Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در قطر گفت: آنچه که واقعیت دارد کشورهای همسایه بعد از ترک آمریکایی‌ها از افغانستان، به ویژه با تشکیل دولت سیزدهم و شعارها و رفتارهایی که آقای رئیسی در حین برگزاری انتخابات بعد از آن و به ویژه در اجلاس شانگهای داشتند، به قدرت ژئوپلیتیک و سیاسی جمهوری اسلامی ایران بیشتر پی بردند.

عبدالله سهرابی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم، اظهار داشت: با تشکیل دولت سیزدهم با توجه به شعار اصلی دستگاه سیاست خارجی که سیاست خارجی متوازن، پویا و فعال است، طبیعی است که رویکرد جدیدی نسبت به مسائل دیپلماتیک اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با با بیان اینکه یکی از مسائل جدی توجه همه جانبه ضمن رعایت همه مسائل و امنیت ملی، ارتباط با همسایگان است، گفت: اصلی‌ترین موضوع رویکرد اقتصادی است که کشور‌های همسایه فرصت بسیار بالایی برای جمهوری اسلامی به جهات ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک فرصتی را فراهم کرده که به دلیل اینکه که بسیاری از ظرفیت‌ها خاموش بوده، نتوانستیم به آن چیزی که در تراز انقلاب اسلامی است، دست پیدا کنیم.

سفیر پیشین ایران در قطر اضافه کرد: طبیعتاً هریک از کشور‌های همسایه پیرامونی ما هر کدام از یک شرایط خاص و موقعیت ویژه‌ای برخوردار هستند که یکی از این کشور‌ها که هرچند به لحاظ ظاهر کوچک است، اما دیپلماسی فعال با جی دی پی (GDP = تولید ناخالص داخلی) بالا، سرمایه‌ها ارتباطاتی که با سایر کشور‌ها دارد، قطر است.

وی افزود: با آمدن یک نیروی تازه نفس و یک دیپلمات کارکشته و با انگیزه‌ای مثل آقای باقری که به عنوان معاون سیاسی انتخاب شدند و سفرشان را از قطر شروع کردند، امیدواریم که در ادامه همکاری‌های دو جانبه‌ و سفر هفته پیش وزیر خارجه قطر به تهران و مطالب و مجموع توافقاتی که بر زمین مانده، مانند بخش اقتصادی که حجم روابط در شأن دو کشور نیست، به نتیجه برسد.

سهرابی ادامه داد: مجموعه‌ای از مذاکرات، یادداشت‌ها و همکاری‌ها مثلاً در موضوع افغانستان که سال‌های سال است مغفول مانده است به نتیجه برسد. از زمانی که من مسئولیت سفارت ایران را در قطر داشتم، قطری‌ها به دنبال راه‌اندازی دفتر طالبان بودند و از آن موقع ما در ارتباط بودیم و با آن‌ها مذاکرات می‌کردیم. بحث‌های دوجانبه، بحث مسائل عراق و دیگر مسائلی که امروز در دستور کار سیاست خارجی وجود دارد، از جمله موضوعات بین دو کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم با سفری که صورت گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه روابط همه جانبه به ویژه موضوع اقتصادی، باشیم.

این دیپلمات پیشین اظهار داشت: بالاخره آنچه که واقعیت دارد کشور‌های همسایه بعد از ترک آمریکایی‌ها از افغانستان، به ویژه با تشکیل دولت سیزدهم و شعار‌ها و رفتار‌هایی که آقای رئیسی در حین برگزاری انتخابات بعد از آن و به ویژه در اجلاس شانگهای داشتند، به قدرت ژئوپلیتیک و سیاسی جمهوری اسلامی ایران بیشتر پی بردند.

وی با اشاره به موفقیت‌های دولت مردمی در سیاست خارجی، تصریح کرد: مجموعه مسائلی مانند در لغو روادید  عراق در زمان اربعین و تامین واکسن از جمله مسائلی که بوده در این دولت محقق شده است و امیدوار هستیم که هر روز شاهد رونق و فعالیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی باشیم.

سهرابی در پایان گفت: دیروز هم سفر وزیر خارجه ارمنستان را داشتیم و امروز هم آقای امیرعبداللهیان در رأس یک هیئت بلندپایه عازم کشور روسیه هست که امیدواریم با دست پر برگردد.

 

بیشتر بخوانید: بیش از این تحمل دست‌اندازی‌های بچه‌گانه را در ناحیه شمال غربی نداریم/ امیرعبداللهیان به لبنان سفر می‌کند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران قطر سیاست خارجی امیرعبداللهیان علی باقری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران قطر سیاست خارجی امیرعبداللهیان علی باقری جمهوری اسلامی دولت سیزدهم سیاست خارجی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه رسانه‌های خارجی به قدرت نظامی ایران پی بردند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز به قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: تمام دنیا، خبرگزاری‌ها و مطبوعات خبری خارجی و حتی خود رژیم غاصب صهیونیستی به قدرت و توان رزمی ایران پی برده و به آن اشاره کرده‌اند.

یونس فاتح در گفت‌وگو با ایسنا به پاسخ قاطع و سخت ایران اسلامی به رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اقدامات استراتژی موشک به موشک از زمان هشت سال جنگ تحمیلی که صدام به طور وحشیانه شهر های ایران را بمباران می‌کرد اتخاذ شده است و در این راستا نیز سردار شهید طهرانی‌مقدم به دستور امام خمینی(ره) وضعیت نظامی را از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر داد.

وی تصریح کرد: کشورهای محور مقاومت از جمله یمن، لبنان، سوریه و عراق با الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی ایران، توانایی و قدرت مقابله و مبارزه با کشورهای استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دست آورده‌اند.

وی از دستگیری عناصر جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی موساد در شهرستان تبریز طی ماه گذشته خبر داد و افزود: کل نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و عوامل اطلاعاتی در آمادگی کامل برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت مردم هستند.

فرماندار تبریز به خشنودی و رضایت مردم از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به رژیم منحوس صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: شادی و خوشحالی مردم در سرتاسر ایران اسلامی نشانه غیرت ملی و قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای حفظ قدرت برده نظرات وزرای خود است
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • همه رسانه‌های خارجی به قدرت نظامی ایران پی بردند
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد
  • ترکیه: به آمریکا اجازه استفاده از حریم هوایی آنکارا علیه کشورهای همسایه را نمی‌دهیم
  • توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه