Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:09:36 GMT

سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۷۵۹

سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در شهریورماه

طی شهریور ماه ۱۴۰۰ در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در شهریور ١۴٠٠ توسط مرکز آمار منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات این گزارش تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در شهریور ماه ١۴٠٠ در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ٨.٧ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۴.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه مرغ ماشینی با ٢.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ماست پاستوریزه با ١٨.٣ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با ١۵.۴ درصد و شیر پاستوریزه با ٧.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٣.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۴٠.۵ درصد و هندوانه با ٢٧.١ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هلو با ١.۴- درصد و موز با ١.٣- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٢٣.٢ درصد، هویج فرنگی با ٢١.٧ درصد و بادمجان با ١۴.۶ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه گوجه فرنگی با ٠.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ١٢.٨ درصد و سس مایونز با ٩.٢ درصد می‌باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان امور مالیاتی واحد مسکونی قیمت خوراکی مواد خوراکی تورم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط همچنین در این گروه ٢ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای استان از اواخر هفته جاری به تدریج ۲ تا پنج درجه گرم‌تر می‌شود.

اردلان محمدپور افزود: میزان بارندگی ها هم در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

او تصریح کرد: به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد.

او در ادامه گفت: وزش باد هم طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

از شهروندان درخواست می شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود