Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره تحرکات ایجاد شده در شمال‌غرب کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران حسن همجواری و حفظ تمامیت ارضی کشورها و به ویژه کشورهای همسایه را همواره مورد تأکید و احترام قرار داده است.

وی افزود: کشورهای اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غیراسلامی اهمیت بیشتری دارند و ما نسبت به این کشورها یک احساس قلبی و دینی داریم، بنابراین برای کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه اسلامی‌مان احترام خاص قائلیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حسن همجواری و احترام متقابل اقتضا می‌کند که ما بی‌احترامی و تهدیدی از ناحیه کشورهای منطقه احساس نکنیم. یک مصداق احساس ناامنی و تهدید این است که بعضی از کشورهای همسایه ما به بهانه تأمین امنیت خودشان به دشمنان ما اتکا کنند و پای دشمنان ما را پشت مرزهایمان باز کنند یا بخواهند مرزهای منطقه را تغییر دهند که بر منافع جمهوری اسلامی اثر بگذارد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: آقای الهام علی‌اف، امر برایش مشتبه شده و دچار خطای تحلیل شده و دچار یک کجروی فکری شده است و فکر کرده که اگر اتحاد با ترکیه و رژیم صهیونیستی یک مثلثی در منطقه تشکیل دهند، می‌توانند مرزهای شمال ما را تحت‌تأثیر قرار دهند و همسایگی‌مان را با ارمنستان قطع کنند و با اشغال خاک این کشور، همسایگی ما با ارمنستان را از بین ببرند و یکی از سه راه دسترسی ما به اروپا که از راه ارمنستان است را قطع کنند.

وی افزود: آذربایجان و ترکیه با این کار خود تکیه به رژیم صهیونیستی و تسلیحات رژیم صهیونیستی را در منطقه رواج دادند و از سوی دیگر پای گروهک‌های ضدانقلاب، ضداسلام را در منطقه باز کردند. اینها همگی تهدید برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند و لذا ما هم به آذربایجان و هم به ترکیه هشدار می‌دهیم و هر کشور دیگری که می‌خواهد با دم شیر بازی کند تا زمانی که کشورهای منطقه دست دوستی‌شان عقب نرفته جمهوری اسلامی با آنها دوست است اما اگر بخواهند منافع جمهوری اسلامی را تهدید کنند یقینا جمهوری اسلامی سیلی محکمی به آنها خواهد زد و در واقع حکام وابسته از ملت‌های منطقه سیلی محکمی را خواهند خورد.

وی اظهار داشت: بنابراین مسئولین آذربایجان و ترکیه باید سر عقل بیایند و به مسیری بازگردند که منافع کشورهای منطقه را تأمین می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری ترکیه آذربایجان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر، درپی حمله عملیات غرورآفرین «وعده صادق» توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، حجت الاسلام قاسم روانبخش، محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی بیانیه مشترک صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی به مواضع رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل، پاسخی محکم به جنایت اخیر علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود. این اقدام مدبرانه و حکیمانه نشان داد نظام مقتدر اسلامی حقوق ملت خود را با هیچ‌کس و هیچ چیز معامله نخواهد کرد. برکات این اقدام شجاعانه محدود به ساحت امنیتی و نظامی نبود و به‌حق باعث افزایش قدرت نرم نظام اسلامی شد و توانست با ارتقای عزت دینی و اعتماد به نفس اسلامی، موجی از شادی و سرور را در جهان اسلام ایجاد کند و دل خانواده‌های شهدا را شاد کند.

اقدام اخیر جمهوری اسلامی کاملاً هوشمندانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد درگیر اتخاذ و اعمال شد. در جریان اجرای این سیلی سخت، دیپلماسی و میدان کاملاً هماهنگ عمل کردند و متجاوز به خاک و حریم جمهوری اسلامی را به خاک سیاه نشاندند. این اقدام بی‌نظیر یا کم‌نظیر پیام‌های مهمی برای دولت‌های بزرگ و کشورهای منطقه که بعضاً دل‌بسته به مقامات بیگانه هستند داشت و به آنها نشان داد که اسرائیل علی‌رغم حمایت تام آمریکا و با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی نتوانست در برابر سیلی سخت جمهوری اسلامی مقاومت کند و قطعاً چنین رژیم سست‌عنصر و بی‌خاصیتی نه‌تن‌ها قابل اتکا نیست بلکه اتکا به آن در شرایطی که در حال سقوط به دره زوال است چیزی جز اقدامی نابخردانه نیست و از این رو قطع رابطه با این رژیم نامشروع بیش از گذشته ضروری است.

کشورهای بزرگ و به‌اصطلاح ابرقدرت نیز به علم الیقین می‌دانستند و بعد از دریافت این سیلی سخت به عین‌الیقین فهمیدند که در برابر اراده قوی یک ملت نمی‌توانند بایستند و «دوران بزن در رو تمام شده است».
یوم‌الله ۲۶ فروردین نه‌تن‌ها معادلات منطقه بلکه بر معادلات جهانی نیز اثرگذاشت و امروز ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در منطقه‌ای حساس از قاره کهن شناخته شده است و طبیعتاً در لایه سیاسی و روابط خارجی باید به طرف‌های مقابل فهماند که مناسبات خود را نسبت به این ملت عزیز و شریف بر اساس معادلات جدید تغییر دهند و دست از توطئه‌ها بردارند و یقیناً فهمیده‌اند که اگر گرفتار اشتباه محاسباتی جدیدی شوند با انتقام سخت‌تری مواجه خواهند شد.

امیدواریم این رژیم منحوس درس لازم از این ماجرا را گرفته باشد و از ادامه جنگ و گسترش ناامنی در منطقه دست بردارد و گرنه با خشم انقلابی ملت ایران و ملت‌های منطقه مواجه خواهد شد. در پایان ذکر این نکته ضروری است که جنگ فکری و روانی در ساحت رسانه‌ای در شدیدترین وجه ممکن در جریان است و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تشکیل کانون‌های فراگیر و اصرار ایشان بر «جهاد تبیین» که متأسفانه آن گونه که شایسته است مورد توجه اولیای امور قرار نگرفته، لازم‌الاجرا و حیاتی است. امید است مراکز مسئول به‌ویژه حوزه‌های علمیه بیش از گذشته در این مسیر به مجاهدت مؤثر بپردازند و گامی در جهت تحقق جامع فرمایش ولی‌فقیه بردارند.

کد خبر 6079713

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • سیلی محکمی به گوش رژیم جعلی اسرائیل زدیم
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»
  • حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»
  • آیت‌الله رئیسی: حمایت کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی زمینه‌ساز تنش در منطقه است/ کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود