Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر به ریاست کریم همتی صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات، آخرین وضعیت مناطق زلزله زده را تشریح کرد و از رسیدگی جمعیت هلال احمر به مصدومین این زلزله در مناطق صعب العبور گزارشی ارائه کرد.

همتی نیز با اشاره به اینکه زلزله در مناطق کوهستانی و عشایرنشین رخ داده است، تاکید کرد: در اولین فرصت گشت هوایی در حد فاصل ۲۰ کیلومتری کانون زلزله انجام می‌شود تا از سلامت کامل مردم عشایرنشین مطمئن شویم و در صورت نیاز به آنها امدادرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه خاطرنشان کرد: این زلزله‌ها را باید جدی گرفت و امروز در تعامل با دولت باید به دنبال شارژ انبارهای اضطراری و امدادی خود باشیم تا در تمامی لحظات در آمادگی کامل برای امدادرسانی به حوادث باشیم.

همتی در پایان گفت: بزودی در جلسه‌ای که با مدیران استانی برگزار می‌شود، معضلات و موانع هر استان بررسی می‌شود تا بتوانیم در نقاط مختلف کشور، از نظر تجهیزات و نیرو به سطحی از آمادگی برسیم که در آینده با مشکل خاصی مواجه نشویم.

در این جلسه معاونین جمعیت هلال احمر نیز با ارائه گزارش‌هایی، نقطه نظرات خود را در خصوص پیشبرد هر چه بهتر امور جمعیت هلال احمر عنوان کردند.

کد خبر 5319984 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی زلزله امداد رسانی شهرداری تهران سالمندی واکسن کرونا کمیته امداد امام خمینی سازمان آتش نشانی علیرضا زاکانی سازمان محیط زیست ویروس کرونا شورای شهر تهران جلال ملکی غلامحسین محسنی اژه ای گردشگری کیفیت هوای تهران سازمان هواشناسی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در راستای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان حدود ۲۴۵۸ عملیات و خدمت توسط نیروهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تا هفتم فروردین پوشش داده شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های امداد و نجات در طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این بازه زمانی نوروزی ۲۴۵۸ مورد عملیات و خدمت توسط نیروهای هلال احمر پوشش داده شد، از این در این بین ۱۱۰۵ مورد معادل ۴۵ درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث جاده‌ای، ۹۹ مورد معادل چهار درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث کوهستان و ۱۷۳ مورد معادل چهار درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث جوی توسط امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور به حدود ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده است، افزود: لازم است بدانیم در این مدت حدود ۹۰۴ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۲۱۱ نفر در محل حادثه، خدمات درمانی دریافت کردند و ۱۸۳ نفر از سوانح جاده‌ای رهاسازی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در طول این مدت حدود ۳۰۲۹ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۳۵۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و برای ۵۲۲۲ هزار نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است

کد خبر 739542

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات از زلزله سالند دزفول
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری در این استان‌ها
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان با خطر وقوع سیلاب
  • معاینات پزشکی زائران حج تمتع گلستانی آغاز شد