Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: رازوجرگلان یکی از شهرستان‌های مرزی خراسان‌شمالی با داشتن ۶۵ هزار نفر جمعیت، یک بیمارستان و مرکز مجهز درمانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس میانگین کشوری به ازای هر یک هزار نفر جمعیت باید یک‌تخت بیمارستانی موجود باشد، ادامه داد: همچنین شهرستانی همچون مانه و سملقان با داشتن ۱۰۵هزار نفر جمعیت حداقل باید بیمارستانی شامل ۱۰۵ تخت داشته باشد درحالی‌که این بیمارستان ۳۲ تخت خواب دارد و شهرستان فاروج نیز  با جمعیت ۶۰ هزارنفری دارای یک بیمارستان ۳۲ تختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در زمان ایجاد بنای یک بیمارستان باید بیشترین ظرفیت برای سال‌های پیش رو در نظر گرفته شود، گفت: به دلیل تصمیم‌های آنی، مقطعی و نزدیک بینانه، بیمارستانی که عمر ساخت آن کمتر از ۱۰ سال است به دلیل کمبود تخت بیمارستانی دچار بحران شده است.

وی بابیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی و پایه‌ای زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت مسکن‌های غیر مقاوم در مناطق روستایی خراسان‌شمالی تلاش‌های زیادی انجام‌شده، اما تاکنون به میانگین کشوری نرسیده و فاصله زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به زمین‌لرزه سال ۹۶ و تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی که در این سال به مردم ارائه شد، گفت: با افزایش تورم، مسکن‌های زیادی به‌صورت نیمه‌تمام رها شدند که خانواده‌ها توانایی تکمیل آنان را ندارند چراکه ساخت مسکن از متری ۳۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان رسید.

پاکمهر یادآور شد: همچنین در  مسکن روستایی، که به ازای هر مترمربع سه میلیون تومان هزینه نیاز است، قطعاً یک‌منزل ۸۰ متری ۲۴۰ میلیون تومان، سرمایه برای ساخت نیاز دارد و علاوه بر این‌یک فرد روستایی باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه زمین را به بنیاد مسکن دهد، درحالی‌که کل تسهیلات روستایی که به فرد تعلق می‌گیرد، ۱۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان خراسان شمالی درمان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

مصطفی بیک مداح اظهار کرد: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه یک‌هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در جریان بارندگی های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن