Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛  اگر در فصل آنفولانزا قرار داشته باشید چگونه می‌توانید بگویید که علائمتان مربوط به آنفولانزا است یا کووید ۱۹؟ 

• مطالعه‌ای از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانست به این نکته دست یابد که علائم کووید -۱۹ در اغلب موارد به شکل خاصی بروز می‌نماید. 

• باتوجه‌به این مطالعه، درحالی‌که آنفولانزا معمولاً با سرفه آغاز می‌شود، اولین علامت کووید -۱۹ تب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

• بااین‌وجود، پزشکان در حال کار بر روی بیماران کوویدی هستند که تجربة علائمشان مطابق پیش‌بینی‌ها نبوده است. 

مطالعه‌ای بر روی چگونگی بروز علائم کووید۱۹ کارکرد که می‌تواند به تشخیص اینکه آیا سرفه‌شان صرفاً یک سرفه خشک‌وخالی است یا چیزی بدتر از آن است کمک نماید. پژوهش‌های دانشگاه کارولینای جنوبی (USC) توانست به این نکته دست یابد که علائم کووید -۱۹ در اغلب موارد به شکل خاصی بروز می‌نماید. 

این یافته ممکن است به افراد کوویدی برای قرنطینه کردن خود به‌منظور دستیابی زودتر به درمان مناسب که می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای سلامتشان را بهبود دهد کمک نماید. به گفته پروفسور پیتر کاهن، یکی از نویسندگان و اساتید عرصه پزشکی، مهندسی پزشکی و مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه کارولینای جنوبی این ترتیب علائم به‌خصوص برای دانستن زمانِ هم‌پوشانی چرخه‌های بیماری مانند هم‌زمانی ابتلا به آنفولانزا و کووید -۱۹ اهمیت دارد.

 وی می‌افزاید پزشکان می‌توانند گام‌های موردنیاز برای درمان را تعیین نمایند و این مهم که آن‌ها می‌توانند از تشدید وضعیت بیمار جلوگیری نمایند. 

دانشمندان از داده‌های چینی‌ها استفاده کردند

به‌منظور پیش‌بینی ترتیب علائم، پژوهشگران نرخ‌های وقوع علائم ۵۵۰۰۰ مورد تأیید شدة کووید -۱۹ در چین که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) جمع‌آوری شده را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند. آن‌ها همچنین مجموعة داده‌هایی از ۱۱۰۰ مورد که در بازة میان دسامبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ توسط گروه کارشناسان درمان چینی جمع‌آوری و توسط کمیسیون ملی سلامت چین منتشر شده بود را مورد بررسی قرار دادند. 

به نقل از ژوزف لارسن، نویسنده و کاندید دکترای دورنسیف که مطالعه را هدایت می‌کرد؛ ترتیب علائم از اهمیت برخوردار است. به عقیدة وی دانستن اینکه هر بیماری به‌صورت متفاوتی پیشرفت می‌نماید به این معناست که پزشکان می‌توانند زودتر شناسایی کنند که شخص به‌احتمال زیاد مبتلا به کووید -۱۹ یا بیماری دیگری است که این موضوع به اتخاذ تصمیمات درمانی بهتر کمک می‌نماید. 

ترتیب زمانی علائم کووید-۱۹:

مطابق با یافته‌های مطالعه، ترتیب علائمی که افراد مبتلا به کووید -۱۹ تجربه می‌کنند از قرار زیر است: 

۱- تب

۲- سرفه و درد عضلانی

۳- تهوع و یا استفراغ

۴- اسهال

به گفته دکتر رابرت گلاتر، پزشک اورژانس در بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک، مطالعه نشان داد که بیماران دارای آنفولانزای فصلی اغلب سرفه را پیش از شروعِ تب تجربه می‌کنند. وی افزود در واقع تمایز قائل شدن دشوار است چرا که آنفولانزا اغلب ناگهانی و همراه با چند نشانه از جمله درد پشت، لرز همراه با سرفة خشک آغاز می‌شود. 

گلاتر می‌گوید یافته‌ها احتمالاً به هنگام ارزیابی چندین بیمار در یک فضای شلوغ بیمارستانی سودمند خواهد بود. مطابق با این پژوهش، درحالی‌که آنفولانزا معمولاً با سرفه شروع می‌شود، اولین علامت کووید -۱۹ تب است.

 نویسندگان این مطالعه می‌گویند که نتایج ما این گزاره را تأیید می‌نماید که رصد کردن علامت تب برای افرادی که به مراکز درمانی وارد می‌شوند به‌خصوص پس از کاهش سخت‌گیری‌های پس از شیوعِ بیماری در بهار ۲۰۲۰ اهمیت دارد. 

طیف گسترده‌ای از علائم:

گلاتر تجربه‌اش در درمان بیماران کوویدی در نیویورک سیتی را به اشتراک گذاشته است: 

عموماً، در حالی که تب معمولاً رایج‌ترین علامت اولیة ویروس کووید است، واقعیتِ چیزی که من در خط مقدم مبارزه می‌بینم متنوع‌تر است. 

در واقع، برخی بیماران ممکن است تنها ازدست‌دادن حس چشایی و بویایی را تجربه نمایند. همچنین من بیمارانی را دیده‌ام که دچار کووید انگشتان پا یا سرمازدگی شده‌اند؛ واکنش رنگ‌پریدگی پوستی در واکنش به التهاب شدید، بدون حضور تب، سرفه یا دیگر علائم تنفسی گلاتر ادامه می‌دهد که دیگر بیماران نیز کسالت، سردرد و سرگیجه‌ای داشتند که شبیه به علائم سکته بوده است، اما بدون تب سرفه یا هیچ‌گونه شواهدی از وجود علائم تنفسی

 من همچنین بیمارانی را دیده‌ام که تنها درد قفسه سینه داشته‌اند و عاری از علائم تنفسی بوده‌اند. وی می‌افزاید که شروع تهوع، استفراغ و اسهال پس از شروع علائم تنفسی مانند تب و سرفه ممکن است نشان‌دهنده ابتلای فرد به کووید -۱۹ باشد. 

مطابق با گفته‌های گلاتر، نتیجه‌گیری این خواهد بود که متخصصین درمانی باید در مقابل ارزیابی بیمارانی که علائم مرتبط با بیماری را دارند هشیار باشند. آن‌ها همیشه نباید مطابق با کتاب و دستورالعمل پیش بروند بلکه باید به هنگام فکرکردن در خصوص اینکه چه کسی کووید دارد و یا خیر از مجموعه ابزار‌های وسیع‌تری استفاده نمایند. 

فهم پیشرفتِ علائم کلید کار است:

به نقل از گلاتر، فهم پیشرفت علائم مبتلایان به کووید -۱۹ به‌منظور متوقف کردن بیماری، اعمال قرنطینه و سپس شروعِ درمان‌های اثربخش بسیار اهمیت دارد. این موضوع در خصوص ویروسی که دو تا سه برابر آنفولانزا مسری است و به‌صورت خوشه‌ای سرایت می‌کند ضروری است.

 او همچنین اشاره می‌کند که فهم علائم اولیه نه‌تنها به بیماران کمک می‌کند که سریع‌تر تست بدهند، بلکه کمک می‌کند که از بلافاصله پس از شروع علائم فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند. او همچنین نشان می‌دهد که ازدست‌دادن ناگهانی حس بویایی و چشایی و واکنش‌های التهابی پوستی مانند سرمازدگی ممکن است سرنخ‌های بالینی مهمی باشد که کووید را از آنفولانزای فصلی متمایز می‌سازد. 

آیا واریانت‌های ویروس علائم متفاوتی دارند؟ 

مطابق مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری CDC چندین واریانت از ویروس کرونا در جهان پخش شده است. 

موارد زیر سه واریانت غالب می‌باشند: 

• واریانت B. ۱.۱.۷:

 این واریانت ابتدا در بریتانیا و در پاییز یافت شد و به نظر می‌رسید که شیوع سریع‌تر و آسان‌تری از دیگر واریانت‌ها داشته باشد. این موضوع احتمالاً به افزایش ریسک مرگ در مقایسه با دیگر واریانت‌ها ارتباط دارد، اما پژوهش‌های بیشتری به‌منظور تأیید این موضوع موردنیاز است. این واریانت در ماه دسامبر در ایالات متحده مشاهده گردید. 

• واریانت B. ۱.۳۵۱:

 ابتدا در ماه اکتبر در افریقای جنوبی شناسایی شد و سپس در ماه دسامبر در ایالات متحده کشف گردید. 

• واریانت P. ۱:

 این واریانت در مسافران برزیلی که در فرودگاه ژاپن در اوایل ژانویه مورد تست قرار گرفتند شناسایی شد. 

پژوهش اخیر نشان می‌دهد که واریانت B. ۱.۱.۷ شدید‌تر از نوع SARS-CoV-۲ بر جهاز تنفسی آسیب نمی‌رساند یا منجر به بیماری‌های ریوی نمی‌شود. نویسندگان پژوهش اخیر تاکید کردند که داده‌های کامل و شفاف‌تر در این مقوله در آینده‌ای نزدیک در دسترس خواهد بود. 

به نقل از رئیس‌دفتر وکالت و اطلاعات عمومی WHO، ویسمیتا اسمیت که در یک بیانیه ذکر شده است، دانشمندان در حال حاضر این موارد را مطالعه کرده و نشان داده‌اند که این واریانت‌ها تمایل به گسترش سریع‌تری دارند، آن‌ها قابلیت انتقال بیشتری دارند و واگیردارترند.

 بااین‌وجود تا کنون به نظر نیامده که آن‌ها نوع شدیدتری از بیماری را ایجاد کنند یا نرخ مرگ‌ومیر بالاتری داشته باشند و یا بروز بالینی متفاوتی را ایجاد نمایند. او اضافه کرد که واریانت‌ها بسیار همانند SARS-CoV-۲ عمل می‌کنند و بیماری مشابهی را ایجاد می‌نمایند. 

نتیجه‌گیری:

پژوهشگران تاکنون داده‌های بیش از ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کووید -۱۹ را تجزیه‌وتحلیل و علائمشان را با داده‌های افرادی که مبتلا به آنفولانزا شده بودند مقایسه کردند تا نشان دهند که علائم کووید -۱۹ به ترتیب خاصی ظهور می‌نمایند. این اطلاعات می‌توانند کمک کنند تا افراد مبتلا به کووید -۱۹ را از افرادی که دچار آنفولانزا هستند تشخیص داد و به افراد مبتلا به کووید -۱۹ کمک کرد تا به درمان مناسب و قرنطینة هرچه زودتر خود بپردازند. 

پربیننده ترین مواجه قطعی دنیا به ویروس جدید " X" سرعت انتقال کرونا در هوا در حال افزایش است شناسایی یک ویروس عفونی در حال ظهور در ژاپن علت فراموشی های ناگهانی چیست؟ تزریق یک میلیون و ۸۲هزار دُز واکسن طی ۲۴ساعـت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علائم کرونا مبتلا به کووید ترتیب علائم علائم کووید علائم تنفسی واریانت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود