Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، جَنِت یِلِن (Janet Yellen)، وزیر دارایی و خزانه داری آمریکا امروز (سه شنبه) در سخنانی گفت شکست در افزایش سقف انتشار ‏اوراق قرضه خزانه داری (بدهی ‏های آمریکا) به منظور تامین ‏بودجه ادارات دولتی این کشور که به تعطیل شدن ادارات ‏دولتی آن می‌انجامد، به رکود اقتصادی جدیدی در این کشور می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دارایی و خزانه داری آمریکا هشدار داد که ناتوانی دولت در تامین بودجه ادارات دولتی و پرداخت اوراق قرضه سررسید شده به علت عدم توافق جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا در کنگره این کشور، برای افزایش سقف بدهی قبل از مهلت ۱۸ اکتبر می‌تواند باعث رکود جدیدی شود.

وزیر دارایی و خزانه داری آمریکا در گفتگو با CNBC گفت: من واقعاً انتظار دارم این امر باعث رکود شود؛ زیرا جمهوریخواهان برای افزایش سقف بدهی‌ها رای نمی‌دهند. این در حالی است که طبق روال عادی معمولا جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا در کنگره این کشور، در این گونه موارد همکاری می‌کنند و در نهایت نیز به افزایش سقف بدهی‌ها رای می‌دهند. وی در ادامه هشدار داد: اگر ما در موقعیتی باشیم که منابع لازم برای پرداخت بدهی دولت را نداشته باشیم، فاجعه بار خواهد بود.

گفتنی است خزانه داری آمریکا برآورد می‌کند که سقف بدهی‌های این کشور چیزی بیش از ۲۸ هزار میلیارد دلار تعیین شده است و در ۱۸ اکتبر این سقف پر خواهد شد. پس از آن کشور می‌تواند در حالت ناتوان در تامین بودجه ادارات دولتی و پرداخت اوراق قرضه سررسید شده قرار گیرد.

اگر سقف بدهی افزایش نیابد یا تعلیق شود، دولت آمریکا مجبور می‌شود هزینه‌های خود را روز به روز به پیش ببرد و هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهد. این امر می‌تواند پیامد‌های غیرقابل پیش بینی‌ای بر اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خزانه داری خزانه داری آمریکا جنت یلن خزانه داری آمریکا افزایش سقف سقف بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود