Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شصت و دومین نشست سالانه مجمع عمومی کشور‌های عضو وایپو روز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۴ اکتبر ۲۰۲۱ با شرکت ۱۹۳ کشور عضو این سازمان و با حضور هئیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر خدائیان، معاون و سخنگوی قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قرائت بیانیه عمومی کشورمان توسط وی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداییان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایام همه گیری ویروس کرونا، به چالش‌های ناشی از این همه گیری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، کمک‌های فنی سازمان جهانی مالکیت معنوی به کشور‌های در حال توسعه، جهت دسترسی عادلانه و بدون تبعیض به فناوری‌های نوین به منظور توسعه اقتصادی پایدار و غلبه بر چالش‌های ناشی از همه گیری کرونا امری ضروری است.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های اقتصادی، اظهار کرد: علیرغم اقدامات قهرآمیز یکجانبه و غیرانسانی علیه ملت ایران در قالب تحریم‌های مالی و اقتصادی که به معنای واقعی، تروریسم اقتصادی محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر توسعه پایدار از جمله در حوزه مالکیت معنوی گام‌های بلندی برداشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: ارتقای ۷ پله‌ای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری سال ۲۰۲۱ در آمار منتشره توسط وایپو، نشان از عزم و اراده جمعی ملت بزرگ ایران در غلبه بر محدودیت‌های نامشروع و غیرانسانی علیه کشور ایران از طریق ایجاد تنوع اقتصادی و توسعه اقتصادی خلاق و دانش محور دارد.

دکتر خداییان، در ادامه از توصیه نشست چهل و یکم کمیته بین الدولی منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور در مورد تمدید کار ویژه این کمیته برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در جهت نهایی کردن توافق راجع به سند یا اسناد بین المللی برای نیل به حمایت از منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور استقبال کرد.

رئیس هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات کمیته CDIP در زمینه توسعه مالکیت معنوی، قدردانی کرد و یادآور شد: این کمیته با استفاده از کمک‌های فنی و تعریف پروژه‌های مرتبط با توسعه IP می‌تواند به ارتقا نظام‌های مالکیت معنوی کشور‌ها کمک نموده و نقش مؤثری در ایجاد رفاه اقتصادی به ویژه در کشور‌های در حال توسعه داشته باشد.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به موضوع دفاتر خارجی وایپو و با یادآوری تصمیم سی و سومین نشست کمیته برنامه و بودجه به منظور تهیه پیش‌نویس اولیه سازوکار‌های ایجاد این دفاتر، این اقدام را یک گام رو به جلو در این زمینه دانست و افزود: ما بر این باوریم که ساز و کار‌های ایجاد این دفاتر می‌بایست به شکل روند دولت محور و در انطباق کامل با اصول راهنمای حاکم بر ایجاد دفاتر خارجی وایپو صورت پذیرد.

گفتنی است، نشست امسال مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی به مدت ۵ روز در مقر این سازمان در ژنو ادامه خواهد داشت و طی آن ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی وایپو به مجمع عمومی، نسبت به موضوعات دستور کار‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

لازم به ذکر است، مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی هر ساله با حضور تمامی کشور‌های عضو این سازمان و با هدف تصمیم گیری و سیاست گذاری در خصوص مسائل مهم جهانی حوزه مالکیت معنوی برگزار می‌گردد و عالی ترین مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان به عنوان متولی اصلی امور مالکیت معنوی در کشور و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی در این نشست‌ها حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران نوآوری مالکیت معنوی توسعه پایدار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان جهانی مالکیت معنوی مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EXEED در راس هرم نوآوری چری

طبق آخرین تاریخ انجمن خودروسازان ژاپن، حجم صادرات سالانه خودرو ژاپن در سال 2023 تقریباً 4.3 میلیون دستگاه است. بر همین اساس در سال 2023، حجم صادرات خودرو چین از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در این میان، صادرات چری نیمی از حجم صادرات خودرو در چین را به خود اختصاص داده و برای 21 سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری کسب کرده است. محصولات برند چری به بیش از 20 کشور در آسیای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی صادر شده و دارای بیش از 150 فروشگاه در خارج از کشور است.

برند EXEED نیز به منظور تولید محصولات با کیفیت جهانی به منابع استراتژیک خود تکیه کرده است. این برند خودروساز با بیش از 27 سال سابقه تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرو در گروه چری و تاسیس هشت مرکز جهانی تحقیق و توسعه، توسعه صادرات‌محور محصولات را دنبال می‌کند. ورود EXEED به بازار ایران نیز در راستای سیاست‌های گسترش سهم بازار این شرکت در منطقه و اهمیت روزافزون اقتصادی و فرهنگی ایران، بوده است. تولید این خودرو همچنین گزینه های حمل و نقل با کیفیت و تنوع عرضه اتومبیل های لوکس در کشور را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، EXEED آخرین برند لوکس تمام الکتریکی خود EXLANTiX را در نمایشگاه خودروی پکن، رونمایی می‌کند. این برند همچنین آخرین مدل‌های ES و ET خود را عرضه می‌کند و در مورد دیدگاه زیست‌محیطی EXEED بحث می‌کند. به گفته «یین تونگیو»، رئیس هیئت مدیره چری « EXEED» می‌خواهد با توسعه انرژی‌های جدید در رأس هرم برند چری باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899279

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید