Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه در عملیاتی یک شبکه مخفی وابسته به سازمان تروریستی "حزب التحریر الاسلامی" را در مسکو و حومه آن متلاشی کرده و دو سرکرده و شش عضو آن را بازداشت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای سرویس امنیت فدرال موفق شدند فعالیت‌های سازمان تروریستی بین المللی "حزب التحریر الاسلامی" را در منطقه مسکو  متوقف ساخته و دو سرکرده و شش عضو فعال این شبکه تروریستی را دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، نیروهای سرویس امنیت فدرال در عملیاتی مشترک با واحدهای ویژه وزارت کشور و گارد ملی روسیه در مسکو و حومه آن فعالیت یک شبکه مخفی وابسته به سازمان تروریستی "حزب التحریر الاسلامی" (که فعالیت آن در روسیه از سال 2003 و به دستور دادگاه عالی این کشور ممنوع شده) را شناسایی و متوقف کردند. در جریان این عملیات، دو سرکرده و 6 عضو این شبکه تروریستی بازداشت شدند.

مشخص گردیده که اعضای این ساختار تروریستی فعالیت‌های غیرقانونی بر اساس دکترین ایجاد به اصطلاح خلیفه‌گری جهانی اسلامی داشته و در این راستا برنامه‌هایی برای نابود کردن نهادهای جامعه سکولار و سرنگون کردن دولت فدراسیون روسیه از طریق راه‌های خشونت آمیز در نظر داشتند. اسناد و مدارکی در این رابطه، از جمله مواد تبلیغاتی گروه "حزب التحریر الاسلامی"، تجهیزات ارتباطی و رسانه‌های الکترونیکی نزد تروریست‌های بازداشت شده کشف و ضبط شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه یادآور شده است که اعضای این شبکه تروریستی برای تحقق اقدامات خود در جریان اجتماعاتی در میان مردم پایتخت، تلاش می‌کردند تا ایدئولوژی خود را گسترش دهند.

پرونده قضایی علیه این افراد گشوده شده و تحقیقات مربوطه آغاز شده است.

دستگیری بیش از 30 تروریست در 4 منطقه روسیهدستگیری سرکرده و اعضای یک گروه تروریستی در شبه جزیره کریمه روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه سرویس امنیت فدرال دو سرکرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ردپای اوکراین در حمله تروریستی مسکو کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شواهدی از دست داشتن اوکراین در حمله تروریستی اخیر به سالن کنسرت مسکو کشف شد.

کمیته تحقیقات فدرال روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که بازرسان روسی مدارکی دال بر ارتباط تروریست های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو با ملی گرایان اوکراینی را در اختیار دارند.

سرویس نظارت مالی فدرال روسیه هم روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور چهار شهروند تاجیک را که هفته گذشته به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو حمله کردند، به فهرست تروریست ها و افراط گرایان اضافه کرده است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

کد خبر 6064423

دیگر خبرها

  • زندگی عاملان حمله به سالن کنسرت در روسیه تا آخر عمر در تابوت
  • مجازات عجیب و بی‌سابقه روسیه برای عاملان حمله به سالن کنسرت
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت» حبس می‌مانند
  • روسیه تروریست های حمله به مسکو را تا آخر عمر شکنجه می کند + عکس
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت» /حرکت فقط در حالت خمیده و دست به پشت
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت»
  • حبس ابد برای مجرمان حمله تروریستی مسکو در جایی شبیه به «تابوت»
  • روسیه: ردپای اوکراین در حمله تروریستی مسکو کشف شد
  • عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند
  • دلایلی برای دست داشتن اوکراین در حمله به مسکو وجود دارد