Web Analytics Made Easy - Statcounter


 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حسین سلیمی با بیان این مطلب افزود: در تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس سه عدد میکس بد جهت تصفیه آب ورودی از تانک‌های ذخیره به سمت تانک‌های مصرف واحد قرار دارد که سیستم کنترل و بهره‌برداری آن بصورت رله‌ای و کنتاکتوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی ادامه داد: این امر به دلیل شرایط بد آب و هوایی و گذشت زمان و افزایش معایب روزانه، بهره برداری از این واحد را دچار مشکل کرده بود و همچنین محدودیت‌های از قبیل نداشتن کنترل والو جهت  کنترل آب  ورودی میکس بدها و نداشتن مانیتورینگ سطح میکس بدها، شرایط کنترل این سیستم کنترل را مختل کرده بود که نیاز به باز طراحی و ساخت این سیستم بیشتر احساس و امور اجرایی آن در مدت دو ماه به پایان رسید.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه نیروگاه، عنوان کرد: این سیستم کنترل قابلیت افزونگی به جهت اضافه شدن چند صد ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال را دارد که در فاز دوم پروژه می‌تواند جهت کنترل ادوات دیگر امور شیمی مورد استفاده قرار گیرد.


سلیمی خاطرنشان کرد: طراحی، برنامه‌نویسی کامل plc و مانیتورینگ و طراحی نقشه‌های E plan این سیستم توسط کارشناسان امور ابزار دقیق انجام گرفته است که طراحی و ساخت این سیستم توسط متخصصان این نیروگاه نسبت نسخه خارجی ۶۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان گفت: نیروگاه برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان ایفا می‌کند

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نیروگاه بندرعباس مدیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت نیرو به مجلس ارائه داد،افزود: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طرح‌های تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه این وزارتخانه به مجلس اعلام شد.

وی در بازدید از طرح‌های نیمه کاره تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نوشهر، چالوس و بابل اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در سطح وزارتخانه رصد وکنترل می شود که تعدادی از این طرح‌های ما در استان مازندران هستند از جمله تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس نوشهر است.

مهدی زاده در باره بازدید از تصفیه خانه نوشهرو چالوس گفت: ما در این تصفیه خانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه  توسعه تصفیه خانه داریم که مقرر شده تا شهریور ماه امسال این پروژه آماده آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی همچنین در ادامه بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره و ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهربابل گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی در این شهر تعریف شده است که قرار شد در جریان این بازدید ما اقدامات لازم را در خصوص تامین اعتبار طرح‌ها ارزیابی شودکه  پروژه‌ها،طرح های با کیفیتی هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بیان داشت: در طرح‌های اجرا شده بایستی ما به لحاظ مالی و تامین نقدینگی در مجموعه وزارت نیرو کمک کنیم و در طرح‌های توسعه ای آبفا به ویژه طرح‌های آبرسانی و همچنین مجتمع‌های روستایی و طرح‌های جهاد آبرسانی هم نگاه ویژه داریم.

مهدی زاده از طرح جهاد آبرسانی روستایی خبر داد: وگفت: طراحی آبرسان روستایی برنامه وزارتخانه ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار دارند که تا انتهای سال ۱۴۰۲تعداد ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر را در سطح کشور و در سطح استان‌ها و حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان چه در پروژه‌های آبرسانی روستایی چه در پروژه‌های فاضلاب چه در پروژه‌های آبرسان شهری صورت پذیرفته با فعالیت خوبی که انجام دادن امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته که نتیجه زحمات همکاران مان هست.

وی از اعتبار به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره استان مازندران گفت: چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار امسال در سال ۱۴۰۳ برای طرح‌های فاضلاب پیش بینی شده که امیدواریم از سایر ردیف‌های قانونی از محل اعتبارات ماده ۵۶ هم بتوانیم منابع مالی بیشتری را برای تسریع در اجرای طرح ایجاد کنیم ما هفت طرح راکه اعتبار برایشان پیش بینی شده بوده چیز در حدود ۶۰۰ میلیارد اعتبار فقط در پیوست قانون داریم که البته با ابلاغیه‌های طی سال همچنین سایر ردیف‌های قانونی کمک خواهیم کرد

دیگر خبرها

  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!