Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، تحقیقاتی که پیش از این روی بزرگسالان افسرده انجام شده بود، چنین تاثیری را نشان نمی دهد، این موضوع نشان می دهد که رشد مغز در نوجوانی ممکن است آسیب پذیری های خاصی نسبت به اطلاعات نگران کننده داشته باشد و شاید مغز نوجوان افسرده از اطلاعاتی که در نهایت می تواند افسردگی را تشدید کند اجتناب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال استفاده از درمان های ضد افسردگی نشان داد که این درمان ها فعالیت مغز افسرده را به سطح «سالم» باز می گرداند.

محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه فعالیت مغزی ۲۹ نوجوان افسرده را با ۱۶ نوجوان سالم ۱۳ تا ۱۸ ساله مقایسه کردند. آنها متوجه شدند زمانی که تعدادی تصاویر ناراحت کننده به نوجوانان افسرده نشان داده می شود، همانطور که در اسکن مغزی fMRI نشان داده شد ، فعالیت مناطق از مغز آنها که مربوط به پردازش بینایی است در مقایسه با نوجوانان بدون افسردگی کاهش می یابد. این تصاویر سناریوهایی مانند گریه کردن ، آسیب دیدن و حمله به دیگران را نشان می دهد.

دکتر لیلیانا کاپیتانو محقق ارشد این مطالعه گفت: توانایی تنظیم احساسات کلید رشد اجتماعی و عاطفی نوجوانان است. آنچه در این مطالعه مشاهده کردیم، باعث می شود باور کنیم که نوجوانان افسرده ممکن است از اطلاعات ناراحت کننده اجتناب کنند ، که به طور بالقوه می تواند تجربه افسردگی آنها را تشدید کند.

وی افزود: با این حال تفاسیر احتمالی دیگری نیز وجود دارد که برای تأیید ایده های خود به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. به عنوان مثال ، این موضوع می تواند منعکس کننده نوعی «بی حسی احساسی» باشد ، به طوری که نوجوانان افسرده احساسات خود را غیر فعال می کنند و نسبت به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد «دخالت» نمی کنند یا حتی مشکلات مربوط به دیگران را منعکس نمی کنند زیرا تصاویر موقعیت های ناراحت کننده ای را نشان می دهد که برای دیگران اتفاق می افتد.

این محقق خاطرنشان کرد: این در حالی است که این تأثیر در تحقیقات قبلی با استفاده از تصاویر ناراحت کننده مشابه ای که به بزرگسالان مبتلا به افسردگی نشان داده شد، مشاهده نشده است که می تواند به این معنا باشد که آسیب پذیری بالقوه ای در مغز نوجوانان افسرده وجود دارد که در مغز بزرگسالان افسرده یافت نمی شود. 

وی خاطرنشان کرد: آگاهی بیشتر در مورد افسردگی در این گروه سنی بسیار مهم است زیرا اکثر اختلالات عاطفی در نوجوانی شروع می شوند ، اما اغلب ناشناخته هستند. از آنجا که به نظر می رسد علائم و نشانه های جدید با گذشت زمان در اوایل بزرگسالی بدتر می شود ، افسردگی در دوران نوجوانی ممکن است فرصتی برای مداخله و تغییر مسیر بیماری باشد.

این محقق یادآور شد: نتایج این مطالعه از آنجا که سرنخی در مورد اندازه گیری عملکرد مغز نوجوان ارایه می دهد ، بسیار حائز اهمیت است، از آنجا که مغز نوجوانان نسبت به مغز بزرگسالان بالغ ، بسیار سازگار و هنوز در حال تغییر شکل است ، احتمال دا رد به راحتی تحت تأثیر مداخلات آموزش شناختی و یا درمان شناختی قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در کنفرانس  ECNP در لیسبون ارایه شده است.

برچسب‌ها افسردگی کودکان نوجوانان مغز برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افسردگی کودکان نوجوانان مغز برگزیدگان علم افسردگی کودکان نوجوانان مغز برگزیدگان علم نوجوانان افسرده ناراحت کننده مغز نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود شجاعی: در فوتبال ایران همه می‌خواهند امتیاز بگیرند

آفتاب‌‌نیوز :

مسعود شجاعی، سرمربی هوادار پس از پیروزی یک بر صفر امروز (جمعه) هوادار مقابل گل‌گهر درهفته بیست‌سوم لیگ برتر فوتبال گفت: پیش‌بینی‌می‌کردم بازی قشنگ‌تر شود. بازی در نیمه‌اول خوب پیش می‌رفت، اما نیمه دوم باب میلم نبود. فکر می‌کنم باد کمی بازی را خراب کرد. گفتیم شاید باد در نیمه دوم کمتر شود تا کیفیت بازی بالاتر برود. نیمه اول باز بهتر بود، اما نیمه‌دوم به گونه‌ای شد که شما دیدید دروازه‌بان کاشته می‌زد برمی‌گشت و به اوت می‌رفت. فکر می‌کنم این دلیلی قوی بود که بازی کیفیت لازم را نداشته باشد، چون تیم گل‌گهر تیم خوبی است و تیم ما هم تا دقیقه آخر فوتبال بازی می‌کند.

او در واکنش به اینکه تیم مقابل اعتقاد داشت تعویض‌هایش برای وقت‌کشی بود، گفت: تا روزی که در فوتبال هستم امکان ندارد چنین چیزی از من بشنوید یا از تیم من ببینید، باور کنید یونس شاکری مصدوم شد. نمی‌توانید صحنه قبلش را نگاه کنید یونس در خط دفاع گفت نمی‌توانم. داریوش شجاعیان مصدوم شده بود و خودش گفت نمی‌توانم تعویضم کنید. محسن سفیدچقایی هم همینطور. محسن را صدا کردم گفتم اگر می‌توانی خودت پاشو.

او ادامه داد: تیم گل گهر زمان لازم داشت و یک ثانیه هم برایش یک ثانیه بود، شاید اگر ما هم بودیم ناراحت می‌شدیم و اعتراض می‌کردیم، اما باور کنید هیچکدام عمدی نبود.

شجاعی با بیان اینکه "روی فلسفه و عقیده‌ام هستم و عوضش نمی‌کنم و تا اخراجم هم روی عقیده ام باقی می‌مانم" تاکید کرد: به نظرم اگر اشتباه هم کنم بهتر است آدم روی عقیده‌ای که دارد بماند. می‌دانم که شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای است که همه می‌خواهند امتیاز بگیرند. تیم ما هم مستثنی نیست، اما من دنبال این هستم که خوب امتیاز بگیریم. ما همین الان هم این بی‌رحمی را دیده‌ایم. خیلی از بازی‌ها را از دست داده‌ایم، اما خوشحالم که این فلسفه در این مدت کوتاه پیاده شده است و بازیکنان آنقدر هوش تاکتیکی دارند و از نظر شخصیتی بزرگ هستند که این را بگیرند. از آن‌ها تشکر می‌کنند واقعا انسان‌های درست و حسابی هستند.

او ادامه داد: امروز برای اولین بار مالک باشگاه در بازی بود هر چند از بازی راضی نبودم، اما خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم و امیدوارم لذت برده باشند.

شجاعی در مورد اینکه تیمش جایگاه خوبی در جدول به دست آورده گفت: از روزی که آمده‌ام گفتم این تیم را به راحتی بالای دهم می‌کنم. ادعایی ندارم، اما با توجه به پتانسیل و شناختی که از بازیکنان تیم و توانایی که دارم مطمئن بودم این اتفاق می‌افتد. از روز اول نگاهمان بود و از سبک فوتبالمان مشخص بود. اگر فقط دنبال امتیاز گرفتن و ماندن در لیگ بودیم همینجوری بازی می‌کردیم، اما از روزی که آمدیم فلسه‌مان فوتبال زیبا بازی کردن و امتیاز گرفتن بود. الان هم می‌بینید که بچه‌های ما از جان مایه می‌گذارند و زحمت می‌کشند. امروز دید بچه‌هایی که سن‌های بیشتری دارند. از جان و دل مایه گذاشتند و کیف می‌کردم. 

او در واکنش به اینکه مربی گل‌گهر گفته داوری به نفع هوادار بوده است، گفت: آقای اوزونیدیس مربی من بوده و آنقدر دوستش دارم که اگر توی روی من می‌گفت هم ناراحت نمی‌شدم. برایش احترام قائلم. او باعث شد به یونان بروم. داوری نکته تاثیرگذاری نداشت. شاید او از نتیجه ناراحت بوده است. به او حق می‌دهم، اما قبول نمی‌کنم که داوری بد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار خودرو بی‌تفاوت به اتفاقات بین‌المللی
  • خودرو ارزان شد + جدول قیمت‌ها
  • ۱۱ روش درمان طبیعی افسردگی
  • فیلم| سردار سلامی: رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد جواب ما سخت تر خواهد بود
  • سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد جواب ما سخت‌تر خواهد بود
  • فرمانده کل سپاه: اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت تر خواهد بود /عملیات ما محدود بود اما... /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود
  • فیلم/ سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد جواب ما سختر خواهد بود
  • ۱۱ درمان طبیعی افسردگی
  • مسعود شجاعی: در فوتبال ایران همه می‌خواهند امتیاز بگیرند
  • سایه اجتماعی بودن بر روی بیماری‌های روانی و جسمی