Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بهرامی‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران گفت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون پنج هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شده است.

او افزود: این اقدام در راستای عمل به سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز تاکید استاندار مبنی بر تامین زمین مورد نظر برای طرح‌های تحقیق و توسعه و هایتک، از تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا اولویت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به‌ویژه پیرامون مشهد به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت که تاکنون ۲۰ شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخواست زمین برای استقرار واحد خود کرده اند که پنج هکتار زمین در این شهرک‌ها به آن‌ها واگذار شده است.

بهرامی‌زاده با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع دانش بنیان و استقرار آن‌ها در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان امسال زمین مورد نیاز ۴۰ شرکت دانش بنیان دیگر در سطح شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تامین می‌شود و ۱۰ هکتار زمین به این منظور اختصاص می‌یابد.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی چناران تصریح کرد: این شهرک صنعتی در ۴۵ کیلومتری مسیر مشهد - قوچان با گستره کلی حدود هزار و ۱۰۰ هکتار، از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی شرق کشور است که در حال حاضر ۱۷۰ واحد صنعتی در این شهرک فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی و کارگاهی با اولویت دانش بنیانی ها در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق آغاز شده است که افزون بر این شهرک، زون اختصاصی ویژه استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور و هایتک در پهنه وسیعی از شهرک صنعتی چناران نیز راه اندازی می شود.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان شهرک صنعتی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی دانش بنیان هکتار زمین شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پارسال با مشارکت بیش از پنج هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان های مردم نهاد و گروه های خودجوش مردمی، از این سطح اراضی استان حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

  مهدی اله پور افزود: با توجه به همه‌ گیری و فراگیر بودن مسائل محیط زیستی و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، مردم در حفظ محیط زیست نقش پر رنگی دارند، چرا که محیط زیست میراث آیندگان است و همه مردم متعهد به حفظ آن هستند.   وی با اشاره به فرهنگ سازی و مشارکت آگاهانه مردم در حفظ محیط زیست بیان کرد: در همین راستا پویش « مسیر سبز- ایران پاک» با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد که این اداره کل با مشارکت شهرداریها، دهیاری‌ ها، بخشداری‌ ها، هلال احمر، بسیج، سازمانهای مردم نهاد و غیره نسبت به اجرای این طرح در استان اقدام کرد.   اله پور گفت: استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی و توزیع پلاستیک های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران از جمله اقدامات در این زمینه است.   وی ادامه داد: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌ سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌ آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌ های قرمز در استخر پارک های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مسیر سبز - ایران پاک است.     اجرای طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در ۳۱ استان کشور   این مسئول اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، امسال اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرحهای پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌ اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.   اله پور گفت: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.   وی تاکید کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداریها و دهیاریها، و در خارج از حوزه دهیاریها و شهرداریها بر عهده بخشداری‌ ها است.   مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.   خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.   حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.   بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک گونه‌های شاخص حیات وحش این استان را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی