Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این طرح با هدف فرهنگ‌سازی و تقویت زیست‌بوم صنایع خلاق و دانش‌بنیان و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد و 1400 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کسب و کار آموزش دیدند و توانمند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره نخست این طرح (سال97) در استان تهران منجر به توانمندسازی بیش از 400 نفر شد. همچنین در دور دوم آن که سال 98 در استان‌های تهران، اصفهان، یزد و کرمانشاه برگزار شد بیش از یک هزار نفر مشارکت کردند.

در این دوره توانمندسازی کمپ‌های تخصصی نیز برگزار می شود که از آن جمله می‌توان به کمپ «خودشناسی و شناخت سبک‌های شغلی»، «مهارت افزایی در زمینه مهارت‌های نرم»، «طراحی مسیر حرفه‌ای شغلی» و «شناخت زیست‌بوم فناوری و نوآوری و محیط کسب‌و‌کار» اشاره کرد.

سومین دوره آن امسال با مشارکت حدود یک هزار و 800 نفر برگزار خواهد شد و استان‌های تهران، یزد، اردبیل، خراسان،  همدان، قم گلستان و غیره متقاضی حضور در این دوره هستند.

یکی از برنامه‌های اصلی در نظر گرفته شده در سومین دوره طرح صدف، معرفی افراد منتخب طرح به شرکت‌های فناور و نوآور زیست‌بوم برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زیست بوم فناوری و نوآوری دانش بنیان شرکت خلاق توانمندسازی زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست هایی جداگانه، مسائل مربوط به 10 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان را بررسی و در خصوص آن ها تصمیم گیری کرد.

استاندار یزد در جریان این دیدارها با بیان اینکه مسئله دانش بنیان همچنان جزو اولویت های اساسی استان است، اظهار داشت: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش بنیان و فناوری می گذرد؛ لذا مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه با شرکت های دانش بنیان، گفت: یک شرکت دانش بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است، لذا منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.  
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: به همین منظور در واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده ایم.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده تر از گذشته، بر مدار دانش بنیان و فناوری حرکت کند.

شایان ذکر است استاندار یزد به صورت جداگانه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق «سافا (سامانه های آزاد فناوری اطلاعات)»، «نیک یار ماکیان»، «بهداد صنعت آکو الکترونیک»، «همیار بتن شیرکوه»، «آرا پژوهان امین»، «فضایی پل آسمان»، «دانش پویان هوش مصنوعی پارت»، «هوشیار درایت راهور ماشین»، «کشت و صنعت ایلیا زیتون کویر یزد» و «ناجی تجارت صنعت قرن» دیدار و گفتگو کرد.

 

دیگر خبرها

  • درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری