Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، در پیامی، درگذشت فتحعلی اویسی، بازیگر سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:

«هنرمندی دیگر را ازدست دادیم؛ فتحعلی اویسی که اهالی سینما و تلویزیون او را بیشتر به عنوان کارگردان به‌جا می‌آورند ولی مردم با چهره‌اش به عنوان بازیگرِ نقش‌های کمدی و طنزآشنا شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پی عوارض سکته مغزی، درهفتاد و شش سالگی درگذشت
اویسی که به سبب چهره و توانایی، بیشتر  مناسب بازی در نقش شخصیت‌های منفی و به یادماندنی در فیلم‌هایی چون «ناخداخورشید»، «سرب» و «بانو» می ‌مود، زمانی که بازی درقالب شخصیت‌های شوخ و نکته‌گو را آغاز کرد، نشان داد که چهره، قریحه و استعداد خاص و کم‌نظیری هم دراین زمینه دارد.
اویسی در مقابل چهار فیلم سینمایی که کارگردانی کرده، در بیش از پنجاه فیلم سینمایی و حدود چهل فیلم و مجموعه و برنامه تلویزیونی بازی و حضور داشته است و صدای خوشش را هم در چند بازخوانی از ترانه‌های گذشتگان نیز شنیده‌ایم. درگذشت این هنرمند پرکار و محبوب را به بازماندگانش، همه همکاران  و مخاطبان آثارش تسلیت می‌گوییم.»

۵۷۵۷

کد خبر 1561217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران کارگردانان سینمای ایران سینمای ایران سریال ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی

استاد احمد سمیعی گیلانی، چهره ماندگار ادبیات و پدر ویراستاری نوین ایران دوم فروردین ۱۴۰۲ در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی متولد ۱۱ بهمن ۱۲۹۹ هجری شمسی دوران دبستان و دبیرستان را با رتبه ممتاز در رشت پشت سر گذاشت. ابتدا در آزمون دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد، اما علاقه به ادبیات او را به این سو کشانید و دانشکده ادبیات را برگزید. در این رشته نیز با رتبه عالی فارغ التحصیل شد و وارد دوره دکترا شد.

«خیال پروری‌های تفرجگر انزواجو» از ژان ژاک روسو، «چیزها» از ژرژ پرک (ترجمه)، «ادبیات ساسانی»، «داتا گنج بخش» (زندگی‌نامه و تعالیم شیخ ابوالحسن علی بن عثمان هجویری) از شیخ عبدالرشید (ترجمه)، «چومسکی» از جان لاینز (ترجمه)، «هزیمت یا شکست رسوای آمریکا» از ویلیام لوئیس و مایکل له دین (ترجمه)، «ساخت‌های نحوی» از نوآم چامسکی (ترجمه)، «آیین نگارش»، «دیدرو» از پیتر فرانس (ترجمه)، «سالامبو» نوشته گوستاو فلوبر (ترجمه)، «شیوه نامه دانشنامه جهان اسلام»، «نگارش و ویرایش» و «تتبعات» از مونتنی (ترجمه) از جمله آثار این چهره ماندگار گیلانی است.

پیکر این ادیب فرزانه یکشنبه ۶ فروردین سال گذشته با حضور شخصیت‌های فرهیخته ادبیات و هنر کشور و مردم فرهنگ‌دوست استان گیلان در تالار مرکزی رشت تشییع و به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • اژه ای درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری