Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک در ساعات گذشته دچار اختلال شده و به‌طور کامل متوقف شدند.

سه برنامه واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک که همه متعلق به شرکت فیس‌بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند، در ساعات گذشته پس از ساعت 17 امروز، دچار اختلال شده و به‌طور کامل متوقف شده‌ بودنذ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سایر برنامه‌هایی که زیرمجموعه‌ای از فیس‌بوک هستند مانند  Facebook Workplace هم کارکرد خود را متوقف کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازدیدکنندگان وب‌سایت فیس‌بوک با این خطا مواجه شدند که مرورگرشان نمی‌تواند اتصال برقرار کند. واتس‌اپ و اینستاگرام هم باز می‌شوند اما هیچ محتوای جدیدی را نمایش نمی‌دهند و کاربران نمی‌توانند پیام جدیدی ارسال کرده‌ و یا دریافت کنند.
اختلال در فیس‌بوک، تقریبا به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اما تأثیر این اختلالات بسیار زیاد است، زیرا منجربه اختلال در سه اپلیکیشن بزرگ جهانی می‌شود.

این شرکت اغلب در مورد علل هرگونه مشکل، اظهار نظر نمی‌کند و حتی پس از برطرف شدن مشکل هم تمایلی به توضیح نشان نمی‌دهد. برای مثال، فیس‌بوک در سال ۲۰۱۹، بزرگترین خاموشی خود در چند سال گذشته را تجربه کرد و پس از آن فقط گفت که «با مشکلی در حین عملیات معمول تعمیر و نگهداری» مواجه بوده است.

گفتنی است از همان ابتدای بروز اختلال، در میان بسیاری از کاربران ایرانی بلافاصله این شایعه قوت گرفت که این دو برنامه فیلتر شده‌اند.
       در این باره بخوانید:
       - فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ شایعه است
 
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینستاگرام فیس بوک واتس اپ اختلال واتس اپ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مهندس نرم افزار و وبلاگ‌نویس ایرلندی، شرکت فناوری متا را با اتهام به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران فلسطینی واتس اپ با رژیم صهیونیستی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه به چالش کشیده است.

پائول بیگار (Paul Biggar) که اصالت ایرلندی دارد و در نیویورک زندگی می‌کند در وبلاگ خود با اشاره گزارش اخیر دو روزنامه اسرائیلی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای نسل‌کشی در فلسطین، اقدامات این رژیم را محکوم کرد.

بیگار گفت: «اسرائیل بر اساس حضور کاربران فلسطینی در گروه‌های واتس اپ آنها را برای کشتار شناسایی می‌کند.» این در حالی است که متا در تبلیغات خود واتس اپ را یک «شبکه اجتماعی خصوصی» با «رمزگذاری سرتاسری» معرفی می‌کند.

بیگار افزود: «رژیم صهیونیستی از داده‌های کاربران فلسطینی به عنوان ورودی سیستم هوش مصنوعی لَوِندر استفاده کرده است و بنابراین شرکت متا، مالک واتس اپ، شریک کشتار غیرنظامیان و خانواده‌های ساکن غزه است. این نشان می‌دهد که متا به تعهد خود مبنی بر رعایت حقوق بشر پایبند نیست.»

این وبلاگ‌نویس ایرلندی همچنین به «روابط نزدیک» سه مقام ارشد متا از جمله گای روزن (Guy Rosen) مدیر ارشد امنیت اطلاعات متا، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا و شِریل سَندبرگ (Sheryl Sandberg)، مدیرعامل سابق و عضو فعلی هیئت مدیره متا، با اسرائیل اشاره کرد.

در اوایل این هفته، کارشناسان سازمان ملل از سوءاستفاده اسرائیل از هوش مصنوعی و دستورالعمل‌های نظامی برای محاصره غزه ابراز تاسف کردند و هشدار دادند که این اقدام به کشتار بی‌سابقه جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی منجر شده است.

از ابتدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نزدیک به ۳۴ هزار فلسطینی جان باخته‌اند که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده‌اند.

این گزارش از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • کلیپ| افتادن از چاله «دارسی» به چاه ۱۹۳۳
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید