واقع شد.

کارشناسی ارشد تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با فواید خوردن در شب، گفت: تا زمانی که افراد حجم‌ کوچکی از غذاهای سالم را همراه با ورزش منظم انتخاب کنند به هدف وزن سالم می‌رسند.

ربانی با بیان اینکه خوردن میان وعده قبل از خواب در افراد مبتلا به دیابت به کنترل قند آنان کمک بسیاری می‌کند، اظهار کرد: اگر شب احساس گرسنگی می‌کنید، خوردن یک اسنک سالم به خواب راحت کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توانیم بعد از ساعت ۸ بخوریم و وزن کم کنیم، خاطرنشان کرد: بله چون کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد، بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن افراد را به وعده‌های کم حجم و میان وعده‌ها در روز تشویق می‌کنند تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند. منبع: مشرق برچسب ها: شام دیروقت ، افزایش چاقی ، تاثیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شام دیروقت افزایش چاقی تاثیر افزایش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • فواید خیار / این افراد «خیار» نخورند!