Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:41:20 GMT

بنیاد مستضعفان در تامین نهاده‌های دامی ورود کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۴۳۸۳

بنیاد مستضعفان در تامین نهاده‌های دامی ورود کند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سید جواد ساداتی نژاد» امروز در نشست هم اندیشی  وزارت جهادکشاورزی و رییس بنیاد مستضعافان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی افزود: استراتژی ما در وزارت جهاد کشاورزی ارتباط با نهادهایی است که در بخش کشاورزی با قدرت فعالیت دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آخرین اتکا دشمن به امنیت غذایی است و از این طریق کشورها را تهدید می کند، اظهار داشت: باید با هوشمندی حوزه امنیت غذایی را مدیریت کنیم و باید نقش نهادهای انقلابی در این زمینه پررنگ باشد؛ بنابراین ایجاد قرارگاه امنیت غذایی را در دستور کار داریم تا با حضور نهادهای انقلابی بتوانیم مشکلات غذایی کشور را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مبحث کشاورزی و غذا با بخش های فولاد و خودرو قابل قیاس نیست و اهمیت بالاتری دارد بنابراین هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان می تواند در کنار وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی کشور را تامین کند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، بنگاه های اقتصادی بنیاد مستضعفان می تواند با نقش توسعه گری به کمک دامداری های مناطق محروم و روستایی بیاید تا دامداری های کوچک هم ارتقا یابند.

ساداتی نژاد محوری ترین بخش فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزی قراردادی دانست و افزود: شرکت ها و موسسات تجاری باید با کشاورزان قرارداد ببندند و با تامین کود، سم، بذر و بیمه محصولات تولید شده را خریداری کنند تا علاوه بر افزایش تولید درآمد کشاورزان نیز افزایش یابد.

وی خواستار قرارداد هلدینگ بنیاد مستضعفان با کشاورزان شد و گفت: ۸۰ درصد از فعالیت های بنیاد مستضعفان مربوط به بخش دامپروری است و ما خواستار ورود بنیاد به بخش زراعت به ویژه باغداری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داد: بنیاد مستضعفان برای جلسات قرارگاه امنیت غذایی یک نماینده به ما معرفی کند تا در کنار هم تصمیم گیری کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد شبکه کشاورزی ایران مورد توافق وزارت جهاد کشاورزی و صدا و سیما است تا الگوی مصرف محصولات کشاورزی را فرهنگ سازی کند. در حوزه فرهنگ سازی مصرف محصولات کشاورزی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با بنیاد مستضعفان همکاری خواهد داشت.

ایجاد معاونت سازندگی نیازمند حضور فعال در مناطق محروم و روستایی است

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه ایجاد معاونت جهاد سازندگی تاکید مرهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری است که مستلزم حضور فعال در مناطق محروم و روستایی است، گفت: ایجاد این معاونت یک محور افزایش فعالیت با بنیاد مستضعفان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، امروز نشست هم اندیشی «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «پرویز فتاح » رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی در محل این وزارتخانه با حضور معاونین و مدیران کل برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی بنیاد مستضعفان ساداتی نژاد امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان اجرای طرح ملی زراعت چوب می‌باشد.

مهدی هزاریان افزود: تاکنون  بیش از  ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان  به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا می‌باشد و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد:  استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب می‌باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند