Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره اهمیت خاصی به تولید داخل قائل بوده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جزو راهبردهای اساسی است که در مسیر رویکردهای اقتصادی به آن توجه داشته‌اند و این مسئله باید مورد توجه تمام مسوولان اجرایی، دولت و مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی در صنعتی تولید محصول در داخل کشور به قدر کافی صورت می‌گیرد و ساخت داخل به‌قدری پیشرفت کرده که می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند واردات بی‌رویه محصول مشابه خارجی اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

میرتاج‌الدینی ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه لوازم خانگی صنعت کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و همه لوازم خانگی، برقی و مایحتاج عموم مردم در داخل تولید و حتی رقیب قدرتمند برندهای خارجی هم محسوب می‌شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: همین آذربایجان و تبریز خودمان قطب صنایع لوازم خانگی کشور است و با استفاده از تکنولوژی روز جهان روز به روز پیشرفت کرده و محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند جلوی واردات محصولات ۲ شرکت کره‌ای گرفته شود، توضیح داد: نمونه محصولات این دو شرکت کره‌ای در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود و با واردات بی‌رویه مشابه خارجی تولید داخل آسیب‌دیده و به دنبال آن اشتغال جوانان تهدید می‌شود؛ بنابراین فرمایش مقام معظم رهبری یک سیاست اقتصادی روشن و حمایت‌کننده تولید داخل است.

میرتاج‌الدینی در عین حال خاطرنشان کرد: از طرف دیگر زمانی که تحریم‌ها شدت یافت این شرکت‌ها چندین سال پول ما را در بانک‌های خود نگه داشتند و حالا هم با پرکردن بازارهای ما با محصولات خود به تولید داخل ما ضربه می‌زنند و به جای پرداخت پول نقد می‌خواهند کالا بدهند که رفتاری زورگویانه بوده و اقدام دولت در این زمینه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا قابل تائید است.

انتهای پیام/60026/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز مقام معظم رهبری لوازم خانگی مجلس شرکت ال جی شرکت سامسونگ سامسونگ کره جنوبی میرتاج الدینی نماینده تبریز نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس فارس تبریز تحریم آذرشهر و اسکو در مجلس مقام معظم رهبری تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به وضعیت سواحل شمال و جنوب و آب‌های آزاد داخل کشور، پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور داریم که با این وجود ظرفیت مغفول مانده‌ای برای پرورش ماهی در قفس داریم.

به گفته او، در حال حاضر ۵ تا ۷ هزارتن ماهی در قفس تولید می‌شود، درحالیکه امکان تولید ۲ میلیون ماهی در قفس وجود دارد که تحقق این امر نیازمند یک برنامه ۴ تا ۵ ساله است.

قاسمی ادامه داد: با تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس، امکان ارزآوری سالانه تا یک میلیارد دلار در کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه تولید پرورش ماهی در قفس مغفول مانده است، افزود: قبل از گسترش فعالیت باید تجهیزات پرورش ماهی را در داخل بسازیم، هرچند امکانات و دانش فنی در داخل وجود دارد و ساخت تجهیزات کار سختی نیست، تنها نیازمند برنامه است.

او گفت: بنابر آمار مجموع تولید صید و آبزی پروری کشورما یک میلیون تن است، درحالیکه کشور‌های اسکاندیناوی و نروژه ۲.۵ تا ۳ میلیون تن پرورش ماهی در قفس دارند که استفاده از ظرفیت مغفول مانده به توسعه صادرات و امنیت غذایی کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • برای تحقق شعار سال باید در ایلام تلاش را آغاز کرد