Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز اکبر نیکزاد در بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۰ واحد مسکونی باید در روستای هاور بازسازی و تکمیل شود.

وی گفت: پایین بودن میزان تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت بخشی از تسهیلات بلاعوض از دلایل بروز مشکلات در روند بازسازی مناطق زلزله زده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر پرداخت تسهیلات تکمیلی و باقیمانده تسهیلات بلاعوض از سوی این بنیاد، افزود: در بازسازی مناطق زلزله زده مردم محور اصلی هستند و باید پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تاکید کرد: کمک های بلا‌عوض کامل پرداخت نشده که قطعا ما در راستای تامین نقدینگی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

در ادامه استاندار خراسان شمالی گفت: روند بازسازی روستای زلزله زده خوب است اما کافی نیست و باید شتاب بگیرد. محمدعلی شجاعی با اشاره به اینکه ۱۴۱ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان که مامن دیگری برای سکونت ندارند باید تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام برسد، افزود: از این تعداد ۴۰ واحد مسکونی مربوط به روستای هاور است.

به گفته شجاعی تحویل کانکس و یا ایجاد اتاق هایی با سازه سبک برای زلزله زدگان با این هدف که درفصل سرما دچار مشکل نشوند از دیگر مطالبات استان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

شجاعی گفت: اداره کل حمل و نقل و راهداری استان موظف است تا قبل از آغاز فصل سرما راه های روستایی را بازسازی و تکمیل کند تا در زمان بارش نزولات آسمانی مسدود نشوند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله زدگان خراسان شمالی بنیاد مسکن خراسان شمالی زلزله زدگان سنخواست زلزله زدگان گرمه و جاجرم مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد