Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دلایل دریافت نکردن کتاب درسی برخی از دانش‌آموزان را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، محمد علوی‌تبار با تاکید بر اینکه بیش از 98 درصد دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا احراز هویت شده و تا 31 شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام کرده‌، کتاب خود را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، باید در سامانه سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانی که هویت دانش‌آموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانش‌آموزان هنوز موفق به دریافت کتاب‌های درسی نشده‌اند، و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش‌آموزانی وجود دارد که ثبت‌نام‌شان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبت‌نام تکمیل نشده و اطلاعات دانش‌آموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تنوع این دانش‌آموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشته‌های دوره دوم متوسطه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریع‌تر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به پیگیری و دریافت کتاب درسی اقدام کنند.

ثبت‌نام کتاب‌های دانش‌آموزان اتباع

وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانش‌آموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانش آموزان که کد 11 رقمی از وزارت کشور دریافت و در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، کتاب درسی دریافت و هیچ مشکلی ندارند اما افرادی که کد 11 رقمی دریافت نکرده‌اند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکرده‌اند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت‌نام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان در سامانه کتاب نیست و آنها پس از ثبت‌نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش‌آموزی به راحتی می‌توانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

علوی‌تبار در مورد دانش‌آموزان پایه‌های اول و دهم گفت: دانش‌آموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه اول و دهم با توجه به تاخیر در پیگیری ثبت‌نام یا انتخاب رشته و ثبت‌نام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت که به علت تاخیر در ثبت‌نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تاخیر انجام می‌شود.

مدیران مدارس، اطلاعات را در سیدا ثبت کنند

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: خواهش ما از خانواده‌ها این است که هرچه سریع‌تر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبت‌نام قطعی فرزند خود در سامانه سیدا اطمینان حاصل کنند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.

وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانواده‌ها و دریافت کتاب‌های درسی از منطقه اقدام کنند.

علوی‌تبار در پایان ضمن اطمینان‌دهی به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران محترم مدارس از آنان خواست در صورتی که برای دریافت کتاب درسی با مشکلی مواجه هستند از طریق شماره‌های پشتیبانی اعلامی در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی(021-88301481 021-88823140 021-88302026 021-88490220) موارد را پیگیری کنند.

کلاس‌های درس دانش‌آموزان از نیمه آبان حضوری می‌شود/ کمبود کتاب درسی نداریم تکمیل ظرفیت در پذیرش دانش‌‌آموزان اتباع نداریم/ اعلام شماره تماس برای گزارش مشکلات دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان اتباع

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان كتاب هاي درسي سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان كتاب هاي درسي امکان ثبت سفارش کتاب درسی سامانه سیدا آموزان اتباع دریافت کتاب دانش آموزان اقدام کنند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید