Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید کریمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار کرد: کاروانسراهای دوره‌های مختلف ایران در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته اند. کارشناسان یونسکو، کار ارزیابی را از کاروانسراهای رباط‌کریم آغاز کرده و در ادامه به استان های مرکزی، قم، سمنان و سایر شهرها خواهند رفت که پس از ارزیابی و ثبت جهانی، این اماکن در معرض عموم قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به مزیت ثبت جهانی کاروانسراها افزود: ثبت جهانی کاروان سراها چند مزیت دارد، اولین مزیت اختصاص اعتبارات برای میراث فرهنگی و ورود گردشگران خواهد بود. مزیت بعدی‌ اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم که در پی ثبت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی کاروانسراهای رباط‌کریم افزود:کاروانسراهای موجود در رباط کریم متعلق به دو دوره تاریخی هستند کاروانسرای حاج کمال با بنای آجر و خشت متعلق به دوره‌ قاجار ولی کاروانسرای سنگی همانطور که از نامش پیداست از سنگ ساخته شده و متعلق به دوره آل بویه می باشد.

کریمی در ادامه افزود: رباط‌کریم از دیرباز شهر تپه های باستانی بوده است و با ثبت کاروانسراهای سنگی، شهر تپه ها و کاروانسراهای ایرانی خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به باستان‌شناسی تپه میمنت که در شهرستان رباط کریم قرار دارد، افزود: تپه میمنت با قدمت ۵۶۰۰ ساله یک سایت اداری دارد و شواهد تاریخی نشان می‌دهد، شهرستان رباط کریم  با پیشینه بیش از ۷ هزار ساله ریشه در تاریخ این خاک دارد واز گذشته‌های دور دارای مرکز حکومتی و اداری بوده است.

انتهای پیام /ظ

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی یونسکو رباط کریم ایران رباط کریم ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، مازیار ناظمی در دیدار با حسین نبوی و شروین پوشین استوارت بین المللی رشته اتومبیلرانی گفت : سال گذشته با بررسی و مشورت هایی که صورت دادیم آقایان حسین نبوی و شروین پوشین از مجموعه فدراسیون به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای طی دوره آنلاین استوارت معرفی شدند

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران گفت : خوشبختانه با دانش و زحمت زیاد ، هر دو نفر توانستند با نمرات عالی دوره را بگذرانند و درجه بین المللی استوارت را برای اولین بار در تاریخ این رشته بدست بیاورند.

ناظمی ادامه داد : این بالاترین مدرک جهانی در رشته اتومبیلرانی ایران است که تاکنون بدست آمده است و امیدوارم بتوانیم با شناسایی و معرفی بیشتر افراد شایسته و توانمند فرصت های بزرگتری را برای ایران در مسابقات جهانی و بین المللی بدست بیاوریم.

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی همچنین از موفقیت فرشاد اباذری در آکادمی فدراسیون جهانی موتورسواری یاد کرد و گفت : ایشان هم با معرفی فدراسیون در دوره مالزی شرکت کرد و خوشبختانه با پشتکار و تلاش فراوان توانست با بهترین امتیاز دوره بین المللی فدراسیون جهانی را طی کند

مازیار ناظمی گفت : برای موفقیت های مربیان و ورزشکاران ایرانی در مجامع جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و بطور حتم از دانش و جایگاه علمی و بین المللی آنها در آموزش و ارتقا سطح مربیان و ورزشکاران داخل ایران بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6086675

دیگر خبرها

  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی