Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@06:24:42 GMT

رکورد منحصر به فرد داماش گیلان در فوتبال جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۰۷۲۶

رکورد منحصر به فرد داماش گیلان در فوتبال جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال داماش گیلان  که سال‌هاست که با این نام در مسابقات شرکت می‌کند باز هم نامش تغییر کرد و قرار است با نام گیلان زمین وارد مسابقات شود.

سال‌هاست یک تیم آبی پوش در استان گیلان با پدیده شوم تغییر نام روبرو بوده که مجبور شده به جهت خصوصی بودن و به دلیل مشکلات مالی در طی سالیان گذشته چندین بار نام تیمش را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاََ تیمی در فوتبال حرفه یا آماتور و حتی سطح محلات نیز وجود ندارد که به اندازه تیم شهر باران‌های نقره‌ای تغییر نام داده باشد و هستند تیم‌های محلاتی که چند دهه با یک نام واحد در مسابقات جام فجر و جام رمضان شهر مسابقه می‌دهند.

امتیاز باشگاه کانیاو اشنویه که در لیگ دسته سوم حضور دارد به مالکیت داریوش نصیری و با نام داماش خریداری و به ثبت رسید. البته گفته شده این تیم با نام داماش گیلان در میادین حضور خواهد یافت چون همه این تیم را با نام داماش گیلان می‌شناسند اما این تیم با باشگاه داماش قبلی به طور کل تفاوت دارد و قرار است در نهایت نیز این باشگاه با نام داماش گیلان زمین به ثبت نهایی برسد.

با توجه به انتقال امتیاز باشگاه سابق داماش از گیلان، دیگر این تیم وجود خارجی ندارد و به همین دلیل هواداران پرشمار داماش بسیار ناراحت بودند اما هم اینک این انتقال صورت گرفته و تیم داماش با خرید امتیاز باشگاه دسته سومی در رقابت‌ها حضور می‌یابد.

تاکنون نیز مالک باشگاه داماش حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این جابه‌جایی هزینه کرد و امیدوار هستند در اولین سال حضور خود در رقابت‌های لیگ دسته سوم، به لیگ دسته دوم صعود کنیم.

در فوتبال جهان مقوله‌ای با نام تغییر اسم باشگاه جایگاهی ندارد و تنها چیزی که نزدیک به این پدیده عجیب و غریب فوتبال ما است تغییر نام تیم‌های ایرانی است تغییر نام استادیوم باشگاه‌هاست که برای مدت کوتاهی جهت تبلیغات برندی خاص به مدت محدود نامگذاری می‌شود و تغیرر نام باشگاه به این شکل که در ایران دیده می‌شود در فوتبال روز جهان جایگاهی ندارد.

در فوتبالی که باشگاه‌ها با فروش پیراهن یک بازیکن خود به هواداران قدیمی و با تعصب خود هزینه‌های اداره یکسال باشگاه را تأمین میکنند ما شاهد تیم‌هایی هستیم که لوگو و نام خود را هر چند سال یکبار تعویض می‌کنند و با احساسات و عواطف هواداران به این شکل بازی می‌کنند.

در فوتبالی که برخی از باشگاه از بیت‌المال استفاده می‌کنند، در آمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی ناچیز است و درگیر پرونده‌های بدهی چند ۱۰ میلیاردی داخلی و خارجی هستند این اتفاقات خیلی عجیب نیست و می توان به راحتی از آن گذشت.

استانی که به اندازه چند تیم لیگ برتری در تیم‌های مختلف بازیکن با استعداد دارد و خودش یک تیم در سطح اول فوتبال ندارد و علاوه بر آن  استادیومی در شأن این تیم‌ها نیز در اختیار ندارد و همان داشته‌هایی که در اختیارشان بود با بیل و کلنگ بی‌تدبیری نابود کردند و امید جوانان این استان رو نا امیدتر از گذشته کردند.

 

پدیده تغییر نام قدمتی به تاریخ این باشگاه

در ۲۳ آبان سال ۱۳۳۹ تیمی با نام تاج رشت توسط رضا اکبر در شهر رشت تأسیس شد، در سال ۵۴ به نام ابوذر تغییر نام یافت و در سال ۱۳۶۲ با نام استقلال به فعالیت خود ادامه داد.

این تیم به همراه سپیدرود رشت دو قطب فوتبال رشت را تشکیل داد و به مدت دو دهه نماینده فوتبال رشت در مسابقات لیگ برتر و دسته یک کشوری بود.

پس از سقوط تیم فوتبال استقلال شهرداری رشت از دوره اول لیگ برتر، شرکت صنایع شیر ایران با خرید امتیاز این تیم در سال ۱۳۸۱ پا به عرصه فوتبال گذاشت و با نام پگاه گیلان در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور یافت.

باشگاه فوتبال داماش گیلان در سال ۱۳۸۷ با خرید امتیاز پگاه رشت تشکیل شد.

زمان مدیریت عابدینی، وی برای فرار از دست طلبکاران، بارها نام تیم و مالکیت آن را تغییر داد و از داماش گیلان به داماش صدرا و سپس داماش ایرانیان تغییر نام داد.

پس از موافقت دادگستری برای واگذاری اموال امیرمنصور آریا نیز (که باشگاه داماش هم شامل حال آن می‌شد)، عابدینی ابتدا با همکاری مسعود رهنما، مدیرکل وقت ورزش و جوانان گیلان نام این تیم را به شهر باران تغییر داد و سپس اجازه خروج آن از استان گیلان را دریافت کرد و پس از آن نیز داماش گیلانیان شد.

 

کاپیتان محمد مختاری سرمربی داماش شد

نشست خبری مدیرعامل و سرمربی جدید تیم فوتبال احیای شده داماش گیلان در دفتر این باشگاه برگزار شد و در این نشست اسماعیل شاد مالک باشگاه داماش گیلان محمد مختاری کاپیتان باتجربه لاجوردی پوشان رشت را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرد.

محمد مختاری که در مدت چهار سالی که در عضویت تیم داماش بود بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست و حالا هدایت سرمربیگری این تیم را برعهده گرفته است.

مختاری همچنین یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان این باشگاه پرهوادار گیلان است.

تیم فوتبال داماش گیلان فصل گذشته به دلیل بدهی سه میلیاردی محکوم به استرداد امتیاز لیگ یکی و در نتیجه فاقد سهمیه حضور در مسابقات شد و اکنون با خرید این امتیاز، بار دیگر احیا شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان فوتبال رشت زمین محمد مختاری داماش گیلان پگاه گیلان فوتبال گیلان کاپیتان مدیرعامل و سرمربی جدید داماش گیلان باشگاه داماش نام داماش تیم فوتبال تغییر نام لیگ دسته تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم.

طرفداری | مهدی هاشمی‌نسب در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل شمس آذر قزوین حاضر شد.

مهدی هاشمی نسب گفت:

قبل از هر چیزی عذرخواهی ویژه از مجری شایسته و توانمند فوتبال برتر کنم که طبق گفته ایشان صلاحدید این را ندارم در نشست خبری شرکت کنم. این نظر شماست و به جای اینکه در امور باشگاه دخالت کنید لطفا در برنامه‌تان از حق تیم‌ها دفاع کنید. در این فوتبال حداقل سررشته‌ای دارید و می‌دانید آفساید و پنالتی چیست! در جایگاه‌تان از حق تیم‌ها دفاع کنید و لازم نیست تشخیص دهید هاشمی‌نسب در کنفرانس خبری شرکت کند یا نه. روزی که قرار است قانون را علیه تیم ما تغییر دهند، آن وقت از تیم ما دفاع کنید. شما دوست خوب من هستید و به حق و شایسته روی آن صندلی نشسته‌اید و یکی دلایل نشستن‌تان روی آن صندلی توانمندی‌تان است اما ممنون می‌شوم در مورد باشگاه ما اظهار نظر نکنید.

وی با اشاره به دیدار تیمش با شمس آذر تصریح کرد:

شمس آذر سال اول حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند و نمره قابل قبولی تا اینجا گرفته‌اند. تیم جوانی هستند که برخی از دیدارهای‌شان را انتحاری بازی کرده‌اند. در بازی رفت دو امتیاز از دست دادیم و می‌دانیم فردا بازی سختی داریم. سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم و بتوانیم در صدر جدول بمانیم. اگر قانونی وسط فصل عوض نشود و تیم دیگری نیاید صدر جدول را بگیرد. هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند. دل‌مان خوش است امثال مجری فوتبال برتر که تریبون دست‌شان است از حق تیم‌ها دفاع کنند ولی درباره چیزهایی اظهارنظر می‌کنند که هیچ ربطی به آنها ندارد.

مربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سوال که آنها با تصور اینکه در بازی رفت دربی یک گل در خانه حریف زده‌اند در بازی برگشت به میدان رفت، گفت:

اصلا چنین چیزی نبود چون هفته پنجم با پرسپولیس بازی کردیم. اصلا فرض کنیم با این تصور بازی کردیم، پس از آن 10 بازی دیگر هست. در صورتی این اتفاق می‌افتد که امتیازها مساوی شود و ما با توجه به اینکه در دربی رفت گل زده‌ایم آخر فصل تصمیم‌گیری شود. آیا کسی می‌تواند 10 بازی آینده را پیش‌بینی کند که تیم‌ها امتیازهای‌شان در پایان مساوی شود؟ اصلا این سوال غیرمنطقی است. اصلا چنین چیزی نبود که به آن فکر کنیم. هفته قبل سه امتیاز فاصله داشتیم و چنین چیزی را در نظر نداشتیم.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری عجیب؛ تغییر باورنکردنی این بازیگر را ببینید!
  • آخرین شانس پرسپولیس برای قهرمانی ۷۰ امتیازی
  • قدرت ارتش جمهوری اسلامی در جهان می‌درخشد