Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: موسسات بانکی مکلف به پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات به بخش مسکن هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه رفع نیازمند‌های مسکن جوانان از اولویت‌های دولت است اظهار داشت: این موضوع به شایستگی توسط رئیس جمهور در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی هدفگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، قانون جهش تولید مسکن نیز با همراهی مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی تصویب شد افزود: تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های درون استانی در تحقق این امر همچنان ضروری است.

زارع با اشاره به اینکه در تأمین یک میلیون واحد مسکن که در طول یک سال در قانون جهش تولید تعریف شده سهم استان گیلان 33 هزار واحد است تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف موظفند با شناسایی اراضی موردنیاز نسبت به اجرای این قانون اقدامات را به خوبی به پیش ببرند.

استاندار گیلان: کادر درمان دز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنندسیل روز گذشته در گیلان 20 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشتصادرات صنایع دستی استان گیلان 300 درصد افزایش یافت

وی تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون حمایت از احیاء بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: از 235 هکتار از اراضی موردنیاز در اجرای قانون جهش تولید مسکن تنها 86 هکتار در بانک زمین راه و شهرسازی تعیین شده است.

زارع با اشاره به تشکیل کمیته نسبت به ضرورت رفع مشکلات زیرساختی و تعیین منابع مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن افزود: بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیر بانکی مکلف به اختصاص 20 درصد از تسهیلات پرداختی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: با رونق ساخت‌وساز در حوزه مسکن شاهد پویایی دیگر فعالیت‌های مرتبط و اثرگذاری بر اقتصاد و اشتغال خواهیم بود که در این خصوص استفاده از تولیدات مرتبط با ساخت مسکن استان همچنان ضروری است.

انتهای پیام/618/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای قانون جهش تولید مسکن استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان