Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میریعقوب موسوی، ظهر دوشنبه در مراسم یادبود و بزرگداشت علامه حسن حسن زاده آملی در مسجد جامع (سید) شهر زنجان با تاکید بر اینکه قلم فوق‌العاده رسا و بیان شیوای آیت‌الله حسن زاده آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود، گفت: ایشان عالم عارف، سالک الی الله و دارای نفس زکیه بودند و وجود پر برکتشان اگر نگوییم بی نظیر، حداقل کم نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی دنیا طلب، جاه طلب، ریاست طلب و قدرت طلب نبود، افزود: علامه حسن زاده آملی با آن قلم فوق‌العاده رسا و بیان شیوا، در زمینه‌های مختلف علمی، حدود ۱۹۰ کتاب تألیف کردند که گنجینه گرانبهایی از معارف را شامل می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ایشان از علمای بزرگی استفاده و تلمذ کرده و جایگاه بالا و والایی در بین علما داشته است، گفت: علامه حسن زاده آملی از محضر علمای بزرگی همچون علامه طباطبایی و علامه قمشه‌ای کسب فیض کردند و خود نیز از علمی و عملی در جایگاه برجسته‌ای قرار داشتند.

وی ادامه داد: جایگاه علما، جایگاه خلافت رسول و جانشینی پیامبر است و یکی از همان علما، آیت‌الله حسن زاده آملی است، که عالمی سالک الی الله بود و مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان عالم ذوفنون نام بردند.

مراسم یادبود و بزرگداشت علامه حسن زاده آملی با حضور آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی از مراجع تقلید شیعیان، جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و مسئولان استان در مسجد جامع زنجان برگزار شد.

کد خبر 5319965

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه زنجان علامه حسن زاده آملی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا زلزله واکسن کرونا کرمانشاه گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین 1400 سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا قزوین احمد وحیدی آیت الله حسن زاده آملی علامه حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی درآیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی درحوزه هنری استان افزود: عملیات وعده صادق نشان داد که مستکبران با هیبت دروغینشان زندگی می‌کنند و این عملیات هیبت آنها را شکست، خدای بزرگ هم پیروزی حق را بر باطل با شرط استقامت وعده داده است.

وی تصریح کرد: زیبایی از جنس هنر است و هنر یک جمال است، قرآن کتابی هنری در اوج فصاحت و بلاغت بوده و معجزه کلامی خداوند است.

ایت الله لائینی یادآور شد: جهاد و دفاع مقدس ما تابلوی زیبا و غنی از هنر است و شهدای ما هنرمندان زبردست بودند، ایثار و جانبازی هنر است.و هنوز نتوانستیم زیبایی‌های هنر رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم را به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: امپراطوری رسانه‌ای غرب هم کاملا این زیبایی‌ها را مسکوت و منزوی می‌گذارد تا کسی متوجه نشود و چهره بدی از این ملت خلاق زیبایی‌ها نشان دهد، اگر بتوانیم این زیبایی‌ها را به دنیا نشان دهیم مردم دنیا مجذوب می‌شوند.

آیت الله لائینی خطاب به هنرمدان گفت: هنر یک جوشش درونی است، و شیرازه وجود شماست و این ارزش و عظمت هنر است.و هنرورزی‌تر از هنر، به‌کارگیری آن است، که مهم‌تر از اصل هنر است و متاسفانه برخی  آن را در مسیر نادرست استفاده می‌کنند.

 وی افزود: شما مسئولیت دارید اولا از هنر استفاده کنید و دوما از هنر در مسیر درست استفاده نمائید، با هنر باید به جنگ باطل مسلح به هنر برویم.

در این مراسم ضمن تجلیل از جمعی از هنرمندان استان، از غیورمردان سپاه به پاس عملیات تلافی جویانه اخیر علیه رژیم غاصب صهیونیستی نیز تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد
  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است
  • سردار حسن‌زاده: رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان