Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که به هیچ وجه به نظر نمی‌رسد اختلافات سیاسی میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در حال کاهش باشد این بار جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هشدار داد ممکن است هم حزبی هایش از امتیاز رای اکثریت استفاده کرده و مستقلاً در تعلیق سقف بدهی‌های دولتی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر به دموکرات‌های مجلس که با اندکی اختلاف با حزب رقیب در اکثریت قرار دارند این امکان را می‌دهد تا سقف بدهی‌های ۲۸.۴ هزار میلیارد دلاری دولت را بدون رای جمهوری خواهان تعلیق کنند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات‌ها فقط در راستای بالا بردن سقف بدهی‌های دولت از این قدرت خود استفاده خواهند کرد، پاسخ داد: فعلاً این یک احتمال واقعی است که ممکن است در روز‌های آتی شاهد آن باشیم.

برخی سناتور‌های میانه رو دموکرات مانند جو مانچین و کیستن سینما گفته اند حاضر نیستند در این کار شرکت کنند و در استفاده دموکرات‌ها از قانون استثنا با آن‌ها همراهی نخواهند کرد. با این حال، سناتور‌های دموکرات کنگره در حال حاضر مصمم به استفاده از قانون اکثریت برای تصویب این تعلیق هستند.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که امروز (چهارشنبه) قرار است بار دیگر دموکرات‌ها در تلاشی دوباره سقف بدهی‌های دولتی را تعلیق کنند. بسیاری می‌گویند انتظار می‌رود جمهوری خواهان برای چندمین بار در روز‌های اخیر مانع این کار شوند.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان کنگره در این باره گفت: دموکرات‌ها باید خودشان به تنهایی این مشکل را حل و فصل کنند و جمهوری خواهان قطعاً در این راه آن‌ها را همراهی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا بدهی های دولت آمریکا جمهوری خواهان جمهوری خواهان سقف بدهی دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قاضی به نمایندگی از حاکم اسلامی موظف است تمام راه‌های ممکن را برای پیدا کردن بهانه‌ای که به او امکان آزاد نمودن متهمان و خودداری از به بند کشیدن آنان را بدهد جستجو کند و تمام راه‌های به حبس کشاندن آنان را سد نماید.   این نوع برخورد علاوه بر فوایدی که برای آحاد مردم دارد و از پیدایش مفاسد متعدد اجتماعی ناشی از زندانی شدن‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام را نیز آنگونه که هست به مردم معرفی می‌نماید.   وقتی پدر یک خانواده به زندان می‌افتد، فرزندان و همسر او دچار مشکلات روحی و مادی می‌شوند. وقتی یک دانشجو به زندان فرستاده می‌شود، آینده زندگی او با اختلال مواجه می‌شود. به زندان افتادن یک کارمند، به آینده شغلی او لطمه می‌زند.   منظور این نیست که بطور کلی بساط زندان برچیده شود بلکه هدف اینست که تلاش دستگاه قضائی بر این متمرکز شود که متهمان و یا حتی مجرمان حتی‌الامکان از راه‌های دیگر تنبیه شوند و صدور حکم بازداشت و زندانی شدن به حداقل برسد.   قطعاً در مواردی چاره‌ای غیر از زندانی شدن افراد وجود ندارد. منظور اینست که غلبه با بازداشت کردن و صدور حکم زندانی شدن نباشد و تا آنجا که ممکن است پرونده‌ها به شکل‌های دیگری مختومه شوند.   اینکه گفته شود احکام قضائی اگر شدید نباشند، بازدارندگی نخواهند داشت، در مورد جرائم خاص درست است ولی بسیاری از مجرمین را می‌توان با رأفت و نشان دادن عطوفت و رحمت به راه صحیح هدایت کرد و از ارتکاب مجدد جرم پشیمان نمود. فلسفه این اصل بسیار مهم که فرموده‌اند «هَلِ الدّینُ اِلاَّ الْحُبٌّ، آیا دین چیزی غیر از محبت و رحمت و عطوفت است؟» همین است.   اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، بسیاری از قضات کنونی به حدیث نورانی پیامبر خدا که در آغاز این مقاله نقل کرده‌ایم عمل می‌کنند و تلاششان بر این متمرکز است که متهمان را از مجازات معاف کنند و راه عطوفت و رحمت را برای متنبه شدن آنان برگزینند. در مواردی نیز وضعیت کاملاً برعکس است و احکام غیرعادی و خشنی صادر می‌شوند که خارج از چارچوب هستند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادار‌های آمریکایی، مقابله با ایران ممکن نبود
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند