Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:41:45 GMT

واکنش وزیر ارتباطات به کندی اینترنت کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۱۹۳۱

واکنش وزیر ارتباطات به کندی اینترنت کشور

هفته‌های اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. شبکه اینترنت کشور در چند هفته اخیر با انواع و اقسام اختلال‌ها روبرو بوده است؛ اما حالا این اختلال و کندی در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخته است.

با شروع سال تحصیلی جدید در سایه کرونا، نیاز به برقراری ارتباطات آموزشی مجازی مجددا اوج گرفته است، شرکت در کلاس‌های مجازی و ارسال تکالیف، به یک ارتباط اینترنتی خوب و پرسرعت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سرعت اینترنت کشور در هفته‌های اخیر به شدت کند شده و همین امر انتقادات زیادی را متوجه وزارت ارتباطات کرده است.

در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گمانه زنی‌های زیادی درباره اختلالات اینترنتی خصوصاً در ساعات اوج مصرف، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده و برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستورهای لازم را جهت پیگیری دقیق این علت صادر کرده است.

بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

از آنجا که «عیسی زارع‌پور»، برعکس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل، حضوری در شبکه‌های اجتماعی ندارد تا پاسخی در این زمینه ارائه کند؛ اما از طریق پیامک پاسخ یکی از کاربران که از سرعت اینترنت گلایه کرده، را داده است.

زارع‌پور در پاسخ به پیامک شکایت این کاربر در مورد سرعت بی‌کفیت اینترنت او پاسخ داده است: "مجموعه همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهبود کیفیت هستند."

برخی معتقدند اختلال فعلی ناشی از محدودیت پهنای باند و مشکل در خرید و تامین پهنای باند اضافه است. گفته می‌شود شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرد و مشکلات در صدور این مجوزها، موجب ایجاد چنین اختلالی شده است./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات کندی اینترنت اینترنت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اعلام این خبر گفت: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود، بنابراین سایت تلفن همراه با فناوری نسل چهارم موبایل در روستای دشتک سفلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و توسط اپراتور همراه اول اجرا شد که با اجرای این طرح، روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیا از پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار شدند.

 پاکدل، تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی به منظور سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان مخصوصا برای دریافت خدمات الکترونیک و هوشمند را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست و از تلاش‌های ارزشمند و جهادی مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر امور استان‌های وزارت، مدیر مخابرات منطقه یزد و همکاران همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان تفت در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد. 
 روستا‌هایی دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت از جمله روستا‌های ییلاقی و خوش آب و هوا با طبیعت بکر در استان یزد است که در طول سال پذیرای گردشگران و گروه‌های کوهنوردی می‌باشد.

دیگر خبرها

  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها