Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد داده‌های مربوط به کارآزمایی مرحله نهایی را که نشان می‌دهد این دارو که خطر دچار شدن به بیماری علامت‌دار کووید-۱۹ تا ۷۷ درصد کاهش می‌دهد، تسلیم سازمان غذا و داروی آمریکا کرده است.

این داروی حاوی آنتی‌بادی به نام AZD7442 می‌تواند از افرادی که پاسخ ایمنی کافی به واکسن‌های کرونا نشان نداده‌اند یا به عنوان مکملی برای واکسیناسیون برای افرادی مانند پرسنل نظامی که نیاز به تقویت حفاظت‌شان در برابر کرونا دارند، به کار رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه واکسن‌ها برای ایجاد آنتی‌بادی‌های هدفگیری‌شده بر ضد ویروس و سلول‌های دفاعی مقابله‌کننده با عفونت نیاز به دستگاه ایمنی سالم بدن دارند، این داروی حاوی آنتی‌بادی‌های ساخته‌شده در آزمایشگاه پس از تزریق به خودی خود می‌تواند برای ماه‌ها مانع از عفونت بوسیله ویروس شود.

تایید داروی AZD7442 که حاوی دو آنتی‌بادی ساخته‌شده در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در آمریک است، می‌تواند پیروزی عمده‌ای برای آسترازنکا باشد که واکسن کرونایش هنوز در آمریکا به تایید نرسیده است.

داروهای کرونای بر اساس همین رده آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی بوسیله شرکت‌های رجنرون، الای لیلی و گلاکسواسمیت‌کلاین هم ساخته شده‌اند و برای درمان و پیشگیری از کرونا به کار می‌روند. اما آسترازنکا برای استفاده از دارویش فقط برای پیشگیری از کرونا درخواست مجوز کرده است.

از طرف دیگر تاخیر در تایید واکسن کرونای آسترازنکا در آمریکا باعث شده است که اکثریت عمده افراد در آمریکا با واکسن‌های فایزر-بیونتک، مدرنا و جانسون اند جانسون واکسینه شوند.

آسترازنکا در ماه ژوئیه (تیر) اعلا کرده بود که در نیمه دوم سال جاری میلادی درخواست مجوز برای واکسن کرونایش خواهد کرد.

نتایج کارآزمایی درمان با AZD7442 که در ابتدا در ماه اوت (مرداد) منتشر شد، سه ماه پس از تزریق این دارو به دست آمده است، اما آسترازنکا امیدوار است که بتواند این داروی تزریق را به عنوان محافظت‌کننده یکساله در برابر کرونا وارد بازار کند و پژوهشگران تا ۱۵ ماه شرکت‌کنندگان در این کارآزمایی را پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 630577 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، آیا اغلب در سمت چپ شکم احساس خستگی و ناراحتی می‌کنید، این‌ها ممکن است نشانه‌ای از بروز مشکلاتی برای کبد یا چرب شدن آن باشد. اما در مراحل ابتدایی شاید بتوان با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه مصرف قرص از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

همشهری آنلاین نوشت: کبد عضوی است که می‌تواند به طور طبیعی خود را سم زدایی کند و یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.

شیر طلایی

زردچوبه حاوی کورکومین (ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی) است. شیر زردچوبه که به عنوان شیرطلایی نیز شناخته می شود، ترکیبی است از زردچوبه با شیر گرم و کمی فلفل سیاه این ترکیب سبب می‌شود جذب زردچوبه را افزایش دهد. این نوشیدنی تسکین دهنده می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی مانند بتالین است که از عملکرد کبد حمایت کرده و به سم زدایی آن کمک می‌کند. نوشیدن آب چغندر تازه یا افزودن چغندر به اسموتی می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چای کاسنی زرد

چای ریشه کاسنی زرد به دلیل خاصیت سم زدایی کبد شناخته شده است. به تحریک تولید صفرا کمک کرده و از عملکرد کبد پشتیبانی می‌کند. چای ریشه کاسنی زرد را در آب داغ دم کنید و آن را به طور منظم بنوشید تا به سم زدایی کبد کمک کرده باشید.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین‌ها ( آنتی اکسیدان‌های قوی که نشان داده شده از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کنند) و روند سم زدایی آن را تقویت می‌کند. برای حمایت از سلامت کبد روزانه یک یا دو فنجان چای سبز بنوشید.

آب لیمو

روز خود را با یک لیوان آب لیموی گرم شروع کنید. لیمو سرشار از ویتامین C است که آنزیم‌های سم زدایی کبد را تحریک کرده و به تولید صفرا (ماده‌ای که در تجزیه چربی‌ها در کبد موءثر است) کمک می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896206

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند 
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی